راهنمای دسترسی مجموعه آنیت کابیر ترکیه

راهنمای دسترسی مجموعه آنیت کابیر ترکیه

راهنمای دسترسی مجموعه آنیت کابیر ترکیه

مجموعه آنیت کابیر ترکیه

راهنمای دسترسی و نکات جالب درمورد مجموعه آنیت کابیر، آنکارا:

مسیر و هزینه

 برای دسترسی به آرامگاه دو انتخاب دارید وسایل نقلیه عمومی و یا خودروی شخصی. در این قسمت روش های دسترسی به آرامگاه آتاتورک را بررسی خواهیم کرد:

 با اتوبوس:

 راحت ترین وسیله برای رسیدن به آرامگاه آتاتورک بزرگ استفاده از اتوبوس های شهری خواهد بود. نزدیکترین پایانه ای که اتوبوس هایش  به آرامگاه آتاتورک می رود آنادولو میدانی (Anadolu Meydanı) است. این پایانه در خیابان آنیت (.Anit Cadd) واقع شده است و خیلی به ورودی اصلی مقبره نزدیک است، چنانچه از این پایانه استفاده کنید حدود 200 متر پیاده روی هم خواهید داشت. 

 با تاکسی:

 از هر محله ای در آنکارا که بخواهید می توانید با تاکسی خیلی راحت به آرامگاه آتاتورک برسید.

با مترو:

همانطور که می دانید شهر آنکارا مترو هم دارد و خیلی راحت می توانید با استفاده از مترو به آرامگاه آتاتورک برسید؛ ولی دقت کنید که نزدیک ترین پایانه مترو به این مقبره ایستگاه مال تپه (Maltepe) است که با آرامگاه آتاتورک در حدود 700 متر پیاده با ورودی اصلی مقبره فاصله دارد. 

 ساعت های کاری:

از فوریه تا 14 می (12 بهمن تا 24 اردیبهشت): 9:00- 16:30 .

از می تا 31 اکتبر (25 اردیبهشت تا 9 آبان): 9:00- 17:00 .

از 1 نوامبر تا 31 فوریه (10 آبان تا 12 اسفند): 9:00- 16:00 .

هزینه:

  ورودی: رایگان

 راهنمای صوتی: 10 لیر ترکیه (معادل 19,290 تومان)

  آدرس: ترکیه، آنکارا، محله مبوسولیری، مقبره آتاتورک

شرایط شروع ساخت مقبره آتاتورک:

رقابت برای ساخت مقبره آتاتورک

 جالب است بدانید پس از انتخاب منطقه احداث مقبره آتاتورک، گروهی تشکیل شد تا رقابتی برای احداث این آرامگاه صورت دهند. این گروه شرایطی را برای بنا و محوطه ای که باید ساخته شود وضع کردند و رقبا باید این شرایط و خصوصیات را در کار خود رعایت کنند تا پیروز رقابت شوند: 

▪مردم پس از احداث آنیت کابیر باید بتوانند آن را ببینند. ورودی این جاذبه باید انقدر بزرگ باشد که هزاران نفر از مردم ترکیه که قصد ادای احترام و وفاداری به آتاتورک را دارند، به راحتی از آن استفاده کنند.

▪این آرامگاه باید شخصیت، استعداد و توانایی های آتاتورک را نشان دهد و بتواند به شکل سمبلیک وجهه سرباز، سیاستمدار و اندیشمند بودن آتاتورک را نیز بروز دهد و از او به عنوان متفکری والامقام و نخبه ای خلاق یاد کند؛ به این شکل، ارامگاه می تواند شخصیت آتاتورک را نشان دهد.

▪اسم و هویت آتاتورک ملت ترکیه را معرفی می کند. آنهایی که قصد دارند احترام خود را به ملت ترکیه ثابت کنند می توانند این کار را با ساخت مقبره ای در شان پدر بزرگ ترکیه اثبات کنند. 

▪این مقبره باید سالن افتخار داشته باشد. 

▪تالار افتخار باید در خود مقبره احداث شود. چون تابوت آتاتورک در این تالار جای می گیرد، تالار افتخار اصلی ترین قسمت این آرامگاه و نقطه عطف آن است. یک سالن بزرگ باید در این تالار باشد؛ تا نمایندگان سایر کشورها و ملت ترکیه به طرف تابوت آتاتورک حرکت کنند و بتوانند به آتاتورک ادای احترام نمایتد. نشان دادن جلال و عظمت آنیت کابیر و تالار افتخار، بر عهده معماران است؛ به همین علت وسعت، شکل، ابعاد و ارتفاع آرامگاه مشخص نخواهد بود.

▪موزه ای باید برای آتاتورک در نظر گرفته شود. 

▪ دفترچه ای ویژه در نظر گرفته خواهد شد که نمایندگان و سران مهم سیاسی بتوانند نظرات و احساس شان را در مورد مقبره در آن ثبت کنند. 

▪موزه آتاتورک باید جایی داشته باشد برای نشان دادن تصاویر، یادگاری ها، نامه ها، امضاها و کتاب هایی که مصطفی کمال پاشا استفاده می کرد و ماله او بوده.

▪این مقبره باید از فاصله های دور مثل فاصله نزدیک کاملا واضح دیده شود. 

▪مکان جای گرفتن تابوت آتاتورک نقطه عطف تالار افتخار خواهد بود. در ضمن رقبا می توانند مکان قرار گرفتن تابوت را هم تعیین کنند. 

 

راهنمای دسترسی مجموعه آنیت کابیر ترکیهReviewed by اول تور on Aug 18Rating: 4.5راهنمای دسترسی مجموعه آنیت کابیر ترکیه راهنمای دسترسی و نکات جالب درمورد مجموعه آنیت کابیر، آنکارا ترکیه . 

راهنمای دسترسی و نکات جالب درمورد مجموعه آنیت کابیر، آنکارا ترکیه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی