آشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

آشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

آشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه ، تور ارزان ترکیه

آشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

آشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه:

   برای دسترسی به دریاچه اوزون گل، باید مسیری زیبا و روستایی به اسم اوزون گل در استان ترابزون را طی کنیم؛ این روستا در میانه کوهستان واقعه شده و پوششی جنگلی و سرسبز دارد. اما دریاچه اوزون گل، دقیقا مابین کوه های زیارت (Ziyaret) و هالیزدن (Halizden) واقع شده و خودنمایی می کند. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا حدود 1125 متر است. زمانی که اوزون گل را از دور ببینید، تلفیقی از پهنه آبی، طبیعتی زیبا و ارتفاعات مه آلود شما را به وجد خواهد آورد.

 این دریاچه قدیمی نیز نتیجه تحولات و دگرگونی های جغرافیایی زمین است؛ وقتی که زمین دچار رانش شد، قسمتی از سطح زمین بالا آمد و به این ترتیب  جریان ها و رودهای کوهستانی دیگر راهب برای عبور نداشتند.

بنابراین سدی طبیعی از دل صفحات بیرون آمد که به تدریج با تغذیه از آب ارتفاعات زیارت و هالیزدن، این دریاچه زیبا را پدید آورد. دریاچه اوزون گل حدود 50 هزار متر مربع وسعت و 15 متر عمق دارد.

خیلی ها اکنون اوقات فراغت خود را در مسیر شهر ترابزون تا روستای اوزون گل می پیمایند تا بتوانند از طبیعت زیبا  و محیط دل انگیز اطراف آن استفاده کنند. در ضمن روستای اوزون گل امکانات رفاهی و اقامتی بسیار خوبی هم دارد که همین امر باعث شده گردشگران بیشتری به سمت آن روانه شوند. در ادامه این مطلب از این دریاچه دیدن می کنیم و با وضعیت امکانات رفاهی و جاذبه هایش آشنا می شویم.

 جاذبه های اطراف دریاچه اوزون گل:

 مسجد اوزون گل: دقیقا کنار دریاچه اوزون گل، یک مسجد سفید رنگ با دو مناره مرتفعش خودنمایی می کند، این مسجد وسعت زیادی ندارد. مثل بقیه مساجد کشور ترکیه در ساخت آن از سبک عثمانی استفاده شده و بیشتر بخاطر گنبد و مناره هایش، معروف است. در ضمن این مسجد هنوز فعالیت دارد و می توانید برای عبادت و راز و نیاز از آن استفاده کنید.

 پل اوزون گل: اگر کمی اطراف روستای اوزون گل گردش کنید، به پلی چوبی و زیبا که از روی رودخانه رد می شود خواهید رسید. خیلی از مسافران و توریست ها در طول گردش در این منطقه، حتما از این پل هم دیدن می کنند.

اقامتگاه های اوزون گل:

جالب است بدانید که روستای اوزون گل را خیلی از گردشگران به عنوان سوئیس ترکیه می شناسند. اگر این روستای زیبا دیدن کردید و خواستید شب هم آنجا بمانید مشکلی نیست. چون حدود 2000 اتاق در هتل های 4 و 3 ستاره و مهمانپذیرهای این روستا وجود دارد. البته کیفیت و هزینه این اتاق ها با هم متفاوت است. در زیر با برخی از آن ها و هزینه اقامت در آنها آشنا می شوید:

مهمان خانه یالی آپارت | Yali Apart: بسته به نوع اتاق شبی بین 200 لیر ترکیه (معادل 344,400 تومان) تا 660 لیر ترکیه (معادل 1,136,520 تومان)

هتل اینان کاردسلر | Inan Kardesler Hotel:  بسته به نوع اتاق شبی بین 200 لیر ترکیه (معادل 344,400 تومان) تا 800 لیر ترکیه (معادل 1,377,600 تومان)

هتل کاخ کوزی | Kuzey Palace: شبی حدود 700 لیر ترکیه (معادل 1,205,400 تومان)

هتل سزگین | Sezgin Hotel: بسته به نوع اتاق شبی بین 400 لیر ترکیه (معادل 688,800 تومان) تا 1200 لیر ترکیه (معادل 2,066,400 تومان)

متل انال | Onal Motel: شبی بین 300 لیر ترکیه (معادل 516,600 تومان) تا 850 لیر ترکیه (معادل 1,463,700 تومان)

آشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیهReviewed by اول تور on Oct 11Rating: 4.5آشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیهآشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه.برای دسترسی به دریاچه اوزون گل، باید مسیری زیبا و روستایی به اسم اوزون گل در استان ترابزون را طی کنیم؛ این روستا در میانه کوهستان واقعه شده و پوششی جنگلی و سرسبز دارد.

آشنایی با دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه.برای دسترسی به دریاچه اوزون گل، باید مسیری زیبا و روستایی به اسم اوزون گل در استان ترابزون را طی کنیم؛ این روستا در میانه کوهستان واقعه شده و پوششی جنگلی و سرسبز دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی