مسجد نوروسمانیه استانبول

مسجد نوروسمانیه استانبول

مسجد نوروسمانیه استانبول از دیدنی های استانبول

مسجد نوروسمانیه استانبول

مسجد نوروسمانیه استانبول :

نوروسمانیه یکی از بناهای سبک باروک عثمانی است.این عبادتگاه به دستور سلطان محمد اول در سال ۱۷۴۸احداث این مسجد شروع و در دوره برادر و جانشین او،سلطان عثمان سوم در سال ۱۷۵۵به اتمام رسید.

بر فراز شبستان داخلی مسجد نوروسمانیه یکی از وسیع ترین گنبدهایی که در معماری عبادتگاههای عثمانی ساخته شده وجود دارد. این بنا در سال های پایانی با ظرافت زیادی مرمت شده و محوطه ای چندگوشه دارد که مجموعه ای شامل:کتابخانه،مدرسه،کاخ و مقبره را در خود جای داده.

مسجد نوروسمانیه استانبول ، یکی از زیباترین مسجد های دیدنی استانبول به شمار می آید ، که شما با تهیه یک تور ارزان استانبول میتوانید از این مسجد زیبا دیدن نمایید. 

با این که مسجد نوروسمانیه را به سبک معماری نوین و باروکی بنا کرده اند،ولی خیلی راحت می توان ردپای معماری مسجد ایاصوفیه را در نوروسمانیه به ویژه در گنبد رفیعش دید،قوس بیضی سقف و نوشته های داخل آن هم الهام گرفته از ایاصوفیه است.این مسجد خیلی به مسجد جدید نزدیک است.

سبک معماری:عثمانی

آدرس: استانبول، فاتیح ۳۴۱۲۰، خیابان وزیرخان، محله ملا فناری

تعداد مناره‌ها: ۲

مسجد نوروسمانیه استانبولReviewed by اول تور on Mar 22Rating: 4.0مسجد نوروسمانیه استانبولاز دیدنی های استانبول میتوان به مسجد نوروسمانیه استانبول اشاره کرد.

میتوانید از مسجد نوروسمانیه استانبول  دیدن کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی