اصول مهم سفر به تایلند

اصول مهم سفر به تایلند

مهمترین اصول و نکاتی که باید در سفر به تایلند بدانید

اصول مهم در سفر به تایلند

اصولی که باید در تایلند حتما رعایت کنید

▪بهداشت و نظافت را رعایت کنید:

دقت داشته باشید که مردم تایلند همیشه تمیز و مرتب هستند و لباس هایشان عاری از آلودگی است رعایت نظافت را امری ضروری می دانند، هوای تایلند اکثر مواقع گرم و شرجی است و طبیعتا افراد مرتب در حال عرق کردن هستند ولی خیلی زود پوشش خود را تعویض می کنند و مواظب هستند که آلودگی روی لباسشان نباشد. جالب است بدانید که حتی قشر کارگر این جامعه بسیاری از مواقع امکان دارد که پوششان کثیف شود هم خیلی خیلی به این امر توجه می کنند و همیشه پاکیزه هستند، پس خیلی مراقب باشید و دقت کنید که چگونه در محافل عمومی حصور می یابید چون در غیر اینصورت یکی از قوانین مهم تایلند را نقض کرده اید.

▪هرگز سعی نکنید با کسی دست بدهید:

چنانچه از تعظیم کردن بدتان می آید فقط کافیست برای برقراری ارتباط سلام کنید. مردم بومی تایلند هرگز با گردشگران و بیگانگان دست نمی دهند و برای ادای احترام دستانشان را جلوی سینه به هم میچسبانند و سر فرود می آورند. قابل به ذکر است که احتیاجی نیست که حتما به خردسالان و کهنسالان هم ادای احترام کنید ولی حتما یادتان بماند که دربرابر فرد بزرگ تر از خودتان دستتان را پیش نبرید همین که برای ادای احترام سرفرود آورید کافیست.

▪هیچوقت رهبان معابد را در آغوش نکشید:

در سرزمین تایلند عبادتگاه ها و معابد کوچک و بزرگ بسیاری را می بینید چون 96درصد جمعیت این کشور را پیروان بودا تشکیل می دهند پس طبیعتا راهبان زیادی هم در معابد تایلند هستند و در آنجا زندگی می کنند. نکته قابل توجه این است که راهبان در این کشور بسیار مورد احترام و علاقه هستند ولی یادتان باشد که بغل کردن یک راهب در تایلند عمل نابخشودنی است.

راهبان معابد هیچگاه در کنار یک خانوم نمی نشینند و هرگز با بانوان دست نمی دهند، پس چنانچه شما خانم هستید اگر اتفاقی با یک راهب در ماشین یا اتوبوس بودید توجه کنید که بین شما یک صندلی خالی وجود داشته باشد. در هرجایی اولویت نشستن با راهبان است پس ابتدا اجازه دهید راهب بنشیند و سپس شما حتی ممکن است مجبور باشید سرپا بمانید.

در غیر اینصورت دیگران این رفتارتان را توهین محسوب می کنند.

▪از پاهایتان برای انجام هیچکاری استفاده نکنید:

امکان دارد خسته باشید نتوانید کاری را انجام بدهید و سعی کنید با پا به چیزی اشاره کنید یا چیزی را جابجا کنید. در تایلند استفادهداز پا برای هرکاری تقریبا یک گناه بزرگ و غیرقابل بخشش حساب می شود. پا در باور مردم تایلند بسیار آلوده و کثیف و البته بی اهمیت ترین بخش بدن هر انسان است، پس هرگز این اصل را فراموش نکنید که اینکار بسیار غیر اخلاقی محسوب می شود. حتی هنگام بستن در با پا مانع در نشوید و در ضمن مهم تر از همه با پا به مجسمه بودا اشاره نکنید که بسیار مردم را خشمگین می کند.

اصول مهم سفر به تایلندReviewed by اول تور on Feb 4Rating: 3.0اصول مهم سفر به تایلنداصول مهم در سفر به تایلند.اصول و نکات خیلی مهم  که باید در سفر به تایلند حتما رعایت کنید. 

اصول مهم در سفر به تایلند.اصول و نکات خیلی مهم  که باید در سفر به تایلند حتما رعایت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی