تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

تور استانبول تنگه بسفر

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

کمتر کسی است که نام استانبول زیبا را شنیده باشد و تنگه بسفر را در عکس های این شهر ندیده باشد ، این تنگه راه ارتباطی دریای سیاه با دریای مرمره است ، و استانبول را به دو قسمت اروپایی و آسیایی آن تقسیم نموده است ، در سفر به استانبول اگر بخواهید تنگه را کامل بگردید، بهترین کار این است که مثل خیلی دیگر از اهالی محلی این بخش و یا توریست ها، تور کشتی را انتخاب کنید، این تور هم در روزها و هم در شب هر روز، اجرا می شود و در هر زمانی زیبایی و لذت خاصی دارد مخصوصا در شب به دلیل اینکه از جاذبه هایی مثل کاخ دلما باغچه با نورپردازی بسیار زیبایی که دارد، می گذرد، واقعا رویایی است. بسیاری از مردم ترکیه، هر روز برای اینکه به محل کار خود برسند، از قایق های بزرگ و کشتی های تنگه استفاده می کنند تا از بخش آسیایی به اروپایی و یا بالعکس برسند .

آب تنگه استانبول به لحاظ شوری، دما و ... در نقاط مختلف آن متفاوت است. درصد شوری آب دریای سیاه 17 تا 18 درصد است حال آنکه شوری آب دریای مرمره به 35 تا 36 درصد می رسد. در تنگه استانبول هر چه به طرف دریای مرمره میرویم آب شورتر و هرچه به دریای سیاه نزدیکتر میشویم غلظت نمک آب کاهش پبدا میکند. لازم به ذکر است که درصد شوری آب تنگه استانبول با فصول سال نیز در ارتباط است ، در فصلهای بارانی که آب وارده افزایش میابد موجب کاهش شوری آب این تنگه میگردد .

این تنگه، طولی برابر 30 کیلومتر و عرضی برابر 700 متر دارد که در جاهایی به 3550 متر هم می رسد. درست در وسط آبراه بسفر، یک جریان تند آب با سرعت 3 کیلومتر و نیم در ساعت از دریای سیاه به طرف دریای مرمره وجود دارد. در ساحل این تنگه، چند کاخ معروف استانبول مثل کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها و قلعه های سنگی بسیار زیبایی وجود دارد که تماشای آنها لذت بخش خواهد بود. علاوه بر این، در اطراف این تنگه، رستوران های خوب زیادی وجود دارد که هم غذاهای دریایی تازه و هم غذاهای محلی ترکیه را سرو می کنند .

در صورتی که تور استانبول خود را از آژانس های هواپیمایی خریداری نمایید ، و بر روی پکیج تور شما گشت شهری هم وجود داشته باشد ، میتوانید به همراه لیدر خود به این تنگه بروید ، اما پیشنهاد ما این است که اگر فرصت بیشتری داشتید خودتان جداگانه و سر فرصت به بازدید این تنگه بروید ، زیرا در اطراف این تنگه رستورانها ، کافه های دنج و زیبا ، فروشگاه های محلی و همچنین فروشگاه های مدرن تر هم برای بازدید و وقت گذرانی وجود دارند ، و همچنین تور کشتی گشت در تنگه از بیاد ماندنی ترین لحظات سفر استانبول برای شما خواهد بود .

تنگه بسفر استانبولReviewed by نویسنده تور on Aug 9Rating: 4.5تنگه بسفر استانبولآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی استانبول ترکیه - راهنمای سفر به ترکیه - تنگه بسفر استانبول

2 دیدگاه ها

  1. اقامیری گفت:

    تنگه بسفر از دیدنی های استانبول است. جاهای دیدنی استانبول واقعا زیاده.

  2. mojtaba.saffiiiiiiri گفت:

    مرسی از اطلاعات مفیدتون .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی