بلژیک

بلژیک

تور ارزان بلژیک

تور بلژیک

آشنایی با بلژیک

بلژیک  با نام رسمی پادشاهی بلژیک ، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت آن بروکسل است.

بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد.

کشور بلژیک به سه منطقه تقسیم شده است : بخش فلندر در شمال بلزیک که اهالی آن به زبان هلندی صحبت میکنند ، والونیا در بخش جنوبی بلژیک که مردم در آن منطقه با زبان فرانسوی صحبت میکنند ، و بروکسل که در این منطقه هم زبان فرانسه و هم زبان هلندی استفاده میشود ، همچنین در قسمت والونیا هفتاد هزار آلمانی زبان نیز زندگی میکنند .

در ۶۰٪ از مناطق بلژیک، زبان هلندی (گویش فلاندری) صحبت می‌شود و فرانسوی در ۴۰٪ مناطق جنوبی مثل والونی صحبت می‌شود و در منطقه پایتخت (بروکسل) هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است. کمتر از ۱٪ مردم بلژیک آلمانی‌زبان هستند و در شرق کشور زندگی می‌کنند.

نام بلژیک از نام لاتین که برای اکثر بخش‌های شمالی منطقه گُل‌نشین استفاده می‌شد یعنی «گاولیا بلژیکا» گرفته شده‌است. این نام لاتین خود برگرفته از گروهی از قبایل سلت است که قبیله بلژها نام داشتند. به لحاظ تاریخی، بلژیک قسمتی از کشورهای فروبوم بوده که شامل هلند و لوکزامبورگ نیز می‌شده‌است و پیشترها نواحی گسترده‌تری را نسبت به گروه کشورهای بنلوکس امروزی دربر می‌گرفته‌است.

بلژیک از اواخر سده‌های میانه تا سدهٔ هفدهم، کانون بازرگانی و فرهنگی پر رونقی به شمار می‌رفته است. از سدهٔ شانزدهم تا انقلاب بلژیک در سال ۱۸۳۰ و جدایی این کشور از هلند، بلژیک محل جنگ‌های بسیاری بین قدرت‌های اروپایی بود و به همین دلیل با عنوان «میدان جنگ اروپا» لقب گذاری شده بود. اخیراً بلژیک عضو برجسته‌ای از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و میزبان تعدادی از نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی از جمله ناتو است . معروفترین محصول بلژیک شکلات است . و واحد پول بلژیک یورو است .

آب و هوا

آب و هوا در بلژیک، معتدل دریایی‌است، همراه با میزان بارندگی زیاد در تمام فصول . میانگین دمای هوا برابر با ۳درجه سلسیوس در ژانویه، و ۱۸ درجه سلسیوس در ژوئیه و میانگین میزان بارندگی ۶۵ میلیمتر در ژانویه و ۷۸ میلیمتر در ژوئیه می‌باشد.

فرهنگ ساکنان بلژیک

بلژیکی ها به شوخ طبعی معروفند ، اما اگر کسی کشورشان را کوچک بداند به شدت عصبانی میشوند ، مردمانی بسیار تمیز و نسبت به نظافت عمومی شهر ها نیز بسیار حساس هستند ، و به هنر و معماری اهمیت زیادی میدهند .

مدهب در بلژیک

بیش از نیمی از بومیان بلژیک مسیحی هستند ، و در صد کمی هم مسلمان در بلژیک زندگی میکنند ، دولت بلژیک دین را از سیاست جدا میداند و مردم آزاد هستند هر دینی را که مایل باشند پیروی نمایند .

بلژیکReviewed by اول تور on Jun 20Rating: 4.5تور ارزان بلژیکتور ارزان-اماکن دیدنی بلژیک - جاذبه های گردشگری - بهترین تور اروپا

1 دیدگاه

  1. صنم.فدایی گفت:

    مرسی بابت آشنایی با بلژیک 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی