برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا

تور استانبول

برج گالاتا استانبول

   پیش تر گفتیم که شهر استانبول به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می شود و هرکدام علاقمندان خود را دارند. قسمت اروپایی شهر استانبول خود به تنهایی از دو بخش دیگر تشکیل شده است، به مدخل این دو قسمت از شهر شاخ طلایی اطلاق می شود. دقیقا در شاخ طلایی استانبول یک بنای بسیار مرتفع و زیبا و البته با پیشینه تاریخی دراز مدت خودنمایی می کند. ساختمانی با بدنه ای از جنس سنگ که نظر همگان بخصوص گردشگران را به خود جلب می کند. اسم این ساختمان تاریخی و کم نظیر برج گالاتا (Galata Tower) است، گالاتا نام خود را از محله ای دقیقا به همین اسم گرفته است. در زبان ترکی به این ساختمان برج گالاتا کولیسی (Galata Kulesi) و در زبان لاتین برج مسیح (Christeen Turris) اطلاق می شود.
   برج گالاتا را سمبل و معرف تنگه بسفر، محله گالاتا و شهر استانبول می دانند چون این برج در شمالی ترین منطقه تنگه زیبای بسفر قرار گرفته است. در نخستین نگاه و بازدید برج گالاتا شما را به یاد فیلم های قدیمی اروپایی می اندازد. سر این برج مخروطی است و از خصوصیات منحصربفردش محسوب می شود. استانبول ساختمان های قدیمی و زیبای زیادی دارد ولی گالاتا به سبب داشتن چشم اندازها و دورنماهای زیبایش بسیار مشهورتر است.  
   این برج حدود 66.90 متر ارتفاع دارد؛ ولی چنانچه کلاهک مخروطی اش را از قلم بیاندازیم این عدد به 62.59 متر خواهد  رسید و چنانچه تزیینات بلندای آن را هم حذف کنیم اینبار بلندی آن به 51.65 متر می رسد. برج گالاتا در زمان احداث یعنی در قرن چهارده و حدود سال 1348 میلادی مرتفع ترین سلزه شهر استانبول محسوب می شد؛ ولی هم اکنون با اینکه 9 طبقه را در بر گرفته است، بلندایش دیگر در برابر سازه های بسیار بلند استانبول خیلی جلب توجه نمیکند.
   هنگامی که برج را از نزدیک ببینید شاید بگویید ارتفاعش خیلی بیشتر خواهد بود، این مسئله به علت ارتفاع آن از سطح دریا است چون گالاتا حدودا 35 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. به جز ارتفاع عامل ضخامت دیوارهای برج نیز سبب می شود که آن را خیلی بزرگ ببینیم. قطر خارجی این سازه حدود 16.54 متر و قطر داخلی آن 8.95 متر می باشد و دیواره این بنا نیز حدود 3.75 متر ضخامت دارد. گالاتا تنها  با هدف استحکام بخشی زیاد به این صورا ساخته شده است.
کاربری برج گالاتا
   هنگام فتح قسطنطنیه (نام قبلی شهر استانبول) توسط رومیان این ساختمان تاریخی احداث شد. همان گونه که گفتیم این سازه در محلی تپه ای و با اختلاف ارتفاع زیاد از سطح دریا بنا نهاده شد و به  این علت به  عنوان برج انتخاب شده. در قدیم گالاتا بیشتر کاربری برج دیده‌بانی یا دفاعی را داشت و کسی که روی  این برج نگهبانی می داد، در واقع بر پهنای گسترده ای از تنگه بسفر نظارت می کرد.
   از قدیم الایام محله گالاتا محله ای بسیار معروف و محبوب و بسیار شلوغ بود و به این علت که بندرگاه های زیادی در آن وجود داشت، در گروه محله های شلوغ شهر قرار می گرفت.  ولی با پیشرفت و توسعه ترکیه و سرمایه گذاری در صنعت توریسم، این سازه تاریخی کاربری خود را از دست داد و برای گردشگران تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد. جالب است بدانید که حالا یک غذاخوری بسیار گران قیمت و شیک بر فراز آن قرار دارد که چشم انداز و البته خوراک های فوق العاده ای را برای مشتریان خود فراهم می کند.
   برج گالاتا از سازه های برجای مانده از دوره بیزانس در استانبول می بلشد و در سال های اول احداث با اسم برج مسیح در بین مردم  معرفی می شد. پس چنانچه اسم برج مسیح را هم شنیدید تعجب نکنید چون حقیقت دارد. چنانچه دوست دارید که از سرگذشت و داخل این برج قدیمی باخبر شوید خوب است در ادامه مطالب با ما همراه شوید.

برج گالاتا استانبولReviewed by تور ارزان استانبول on Dec 21Rating: 3.0برج گالاتا استانبولیکی از بناهای قدیمی استانبول برج گالاتا است که با نام گالاتا کوله سی نیز معروف است و از رستوران این برج می توان تمامی نقاط شهر را مشاهده کرد. در این مقاله این برج را به شما معرفی می کنیم.

یکی از بناهای قدیمی استانبول برج گالاتا است که با نام گالاتا کوله سی نیز معروف است و از رستوران این برج می توان تمامی نقاط شهر را مشاهده کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی