بخش های مختلف باغ پرندگان تهران

بخش های مختلف باغ پرندگان تهران

معرفی بخش های مختلف باغ پرندگان تهران

بخش های مختلف باغ پرندگان تهران

معرفی بخش های مختلف باغ پرندگان تهران:

پرندگان شکاری:

قسمتی که نام آن به خودی خود از ابهت و بزرگی برخوردار است البته هنگامی که از آن دیدن کنید ممکن است فضا مقداری برایتان دلگیر و غم انگیز باشد. چون گونه هایی که در این بخش می بینید در رده های بالایی هرم غذایی جای دارند و بیشتر به سبب زیبایی و قدرت شکاری که در طبیعت دارند مردم آن ها را می شناسند حال با دیدنشان در قفس هایی کوچک امکان دارد که مقداری ناراحت شوید؛ ولی هیجان دیدن گونه هایی بزرگ و قدرتمند همچون شاهین، عقاب، باز، کرکس و ... لطف خود را دارد و حتما بخشی از خاطرات شما از بازدید باغ پرندگان خواهد بود. دیدن پرواز این پرندگان از نزدیک که بر بزرگی و ابهت آن ها می افزاید بسیار جالب خواهد بود. درضمن در این بخش می توانید جغدهای شاخدار را هم ببینید؛ همانطور که می دانید این گونه از پرنده هایی هستند که قدرت استتار بسیار بالایی دارند پس هنگام بازدید خوب دقت کنید تا هیچ گونه ای را از دست ندهید و همه را ببینید. 

بزرگترین قفس باغ در ضلع شمالی آن به این پرندگان اختصاص داده شده است. مکان زندگی این پرنده ها را طوری ساخته اند که بتوانند در ارتفاع بالا پرواز کنند و اوج بگیرند و بتوانند همچون طبیعت فضای تحت سیطره خود را از نظر بگذرانند. 

 عقاب: عقاب یا تیزبال یکی از پرنده های شکاری‌ست که در این مجموعه زندگی می کند. از نکات قابل توجه درمورد این گونه تعداد مختلف آن است که به حدود 60 گونه می رسد. همانطور که می دانید این پرنده شکاری نسبت به سایر گونه های شکاری از اندازه بزرگتری برخوردار است. پاهایی بزرگ و قدرتمند دارد،‌ منقارهایش خمیده و بزرگ است و بال هایی بسیار بزرگ دارد که همین ویژگی ها آن را به شکارچی با ابهت و ماهر تبدیل کرده. عقاب ها بینایی بسیار عالی دارند و در روز شکار می کنند برای دیدن شکار خود در هر ارتفاعی که باشند دید عالی خواهند داشت. این پرنده زیبا بخاطر قدرت و شکوه خود در اکثر فرهنگ ها سمبلی از جنگ آوری و قدرت پادشاهی است و تصویرش را روی خیلی از سکه های قدیمی می توان دید.

لاشخور: این گونه و کرکس به عنوان گونه های شکاری و لاشه خوار دنیا معرفی می شوند :‌ اولین گونه کرکس های بر جدید در قاره آمریکا و کرکس های بر قدیم در قاره اروپا، آسیا و آفریقا هستند این کرکس ها، در سر خود هیچ پری ندارند تا بتوانند حرارت بدن خود را تنظیم کنند. ان  ها برخلاف سایر گونه های پرنده ها هیچوقت لانه و آشیانه ای نمی سازند. بیشتر مواقع لاشه خواری می کنند و کمتر در حال شکار حیوانات سالم دیده می شوند. معمولا به حیوانات زخمی یا بیمار حمله میکند. شاید خیلی گونه دوست داشتنی نباشد ولی وجود این پرنده در طبیعت بسیار ضروریست چون از شیوع عفونت ها و گندیدگی ها جلوگیری می کند که این قضیه در نواحی گرمسیر بسیار پیش می آید. جالب است بدانید اسید معده این گونه خاصیت باکتری و میکروب زدایی دارد و می توانند باکتری های خطرناکی مثل سیاه زخم، وبا و سم بوتولینوم را در خود حل و نابود کند.

در باغ پرندگان تهران می توانید کرکس مصری را ببینید که از زیرگونه های این گونه محسوب می شود؛ در قدیم این پرنده نشانی از خاندان سلطنتی مصر بود و اهمیت نگهداری و محافظت از این گونه طبق فرامین فرمانروایان مصر سبب شد تا این لقب را بدست آورد.

شاهین: در کل در دنیا به 37 گونه شکاری شاهین می گویند. این گونه را می توان به جز قطب جنوب در هرجا از دنیا دید. چشمانی کاملا سیاه دارد،‌ بدنش نحیف است، بال های این گونه برعکس سایر پرنده های شکاری نوک تیز است و می تواند در سرعت بسیار بالایی پرواز کند و خیلی ناگهانی تغییر جهت دهد. در شکار حین پپرواز شهرت دارند و به عنوان یکی از ماهرترین شکارچی های آسمان شناخته می شوند. این پرنده را می توان تربیت و دست آموز کرد به همین علت در قدیم در اکثر دربار فرمانروایان این گونه برای حضور در شکار تربیت می شد. نکته جالب درمورد سرعت شاهین این است که شاهین بحری سرعتی در حدود 320 کیلومتر در ساعت دارد و سریع ترین حیوان روی زمین لقب گرفته.

 

بخش های مختلف باغ پرندگان تهرانReviewed by اول تور on Aug 27Rating: 4.5بخش های مختلف باغ پرندگان تهرانمعرفی بخش های مختلف باغ پرندگان تهران در یک تور ارزان یک روزه تهران . 

معرفی بخش های مختلف باغ پرندگان تهران در یک تور ارزان یک روزه تهران .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی