آنکارا پایتخت ترکیه

آنکارا پایتخت ترکیه

تور ترکیه - آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه

آنکارا پایتخت ترکیه

شهر آنکارا در ترکیه مرکز استان آنکارا و پایتخت (سیاسی) جمهوری ترکیه است. این شهر پس از استانبول دومین شهر بزرگ ترکیه به شمار می‌رود.
آنکارا در مرکز آناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع آناتولی قرار گرفته است. این استان با نواحی جنگلی در شمال شرق، زمین‎‌های حاصلخیز زیادی دارد و غالبا گندم در آنها کشت می شود. آنکارا از شمال با استان‌های چانکیری و بلو، از غرب با اسکی شهیر، و از شرق با استان گیر شهیر هم مرز است.
آب و هوای آنکارا مانند بیشتر شهرهای ترکیه تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد و برفی و طولانی دارد. این شهر در میان چهار کوه واقع شده است که کرای گودی در جنوب، ادریس در شرق، ایلماداغ در شمال و چال در جنوب شرقی قرار گرفته‌اند. در میان قسمت جنوب شرقی سه رودخانه در جریان هستند. دمای هوای آنکارا در مرکز منطقه فلات ترکیه از میانگین صفر درجه سانتیگراد در ماه ژانویه به میانگین 23 درجه سانتیگراد در ماه جولای تغییر می‌کند.

آنکارا در طول تاریخ

قدیمی ترین تمدنی که اطراف شهر آنکارا کشف شده است متعلق به عصر برنز و دوران هیتی ها در 2 هزار سال قبل از میلاد مسیح بوده است. این شهر در قرن دهم قبل از میلاد توسط فرنگیها و سپس توسط لیدیا ایها و فارسها اداره میشد. اولین کسانی که در قرن سوم قبل از میلاد آنکارا را پایتخت خود قرار دادند غلاطیه ایها از نژاد سلت بودند. و در نهایت شهر آنکارا بعد از به اتمام رسیدن جنگ ملی استقلال و رهایی ترکیه از اشغال خارجی در تاریخ در تاریخ 13 اکتبر 1923 توسط آتاتورک پایتخت جمهوری ترکیه اعلام گردید.

گردشگری در آنکارا

یکی از مهم ترین اماکن دیدنی آنکارا آنیتکابیر یا مقبره آتاتورک  است که بر روی یک تپه خیره کننده در بخش آنیتپ شهر قرار دارد. همچنین موزه تمدن‌های آناتولی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مهم در آنکارا به شمار می‌رود، این موزه به ورودی ارگ نزدیک است. یک بازار سرپوشیده قدیمی نیز که از جاهای بسیار دیدنی آنکارا است که به زیبایی بازسازی شده و هم اکنون یک مجموعه خارق العاده و منحصر از آثار پالئولیتیک، نئولیتیک، هاتی ،هیتی،فرنگیها، یورارتین ها و رومیها و نمونه‌های برجسته از گنجهای لیدیاایها را در خود جای داده است.
از دیگر جاهای دیدنی و توریستی آنکارا می توان موزه فرهنگ شناسی ، موزه نقاشی و مجسمه سازی ، موزه جنگ آزادی ، موزه جمهوری ، موزه تاریخ طبیعی ، موزه هوانوردی ، موزه پخش رادیو و تلویزیون ترکیه ، موزه فضای باز لوکو موتیو ، موزه هواشناسی ، موزه اسباب بازی ، موزه زراعت ، مسجد حاجی بایرام ، مسجد اصلان حانه ، مسجد اهی الوان ، مسجد علا الدین ، مسجد ینی جناب احمد و مسجد کجا تپه را نام برد.

آنکارا پایتخت ترکیهReviewed by اول تور on Dec 13Rating: 4.0آنکارا پایتخت ترکیهبهترین شهرهای دیدنی ترکیه - آنکارا پایتخت ترکیه - تور ارزان ترکیه - شهرهای مهم ترکیه - راهنمای تور ترکیه

بهترین شهرهای دیدنی ترکیه – آنکارا پایتخت ترکیه – تور ارزان ترکیه – شهرهای مهم ترکیه – راهنمای تور ترکیه

1 دیدگاه

  1. sahar.kamali گفت:

    ممنون خیلی زیبا بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی