حمل و نقل در پاتایا ، تایلند

حمل و نقل در پاتایا ، تایلند

آشنایی با حمل و نقل در پاتایا ، تایلند

حمل و نقل در پاتایا ، تایلند

اطلاعاتی درمورد حمل و نقل پاتایا، تایلند:

▪وانت های سانگسیو: یکی از رایج ترین خودروهای حمل و نقل عمومی تایلند در شهر پاتایا وانت های سانگسیو هستند این خودروها گونه ای وانت هستند که در پشتشان  سقف دارد و یک نشیمنگاه در عقب خودرو. برای اینکه بتوانید از این خودرو برای رسیدن به مقصد استفادهدکنید فقط باید ۱۰ بات تایلند (معادل ۱,۴۶۰ تومان) پرداخت کنید. با سانگسیو می توانید به هرجایی در شهر پاتایا و میان پاتایا و ساحل جومتین (Jomtien) رفت و آمد کنید.

▪تاکسی موتوری: اگر می خواهید مبلغ کمی پرداخت کنید و خیلی زود هم برای گردش به شهر پاتایا برسید بهترین انتخاب تاکسی موتوری است. ولی در نظر داشته باشید که تاکسی موتوری ایمنی خوبی ندارد و راننده های موتوری خوب رانندگی نمی کنند. برای رفت و آمدهای داخل شهر تقریبا چیزی حدود ۳۰ بات تایلند (معادل ۴,۳۸۰ تومان) تا ۴۰ بات تایلند (معادل ۵,۸۴۰ تومان) باید پرداخت کنید تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

▪اتوبوس محلی: اتوبوس های بزرگ پاتایا در خیابانی دایره ای تردد می نمایند و به شما این امکان را می دهند تا به وسیله اتوبوس های محلی به ساحل جومتین و بازار شناور پاتایا راحت تر و سریع تر دسترسی یابید. برای هر نفر مسافر این اتوبوس ها ۳۰ بات تایلند (معادل ۴,۳۸۰ تومان) را دریافت می کنند.

▪اجاره موتور: اگر بخواهید می توانید در شهر پاتایا موتور کرایه کنید که امری عادی است ولی یادتان باشد که این کار سختی ها و دردسرهایی هم بدنبال دارد. مثلا باید بدانید که در بیشتر نقاط پاتایا درمورد پارک به مشکل بر میخورید و پارک کردن ممنوع است. جریمه پارک کردن موتور حدودا ۴۰۰ بات تایلند (معادل ۵۸,۴۰۰ تومان) تا ۵۰۰ بات تایلند (معادل ۷۳,۰۰۰ تومان) برای شما هزینه خواهد داشت. ولی اگر بازهم خواستید که از موتور برای رفت و آمد استفاده کنید، پایانه هایی هستند که بصورت اجاره ای به شما موتور بدهند. اینکه چقدر باید بهای اجاره موتور بپردازید به این بستگی دارد که چند روز، چه موتوری و از چه شرکتی اجاره کرده اید، ولی تقریبا برای هر روز حدودا ۹۰ بات تایلند (معادل ۱۳,۱۴۰ تومان) تا ۲۲۰۰ بات تایلند (معادل ۳۲۱,۲۰۰ تومان) باید پرداخت کنید. 

▪تاکسی: آسان ترین و البته پر هزینه ترین نوع حمل و نقل در پاتایا استفاده از تاکسی است. شما برای ورودی تاکسی ۳۵ بات تایلند (معادل ۵,۱۱۰ تومان) و در عوض هر ۱ کیلومتر مبلغی در حدود ۷ بات تایلند (معادل ۱,۰۲۲ تومان) به کرایه افزوده می شود که باید پردازید؛ ولی به عنوان توریست خارجی خیلی کم پیش می آید که طبق تعرفه از شما کرایه طلب کنند و بیشتر راننده های تاکسی استفاده از تاکسی متر را ضروری نمی دانند و مبلغ بیشتری از شما طلب می کنند.

برای کوتاهترین مسیر چیزی حدود یک کیلومتری باید تقریبا، از ۲۷۵ بات تایلند (معادل ۴۰,۱۵۰ تومان) برای کرایه در نظر بگیرید. پس قبل از این که از تاکسی استفاده کنید بر سر کرایه صحبت کنید تا به یک قیمت قابل قبول برسید.

▪اجاره ماشین: اگر از اجاره کردن تاکسی و بقیه خودروهای حمل و نقل خوشتان نمی آید می توانید یک خودرو را کرایه کنید. اینکه هزینه کرایه ماشین چقدر می شود به این بستگی دارد که از چه شرکتی ماشین اجاره کرده اید، مدل آن چیست و برای چند روز آن را می خواهید ، ولی برای هر روز تقریبا چیزی حدود ۵۵۰ بات تایلند (معادل ۸۰,۳۰۰ تومان) تا ۲۰۰۰ بات تایلند (معادل ۲۹۲,۰۰۰ تومان) در نظر بگیرید.

حمل و نقل در پاتایا ، تایلندReviewed by اول تور on Feb 5Rating: 3.0حمل و نقل در پاتایا ، تایلندمهم ترین اطلاعات درمورد حمل و نقل پاتایا، تایلند و معرفی وسایل حمل و نقل عمومی شهر پاتایا تایلند . 

مهم ترین اطلاعات درمورد حمل و نقل پاتایا، تایلند و معرفی وسایل حمل و نقل عمومی شهر پاتایا تایلند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی