قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (3)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (3)

دیدنی های استانبول

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (3)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (3)

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

بخش شرقی اقیانوس اطلس
   پس از دیدن تنگه جبل الطارق قرار است سوار کشتی معروف و تاریخی لیبرتی شویم، و با ورود به بخش شرقی اقیانوس اطلس گردشی داشته باشیم. جالب است بدانید که کشتی  های لیبرتی، در واقع یک نوع از کشتی های باری محسوب می شدند که در طول نبرد بزرگ جنگ جهانی دوم ساخته می شدند و خیلی زود توانستند به سمبلی از صنعت آمریکا در دوران طولانی جنگ مبدل گردند. در بخش شرقی اقیانوس اطلس قرار است ماهم سوار این کشتی تاریخی شویم و کوسه ماهی ها و سفره ماهی ها را از نزدیک و بهتر ببینیم. بخش شرقی اقیانوس اطلس دقیقا زیر بخش مرمره واقع شده است و مخزنی که فقط بخشی از آن در قسمت مرمره مشاهده می شد، حالا خیلی راحت دیده می شود.
   در این مخزن، لوله هایی زنگ زده و صفحاتی قدیمی را خواهید دید که یاد کشتی لیبرتی را زنده می کنند، با این فرق که این یکی در دوران جنگ به اعماق آب رفت و فقط تکه هایی از آن برجای مانده است. نیازی نیست که حتما ساکن باشید در این کشتی می توانید خیلی راحت گردش کنید. در یک سوی کشتی لیبرتی تلگراف و سیستم کد مورس را مشاهده می کنید و در قسمت دیگر آن، خدمه کشتی را خواهید دید که  خستگی در می کنند. 
شیار میانی اقیانوس اطلس
   با کشتی لیبرتی، به قسمت های با عمق بیشتر اقیانوس وارد می شویم. حالا اگر از پنجره های کشتی بیزون را نگاه کنید خیلی راحت می توانید ماهی هایی همچون سگ ماهی، اسب دریایی و شاه میگو را ببینید، البته گاهی اوقات هم  کوسه ها قابل مشاهده هستند.  در این قسمت یک صفحه نمایش لمسی و ۴۰ اینچی وجود دارد که بوسیله آن می توانید اطلاعات بسیار مفید و کاربردی در مورد موجودات این قسمت از اقیانوس کسب کنید.
   هنگامی که بازدید از این منطقه و دیدن جانداران متنوع آن به پایان برسد سفر ما تمام نخواهد شد چون ماه به مسیر خود ادامه می دهیم و به طرف بخش غرب اقیانوس اطلس حرکت می کنیم، البته اگر بخواهید می توانید کمی استراحت کنید و از بین ۳ کافه آکواریوم، یکی را برای صرف میان وعده ای سبک انتخاب نمایید. درمورد کافه های این آکواریوم در بخش امکانات بیشتر توضیح خواهیم داد.
بخش غربی اقیانوس اطلس 
همانطور که گفتیم سفرمان را ادامه می دهیم و وارد بخش غربی اقیانوس اطلس می شویم. بخشی بسیار بزرگ و جالب توجه را در پیش رو دارید. این بخش حدود ۲۲.۵ تن وزن و  ۴۵ سانتی متر ضخامت دارد. درصمن این آکواریوم، وسیع ترین آکواریوم یکسره مجموعه فلوریا است و در آن آبزیانی همانند کوسه ماهی و سگ ماهی به زندگی خود ادامه می دهند. در ضمن یک استخر هم در قسمت غربی اقیانوس اطلس واقع شده است که موجودات کوچکی همانند شقایق دریایی، خرچنگ آبی و توتیای دریایی در آن زندگی می کنند و اگر بخواهید می توانید این موجودات را در دست بگیرید. در این قسمت آناتومی بدن کوسه ها و ساختار عضلات، استخوان ها و اسکلت سگ ماهی ها مورد بررسی قرار می گیرد.

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (3)Reviewed by اول تور on Nov 25Rating: 2.5قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (3)آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی