بلگراد پایتخت صربستان

بلگراد پایتخت صربستان

تور صربستان - بلگراد

بلگراد پایتخت صربستان

بلگراد پایتخت صربستان

شهر زیبای بلگراد پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری صربستان است. نام این شهر در لغت به معنای شهر سفید است. از نظر جغرافیایی محل قرار گرفتن بلگراد این در جایی است که دو رود بزرگ دانوب و ساوا به یکدیگر می‌پیوندند، و معرفترین قسمت این شهر یعنی بخش تاریخی بلگراد موسوم به کالمگدان (Kalemegdan) در کرانه‌های سمت راست این دو رود قرار دارد. با اول تور همراه باشید تا درباره بلگراد بیشتر بدانیم.
شهر بلگراد، در فصول بهار و تابستان که بهترین زمان سفر به صربستان است، میزبان هزاران گردشگری است که در خیابان‌های تاریخی و زیبای شهر قدم می‌زنند و از دیدن آثار تاریخی متعدد و پارک‌ها و دریاچه‌ها لذت می‌برند. در بلگراد شبها بسیار پر رفت و آمد است و زندگی و تفریحات شبانه در این شهر در تمام اروپا مشهور است، گویی این شهر هرگز نمی‌خوابد.

موقعیت استراتژیک این شهر که در محل تلاقی دو رود مهم قرار دارد، باعث شده که این شهر از زمان‌های قدیم مورد توجه امپراتوری‌های مختلف قرار بگیرد و تحت سلطه‌ی آنها اداره شود. این شهر در دوران جنگ جهانی دوم هم از آسیب در امان نماند و در سال 1999 بلگراد 78 روز در معرض حملات نیروهای ناتو در جریان جنگ کوزووو بود و آسیبهای بسیاری به شهر وارد شد.
اما با وجود گذراندن تاریخ پرفراز و نشیب این شهر، ‌امروزه بلگراد به یک مقصد گردشگری زیبا و محبوببرای اروپاییان و همچنین توریستهای سرتاسر دنیا تبدیل شده است. در این شهر می‌توانید بناهای تاریخی و همچنین آثار مدرن معماری را ببینید. قلعه، میدان و خیابان‌های تاریخی شهر از مهم‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های بلگراد هستند. در سواحل رود هم می‌توانید از تفریحات ساحلی لذت ببرید.

آب و هوای بلگراد

آب و هوا در شهر بلگراد چندان سرد نیست و در اکثر روزهای سال گرم و معتدل است، اما باید توجه داشته باشید که بارندگی در بلگراد در تمام سال بسیار زیاد است. این اتفاق حتی در خشک ترین ماه سال نیز رخ می دهد. متوسط دما در بلگراد 12 درجه سانتیگراد است.
در اکتبر (آبان و آذر) میزان بارش در کمترین حد خود قرار دارد و بیشترین میزان بارش در ماه جون (خرداد و تیر) رخ می دهد.
با دمای میانگین 22.5 درجه سانتیگراد، ماه آگوست گرم ترین ماه سال در بلگراد است. ژانویه کمترین میانگین دما را در تمام سال دارد که 1.1 درجه سانتیگراد است.
بلگراد آب و هوای معتدل قاره‌ای با چهار فصل کامل دارد. پاییز طولانی‌ تر از بهار است. در فصل زمستان هم سرمای شدید در این شهر وجود ندارد و تعداد روزهایی که دمای هوا به زیر صفر درجه می‌رسد، شاید به 20 روز برسد. ژانویه، سردترین ماه سال و فصل بهار کوتاه و بارانی است.

بلگراد دارای 1 فرودگاه می باشد که برای پرواز های داخلی و بین المللی در نظر گرفته شده است، فرودگاه بلگراد نیکولا تسلاک فرودگاه همگانی مسافربری با کد بین‌المللی یاتا BEG است که یک باند فرود آسفالت و بتن دارد و طول باند آن 3400 متر است.

بلگراد پایتخت صربستانReviewed by اول تور on Nov 27Rating: 4.5بلگراد پایتخت صربستانبهترین جاهای دیدنی صربستان - شهرهای دیدنی صربستان - بلگراد پایتخت صربستان - تور ارزان بلگراد صربستان - تور ارزان صربستان

بهترین جاهای دیدنی صربستان – شهرهای دیدنی صربستان – بلگراد پایتخت صربستان – تور ارزان بلگراد صربستان – تور ارزان صربستان – تور ارزان اروپا

3 دیدگاه ها

  1. کامبیز.غیوران گفت:

    سلام شما تور ارزان صربستان هم دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. مهدی گفت:

    فک نمیکردم صربستان انقد زیبا باشه

  3. مریم گفت:

    بلگراد یک پایتخت خیلی خیلی زیبا و جذاب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی