معرفی آبشارهای دودن آنتالیا

معرفی آبشارهای دودن آنتالیا

معرفی آبشارهای دودن آنتالیا ، دیدنیهای ترکیه

معرفی آبشارهای دودن آنتالیا

معرفی آبشارهای دودن آنتالیا:

 

   فقط باید کمی شهر آنتالیا دور شوید تا طبیعتی باشکوه و کم نظیر را در مقابل خود ببینید. آبشارهای دودِن در واقع از دو آبشار زیبا و دیدنی تشکیل شده که با فاصله 8 کیلومتر از یکدیگر جای گرفته اند. این دو آبشار از رودخانه ای به نام دودن سرچشمه می گیرند و در نهایت به آبشارهای دودن منتهی می شوند و این این رودخانه در نهایت به دریای مدیترانه می ریزد.

آبشارهای دودن را می توان به دو قسمت بالا و پایین تقسیم کرد:

 آبشار بالایی آن در شهر آنتالیا واقع شده و ارتفاعی15 متری و عرضی 20 متری دارد. این آبشار در فاصله‌ ب 14 کیلومتری مرکز آنتالیا واقع شده است. زمانی که به اولین قسمت آبشار زیبای دودن می رسید، در حواشی آن رستوران ها و کافه هایی را خواهید دید، می توانیدِ ساعتی را در این رستوران ها و کافه ها بگذرانید و از طبیعت، دیدنی آبشار لذت ببرید.

برای رسیدن آبشار پایینی باید وارد طبیعت شویم و رودخانه دودن را دنبال کنیم. به این صورت از بین غارهای زیبا، گونه های گیاهی متنوع و جذاب و جانواران مختلف و بومی منطقه را خواهید دید و در نهایت به نزدیکی ساحل لارا که برسید، آبشار بخش پایینی را خواهید دید. این آبشار زیبا حدود 40 متر ارتفاع دارد و با خروش های مداوم خود به طرف دریای مدیترانه می رود و صدای آن را می توانید تا مسافت های طولانی در طبیعت اطراف بشنوید.

 در ادامه این مطلب با هم مسافت رسیدن تا آبشارهای دودن را می رویم و بیشتر با این جاذبه های طبیعی و بکر آشنا خواهیم شد.

بهترین فصل سفر :

همانگونه که می دانید آنتالیا شهری با آب و هوای مدیترانه ای است و در هر فصل سال، خصوصیاتی دارد و به همین علت همواره گردشگران زیادی را پذیراست:

 بهار: در سه ماهه نخست سال، دمای هوای خوب و معتدل است، رطوبت بالا نیست و با اینکه آفتاب می تابد، ولی دمای هوا خیلی بالا نیست.

تابستان: خشک ترین و گرمترین ایام آنتالیا را در این ماه ها تجربه می کنید. ایامی گرم و خشک با تابش مستقیم خورشید. دما در این فصل به 31 تا ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 پاییز: هوای آنتالیا در سه ماهه سوم سال باز حال و هوایی بهاری و معتدل را تجربه می کند البته این روزها پیش در آمدی برای ورود به زمستان است. آنتالیا در این روزها شاهد بارش های سیل آسایی است. 

زمستان: برعکس چیزی که فکر می کنید، در این منطقه زمستان سردی نخواهید دید و اغلب هوا بارانی خواهد بود. هوای این فصل معتدل و بارانی است و خیلی کم پیش می آید که برف ببارد. میانگین دمای هوا در این فصل مابین 9 تا 12 درجه سانتی گراد خواهد بود.

 پس با این تعاریف مناسب ترین زمان برای سفر به آنتالیا و دیدن طبیعت زیبای آبشارهای دودن، بهار و تابستان خواهد بود. 

امکانات رفاهی در اطراف آبشارهای دودن:

 همان گونه که اشاره کردیم اولین آبشار دودن مابین پارکی محلی قرار گرفته، این پارک امکانات بسیار خوبی دارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

 رستوران و کافه

محوطه پیک نیک

میز و نیمکت

مسجد

اتاق استراحت

پارکینگ: نزدیک هر دو آبشار دو پارکینگ ساخته شده استفاده از آن ها کاملا رایگان است.

فروشگاه سوغاتی

جاذبه های اطراف آبشارهای دودن:

دروازه تاریخی هادریان | Hadrian Castle Gate: فاصله 12.6 کیلومتر

موزه سندلند (مجسمه های شنی) | Sandland: فاصله 4.1 کیلومتری

مرکز خرید مارک آنتالیا | MarkAntalya: فاصله 11.3 کیلومتر

موزه آنتالیا | Antalya Museum: فاصله 14 کیلومتری

مرکز خرید تراسیتی | TerraCity: فاصله 2.8 کیلومتری

 

معرفی آبشارهای دودن آنتالیاReviewed by اول تور on Sep 18Rating: 4.5معرفی آبشارهای دودن آنتالیامعرفی آبشارهای دودن آنتالیا . فقط باید کمی شهر آنتالیا دور شوید تا طبیعتی باشکوه و کم نظیر را در مقابل خود ببینید...

معرفی آبشارهای دودن آنتالیا . فقط باید کمی از شهر آنتالیا دور شوید تا طبیعتی باشکوه و کم نظیر را در مقابل خود ببینید…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی