جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت اول

جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت اول

بهترین تور ارزان جاذبه های گردشگری صومعه سرا

جاذبه های گردشگری صومعه سرا

جاذبه های گردشگری صومعه سرا - قسمت اول

  • شهر تاریخی هفت دغنان
    یکی دیگر از مناطق تاریخی واقع در صومعه‌ سرا شهر تاریخی” هفت دغنان ” (گسکرات) در قلب جنگلهای گسکرات میباشد که هماکنون باستان شناسان کشور در حال کاوش در آن میباشند،این شهر تاریخی با یکهزار و ساله قدمت نمادی از تمدن و تاریخ کهن استان گیلان استاین شهر قدیمی و تاریخی در منطقه “گسکر” شهرستان صومعه سرا قرار دارد که در گذشته مرکز حکومت گسکرات بوده است .
  • روستا سیاه درویشان

سیاه درویشان از توابع بخش تولمات شهرستان صومعه سراست. تالاب سیاه درویشان، از زیباترین تالاب های خاورمیانه محسوب می شود، که از نظر زیست محیطی حائز اهمیت فوق العاده ای میباشد.روستای نرگستان، با سیاه درویشان همجواره و به تالاب راه داره واز آنجا با قایق در عرض ۵ دقیقه به تالاب انزلی می رسید. برای رفتن به سیاه درویشان و نرگستان صومعه سرا باید به سمت هنده خاله حرکت کرده در مسـیر بـه سمت تالاب در اطراف درختان صنوبر به وفور دیده می شوند.
مسیر پر از دشـت هـای زیبا ، شالیزارهای برنج و درختان صنوبره. در ۵ کیلومتری صوفیان ده، ورودی سـیاه درویشان تالاب گل لاله قرار دارد. برای رسیدن به تالاب سیاه درویشان باید از پل رودخانه در ۵ کیلومتری روستای سیاه درویشان عبور کرد و سپس با قایق به تالاب رفت. این تالاب در ادامه تالاب انزلی قرار گرفته و تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

  • تالاب صومعه‌ سرا

علاوه بر انزلی یکی از راههای دسترسی به تالاب بین المللی از طریق شهرستان صومعه‌سرا و روستاهای شیخ محله،صوفیانده، سیاه درویشان و چند روستای دیگر است که ویژگی منحصر به فرد این راههای دسترسی به تالاب بکر و دست نخورده بودن آن است که موجب پدیدار شدن اکوسیستمی خاص با پرندگان زیبا در این قسمت از تالاب شده است، تالاب صومعه‌سرا خود از چند بخش دیگر به نام های تالاب سلکه، تالاب سیاه کشیم و سرخانکل تشکیل میشود،این مجموعه از تالاب صومعه‌سرا علاوه براینکه به جهت زیبایی منحصر به فرد است ، خود در طول سال و به خصوص در بهار و تابستان پذیرای میهمانان و محلی مناسب برای ماهیگیری تفریحی نیز میباشد اگر مسافران از طریق شهرستان رشت قصد دسترسی به تالاب را داشته باشند میتوانند از طریق جاده رشت (پیر بازار) به ضیابر و آستارا به این تالاب دسترسی داشته باشند و از طریق روستای صوفیانده از تالاب دیدن نمایند و یا یا از طریق روستای سیاه درویشان نیز میتوانند از قایق جهت بازدید از تالاب استفاده کنند،گرچه مسافران و گردشگران باید در این مسیر بدلیل ضعف در نصب علائم راهنما و تردد خودروهای سنگین احتیاط لازم را بنمایند.

جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت اولReviewed by تور ارزان on Sep 19Rating: 3.0جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت اولصومعه سرا از شهرستان‌های غرب گیلان است.شمال آن بندرانزلی، جنوب شهرستان فومن، شرق شهرستان‌های رشت و شفت و غرب آن شهرستان‌های ماسال و رضوانشهر قرار دارد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری جالبی میباشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی