بازار های محلی استانبول (قسمت1)

بازار های محلی استانبول (قسمت1)

بهترین بازارهای استانبول

بازار استانبول

بازار های معروف محلی استانبول (قسمت1) :

در استانبول بازارهای دیدنی بسیاری وجود دارد. که جزو جادبه های گردشگری استانبول و دیدنیهای استانبول است.

بازار صحفلار استانبول :

اگر در گردش خود در بازارهای استانبول کتاب ندید تعجب نکنید چون در این شهر بازاری قدیمی وجود دارد که تنها و به صورت تخصصی در زمینه کتاب فعالیت دارد. این بازار بسیار قدیمی و سنتی کتاب فروش ها در محله بایزید، واقع شده و اگر علاقمند به کتاب باشید با ورود به این بازار مبهوت و هیجان زده خواهید شد. در بازار صحفلار، حجم بسیار زیادی از کتاب های متفاوت با موضوعات گوناگون مابین بازار گرند و مسجد بایزید جای گرفته و در زیر چتری از درخت های اقاقیا و شاه بلوط خودنمایی می کند. قدمت این بازار به قرن پانزدهم برمیگردد، در کنارش یک باغ وجود دارد که در آن چایی کشت شده و فضای بازار صحفلار را سنتی و دوست داشتنی نشان می دهد و همواره مکان دنجی برای دورهمی های شاعران و دوست داران ادبیات و محققان قرن بیستم بوده و هست.

حدود ۲۳ کتابفروشی متفاوت هم اکنون در این بازار فعالیت دارند و تعداد بسیار زیادی از کتاب ها و رمان های خارجی، کتب خطی، خوشنویسی ها و ادبیات مقدس را در خود جای داده اند. این بازار تنها در روزهای تعطیلات رسمی و مذهبی تعطیل است.

 ساعات کار: ۷:۳۰ تا ۱۹

 آدرس: ترکیه، استانبول، بایزید، محله بایزید

سه شنبه بازار کادیکوی استانبول :

بازار بزرگ کادیکوی در قسمت آسیایی شهر بزرگ استانبول واقع شده و هر سه شنبه جمعیت زیادی را به طرف خود می کشاند. در این بازار فروشنده ها با خواندن آوازهای قشنگ مردم را تشویق به خرید کردن از محصولاتشان می کنند. اگر می خواهید خیلی راحت به این بازار برسید از مترو و اتوبوس استفاده کنید.

در این بازار هرچیزی را که فکرش را بکنید و بخواهید می توانید پیدا کنید از لباس و لوازم خانه گرفته تا سبزی و  میوه تازه. بهترین جنسی که می توانید تهیه کنید از این بازار در ساعات اولیه روز خواهد بود، در پایان روز کاری این بازار تقریبا بیشتر اجناس بفروش میرسند و شاید نتوانید باب میلتان خرید کنید ولی در عوض اجناس قیمتشان به نصف خواهد رسید.

 ساعات کار: ۹ تا ۲۰

 آدرس: ترکیه، استانبول، کادیکوی، خیابان ماندیرا شماره ۱،  حسن پاشا

بازار اولوس استانبول :

این بازار با اسم بازار سوسایتی (بازار جامعه) هم معرفی می شود، و به خاطر تنوع محصولاتش بسیار معروف شده، در بازار سوسایتی با هر کیفیتی که مدنظرتان باشد جنس وجود دارد هم ارزان و هم برند و گران. بازار اولوس یکبار در سال ۲۰۱۵ به خاطر هیاهو و همهمه ای که به محله مسکونی اولوس استانبول اضافه کرده بود، تعطیل شد، ولی بعد از یک تعطیلی دراز مدت، جایی را در نزدیکی مکان بازار قبلی در نظر گرفتند و آن را به بازار اولوس تبدیل کردند.

تعطیلی دراز مدتی که در این بازار رخ داد  چیزی را عوض نکرد و سبب نشده که بازار اولوس حضور برندهای مشهور و به نام خود همچون گپ، لوئیس ویتون، آدیداس و بربری را از دست بدهد. 

 ساعات کار: ۸ تا ۱۹:۳۰

 آدرس: ترکیه، استانبول، اورتاکوی، خیابان جاییر، خیابان  دروبویو

شنبه بازار باکیرکوی استانبول :

یکی از پرترددترین و وسیع ترین بازارهای محلی و سنتی شهر استانبول، شنبه بازار باکیرکوی می باشد که در مجاورت فرودگاه آتاتورک واقع شده است و تقریبا چندین کیلومتر را به خود اختصاص داده است. معمولا اغلب اهالی از همه نقاط استانبول، محلی و یا گردشگر به این شنبه بازار قدیمی مراجعه می کنند تا پوشاک با قیمت ارزان، لوازم منزل، زیورآلات و خیلی ملزومات زندگی خود را در این بازار خریداری کنند. اجناسی را ممکن است در این بازار ببینید که مارک معروفی دارند ولی ارزان بفروش می رسند توجه کنید که اجناس اصل نیستند و تنها برند آن محصول را دارند.

 ساعات کار: ۹ تا ۱۹

 آدرس: ترکیه، استانبول، باکیرکوری، عثمانیه، کنار ایستگاه  مترو، شنبه بازار باکیرکوی

 

بازار های محلی استانبول (قسمت1)Reviewed by تور استانبول on Jun 9Rating: 3.5بازار های معروف استانبول(قسمت1)لیست بازار های معروف استانبول . در تور ارزان استانبول

از دیدنیهای استانبول میتوان به بازارهای معروف استانبول اشاره کرد.لیست بازارهای محلی استانبول در این مقاله .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی