چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت دوم

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت دوم

معرفی چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت دوم

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت دوم

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت دوم

مسجد ایا صوفیه ترابزون:

این بنای مذهبی حالا به عنوان موزه ای که هنر و معماری بیزانسی را نشان می دهد معرفی می شود، در قرن ۱۳ و زمان حکومت فرمانروایان ترابزون احداث گشت، ولی بعد از مدتی که این شهر توسط شاه محمد دوم، پادشاه دولت عثمانی اشغال شد، کاربردشش تغییر کرد و از کلیسا به مسجد تغییر کاربری داد. این تحولات طبق اسناد و روایات موجود، در طی سال های ۱۴۶۱ یا ۱۵۸۴ انجام شده.

این مسجد در طول جنگ جهانی نخست هم توسط ارتش های روسی تصرف شده بود و برای مدت نه چندان طولانی به عنوان بیمارستانی برای مداوا و رسیدگی به زخمیان جنگی استفاده می شد. ولی بعد از جنگ برای بار دیگر به مسجد تبدیل شد و تا سال ۱۹۶۴ همچنان به کار خود به عنوان یک موزه ادامه داد. در این دوره نقاشی های دیواری این بنا که از آثار باقی مانده ی دوره بیزانسی بودند، کشف و مورد بررسی قرار گرفتند.

این مسجد قدیمی حدود ۲۲ متر ارتفاع دارد و گنبد مرکزی که در آن قرار دارد یکی از ویژگی های منحصربفرد ساختاری آن محسوب می شود.

آدرس : شهر ترابزون، منطقه اورتِهیسار، محله ی فاتح،  مسجد ایا صوفیه

هزینه ورود : رایگان

صومعه ی سومالا:

این صومعه در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا و برروی دره ی آلتیندِرِه (Altindere) واقع شده است. در سال ۳۸۶ میلادی به فرمان تئودوسیوس یکم، امپراتور روم، ساخت این صومعه شروع شد و طی ادوار گوناگون بخش های متفاوت آن مورد آسیب قرار گرفت که دوباره مرمت شد تا بالاخره در قرن ۱۳ میلادی، صومعه با معماری و ساخت و سازهای امپراتوری ترابزون، به این شکل درآمد. آخرین تعمیراتی که در این صومعه برای حفظ و نگه داری آن انجام شده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ طول کشیده است.

 از سالیان دور بخاطر وجود نشان مریم مقدس در سومالا، آن را وقف این حضرت میدانند. دره ی آلتیندره و قناتی که روبه روی صومعه سومالا جای دارد محیطی زیبا را جلوی این صومعه بوجود آورده است.

آدرس : شهر ترابزون، دره ی آلتیندِره، محله ی  آلتیندره، صومعه ی سومولا

هزینه ورود : ۱۵ لیر (حدود ۱۸۰۰۰ تومان)

بازار سرپوشیده:

بازارهای سرپوشیده از جمله اماکنی هستند که جنبه های متفاوت و جذاب یک سرزمین را در خود جای داده اند. غذاها و ادویه های متفاوت محلی، سوغات و صنایع دستی از جمله اجناسی هستند که در این بازارهای قدیمی همیشه پیدا می شوند و در خیلی از مواقع، علاوه بر جنبه تجاری این بازارها به لحاظ قدمت تاریخی و و فرهنگی نیز از اهمیت زیادی  برخوردار هستند، حضور فروشندگان محلی و بومیان منطقه، فرهنگ جامعه ی آن منطقه را خیلی بهتر به مسافران معرفی می کند.

 بازار ترابزون هم از جمله بازارهای سرپوشیده ای است که از عصر عثمانی برجای مانده و طبق بررسی ها و مطالعات محققان عمر آن به حدود قرن ۱۶ میلادی بر می گردد.تنها یک گنبد در بازار ترابزون وجود دارد که محیط بازار را سنتی تر و زیباتر کرده و شرایطی دلپذیر را برای گردش، خرید، یا حتی صرف استکانی چای خوش طعم، فراهم نموده.

آدرس : شهر ترابزون، خیابان بِدِستِن، بازار ترابزون

بزتپه:

بزتپه (Boztepe) که با عنوان کوه مینتریون (Minthrion) هم معرفی می شود، از دیدنی های طبیعی و زیبای ترابزون محسوب می شود. بزتپه به فاصله ی ۳ کیلومتر در جنوب شرق شهر ترابزون واقع شده است و از طرف شرق دره ی دِییرمَندِره (Değirmendere) را دربرگرفته.

 بزتپه به جز جنبه طبیعی و توریستی، به لحاظ مذهبی هم حائز اهمیت است. چون در اطراف بزتپه تعدادی کلیسا و مسجد جای دارند و در ضمن ۴ چشمه ی مقدس در این مکان از خاک به بیرون می جوشند.

 برروی بز تپه شما می توانید چشم اندازی زیبا از شهر ترابزون را زیر پای خود ببینید.

آدرس : استان ترابزون، ۳ کیلومتری جنوب شرق مرکز  شهر ترابزون، بزتپه

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت دومReviewed by مهدی on Aug 2Rating: 3.0چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت دوم از جاذبه های ترکیه میتوانیم به شهر ترابزون اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان ترکیه ، دیدنیهای ترکیه را از دست ندهید.

از جاذبه های ترکیه میتوانیم به شهر ترابزون اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان ترکیه ، دیدنیهای ترکیه را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی