مجموعه آکواریوم پوک تایلند

مجموعه آکواریوم پوک تایلند

معرفی مجموعه آکواریوم پوک تایلند

مجموعه آکواریوم پوک تایلند

آشنایی با مجموعه آکواریوم پوکت:

 

   منطقه پوکت سواحل زیاد و دیدنی بسیاری دارد که هر کدامشان را که برای سفر انتخاب کنید می توانید تفریح و سرگرمی خاص و منحصربفردی را تجربه نمایید. از پرجاذبه ترین و بهترین سواحل پوکت، ساحل کیپ پنوا است که بخاطر داشتن اقامتگاه های عالی که دارد معروف است. برای اینکه به آکواریوم پوکت برسید باید 10 کیلومتر از ساحل کیپ پنوا را به طرف شرق طی کنید. اگر می خواهید تفریحی خاص و منحصر بفرد را تجربه کنید و از هیاهوی مراکز خرید و دیگر اماکن تایلند فاصله بگیرید حتما از این مجموعه دیدن کنید مخصوصا بازدید از این مجموعه برای بچه ها بسیار جالب خواهد بود.

این مجموعه فضای بسیار آرام دارد و هرگز به حدی شلوغ نمی شود که بازدید را سخت کند. درمورد فضای داخلی و موجودات داخل آن باید گفت که آبزیانی که در این مرکز گردآوری و نگه داری می شوند از جاهایی مثل دریاچه، دریا و رودخانه جمع آوری شده اند، هدف اصلی از گردآوری این آبزیان متعدد این بوده که همه مردم بتوانند گونه های نادر و کمتر دیده شده را ببینند و با آن ها آشنا شوند. گونه های متفاوت و زیبای آبزی که در این مجموعه زندگی می کنند بیش از صد و پنجاه گونه هستند.

هرکدام از آکواریوم ها به شکلی خاص و متفاوت از بقیه ساخته شده؛ برخی با پوشش های گیاهی دریایی و بعضی با سنگ ها تزیین و زیباسازی شده اند. دیدن گونه های کمیاب و زیبای آبزی در رنگ ها و شکل های متفاوت بسیار لذتبخش و خاطره انگیز خواهد بود.

ساختمان این مجموعه را در سال 1983 به عنوان یک پروژه بزرگ زیست شناسی ساختند البته این بنا تنها بخشی از این پروژه بزرگ بود. با اینکه این مجموعه قدمت زیادی دارد اما همواره مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و مشولی به لحاظ ایمنی و یا زیبایی داخلی ندارد. به تازگی این آکواریوم به طور کامل مرمت و بازسازی شده و اکنون جلوه ای بسیار شیک و دیدنی تر از پیش دارد. همواره این مجموعه میزبان بازدیدکنندگان است و هر ساله تقریبا بیش از 300000 گردشگر را می پذیرد.

برای راهنمایی و سهولت بازدید برای گردشگران تابلوهایی راهنما نصب شده که تمام اطلاعات و جزئیات هر بخش را بصورت تایلندی و انگلیسی توضیح می دهند. پس برای اینکه درمورد هرکدام از آبزیان اطلاعات جمع آوری کنید مشکلی نخواهید داشت و میتوانید از این تابلوها استفاده کنید در ضمن در آن ها مسیرهای دسترسی هم مشخص شده  است.  این آکواریوم تنها آکواریوم پوکت نیست اما بزرگترین و معروف ترین آنهاست. در این مجموعه فقط از ماهی ها بازدید نمی کنید امکانات فراوانی در این مجموعه برای گردشگران فراهم شده است.

از قسمت های جالب توجه برای گردشگران و بخصوص برای کودکان آکواریوم تونلی آن است که با قدم زدن در آن میتوانید از فاصله بسیار نزدیک ماهی ها  را ببینید. این تونل زیبا را در سال 2005 ساخته اند که بسیار به زیبایی های مجموعه افزوده است. در بخش های بعدی با قسمت های مختلف و تفریحات و امکانات این مجموعه بزرگ آشنا می شوید.

مجموعه آکواریوم پوک تایلندReviewed by اول تور on Mar 15Rating: 4.0مجموعه آکواریوم پوک تایلند مجموعه آکواریوم پوک تایلند سواحل زیاد و دیدنی بسیاری دارد که هر کدامشان را که برای سفر انتخاب کنید می توانید تفریح و سرگرمی خاص و منحصربفردی را تجربه نمایید.

مجموعه آکواریوم پوک تایلند سواحل زیاد و دیدنی بسیاری دارد که هر کدامشان را که برای سفر انتخاب کنید می توانید تفریح و سرگرمی خاص و منحصربفردی را تجربه نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی