باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت تایلند

باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت تایلند

معرفی باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت تایلند

باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت تایلند

باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت:

 

تایگر کینگدام مجموعه باغ وحشیست که در شهر پوکت تایلند واقع شده است. این مجموعه در میان مردم ایران با عنوان باغ وحش پادشاهی و یا باغ وحش ببرهای پوکت نیز شهرت دارد. این مجموعه به جز پوکت در شهر چیانگ مای نیز یک شعبه دیگر دارد. علت اصلی تمایز آن با سایر باغ های وحش وجود تنها تعداد زیادی از ببرهاست در حقیقت این مجموعه تنها ویژه نگهداری از این دسته گربه سانان است و سبب جالب بودنش برای بازدیدکنندگان شده.

در گذشته های بسیار دور این کشور مکان و اقلیمی بسیار مناسب برای زندگی و تولید مثل انواع جانوران و بویژه ببرها بود.

اما به تدریج با گذشت سالیان و با ورود انسان ها به قلمرو زندگی این گربه سانان و سایر گونه های جانوری و با کشتار و شکار کنترل نشده باعث شدند که زندگی و حیات این جاندران به خطر بیافتد و آن ها را وارد دسته های در حال انقراض کند. طبق آخرین بررسیهای انجام گرفته فقط حدود 120 قلاده از این ببرها در کشور تایلند زندگی می کنند و باقی این گربه سان زیبا یا ازبین رفته اند و یا در اسارت هستند. خبر ناخوشایند و تلخ تر اینکه محققان و متخصصان معتقدند که اگر به همین رویه ادامه داده شود دیگر هیچ ببری در حیات وحش تایلند وجود نخواهد داشت و منقرض خواهند شد. در کشور تایلند ببرها را بیشتر به خاطر پوست زیبا و شاید سایر اعضای بدنشان شکار می کنند، بیشتر این شکارها بصورت قاچاق خارج می شوند و تعدادشان نیز بسیار زیاد است.

از این رو مسوولان باغ وحش تایگر کینگدام برای اینکه بتوانند این گونه جانوری را از خطر انقراض نجات دهند مرکز تایگر کینگدام را ایجاد کردند و از تعداد زیادی از این جانوران نگهداری و مراقبت می کنند. آن ها اعتقاد دارند که بهتر است این جانور در اسارت متولد شود و در اسارت بمیرد ولی در حیات وحش بدست شکارچیان نابود نشود. به تدریج تعداد این گربه سان در پارک کینگدام افزایش یافت و همین کثرت تعداد ببرها توجه بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی و داخلی را به خود جلب کرد و کم کم کینگدام را به یکی مراکز محبوب و جذاب صنعت گردشگری در پوکت مبدل کرد.

بیشتر ببرهای این مجموعه بسیار آرام و رام هستند چون از بدو تولد در این باغ وحش چشم گشودند و رفتارشان با ببرهای حیات وحش بسیار متفاوت است. البته بعضی افراد معتقدند چون در این مجموعه به ببرها مرغ و شیر داده می شود آن ها طبیعتشان تغییر کرده و آرام تر هستند. این ببرها به حدی آرام هستند که می توانید مدتی در کنارشان بایستید و با آن ها بازی کنید. می توانید حدود 15 دقیقه در قفس در کنار آن ها باشید ولی سعی نکنید به سر و گردنشان دست بزنید چون ممکن است با شما وارد بازی شوند و همانطور که می دانید گربه سانان در بازی هایشان معمولا از گاز گرفتن هم استفاده می کنند.

درآمدی که از فروش بلیط و ورودی کسب می شود تماما صرف نگهداری و مراقبت از ببرها می شود، بنابراین شکایت از هزینه بالای آن بی مورد است.مراقبت ها و هزینه ها باعث شده اند که اکنون در کینگدام 100 قلاده ببر به حیات خود ادامه دهند.

وسعت این باغ وحش حدود 4 هکتار است و برای ایجادش 100 میلیون بات هزینه شده است. (معادل 16,800,000,000 تومان). در قسمت های بعد با بخش های مختلف مجموعه، تفریحات و ببرها آشنا می شوید.

باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت تایلندReviewed by اول تور on May 12Rating: 4.0باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت تایلند معرفی باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت تایلند.این مجموعه در میان مردم ایران با عنوان باغ وحش پادشاهی و یا باغ وحش ببرهای پوکت نیز شهرت دارد. 

معرفی باغ وحش ببرهای کینگدام پوکت تایلند.این مجموعه در میان مردم ایران با عنوان باغ وحش پادشاهی و یا باغ وحش ببرهای پوکت نیز شهرت دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی