نکات مهم در سفر به تایلند

نکات مهم در سفر به تایلند

آموزش نکات مهم در سفر به تایلند

نکات مهم در سفر به تایلند

اصولی که باید در تایلند حتما رعایت کنید :

 

▪هیچوقت به افراد خانواده سلطنتی توهین نکنید:

 این را بدانید که افراد خانواده امپراطور در میان مردم تایلند بسیار مورد احترام هستند و از محبوبیت خاصی برخوردارند. چنانچه در روزهای پاسداشت امپراطور تایلند به این کشور سفر کنید به هر کدام از شهرهای آن که بروید مردم در حال جشن گرفتن و شادی کردن هستند.

فراموش نکنید که چه به عمد و چه ناخواسته به افراد سلطنتی به شکلی توهین کنید موجب عصبانیت و ناراحتی مردم می شوید و حتما تبعات بدی خواهد داشت. مثلا اگر پایتان بر روی اسکناس یا سکه ای که تصویر پادشاه را دارد بماند توهین تلقی می شود و مجازات خواهد داشت، چون هم به پادشاه توهین کرده اید هم از پایتان استفاده کردید که در فرهنگ مردم تایلند پا پست ترین عضو بدن است.

▪سعی کنید پوششتان مناسب باشد:

آب و هوای این کشور اغلب گرم است و نور خورشید هم بصورت مستقیم می تابد. گردشگران بسیاری از این فرصت استفاده می کنند و در نوار ساحلی زیبای تایلند به آفتاب گرفتن مشغول می شوند. معمولا گردشگران برای آفتاب گرفتن بدون لباس وارد ساحل می شوند که این برهنگی از نظر تایلندی ها توهین تلقی می شود، پس هنگام سفر به تایلند تا جایی که می توانید از پوشش سبک ولی در عین حال پوشیده استفاده کنید.

آقایان باید همواره تی شرت یا پیراهنی به عنوان پوشش به تن داشته باشند و به علت گرما نمی توانند بدون لباس در اماکن عمومی حضور یابند. در مراکز عمومی هرگز به دلیل گرما یا شرجی هوا نباید بدنتان را برهنه کنید، البته ششما این اجازه را دارید که در سواحل از مایو استفاده کنید.

 برای اینکه از معابد تایلند دیدن کنید حتما سعی کنید از شلوار و دامن های بلند استفاده کنید و تا جابی که امکان دارد از رنگ سفید برای پوشش تان استفاده نمایید، چون هنگام ورود به معبد راهبان مقداری سختگیرتر هستند.

▪با انگشت دست اشاره نکنید:

در تایلند با انگشت اشاره کردن به این معناست که شما قصد پست کردن مخاطبتان و بی احترامی به او را دارید که به نظر آنها بسیار توهین آمیز و ناپسند است. برای اشاره کردن و صدا زدن پیش خدمت یا زمان کرایه تاکسی با انگستان دست اشاره نکنید. برای اینکار خوب است کف دستتان را به سمت پایین بگیرید و انگشت های خود را ببندید و دستتان را تکان دهید.

▪کفش هایتان را در بیاورید

 هنگام وارد شدن به اماکن مخصوصا معابد و جاهای مورد احترام حتما کفش های خود را از پا خارج کنید در غیر اینصورت مردم رفتار شما را توهین تلقی می کنند، چنانچه  دقت کنید میبینید که مردم تایلند بیشتر از صندل و کفش ساده استفاده می کنند. حتی در بعضی از مراکز خرید هم نیاز است که پابرهنه باشید.

اگر به مکانی خواستید وارد شوید و مقابل ورودی آن تعداد زیادی پاپوش دیدید حتما کفشتان را از پا خارج کنید. سعی کنید در تایلند یک دمپپایی یا پاپوش ساده تهیه کنید تا در آوردن و پوشیدن مکرر آن ها خسته تان نکند.

نکات مهم در سفر به تایلندReviewed by اول تور on Feb 26Rating: 3.0نکات مهم در سفر به تایلندنکات مهم در سفر به تایلند  . از مهم ترین اصولی که باید در سفر به تایلند حتما رعایت کنید . 

نکات مهم در سفر به تایلند ، راهنمای سفر تایلند. از مهم ترین اصولی که باید در سفر به تایلند حتما رعایت کنید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی