دیدنی های شهر بارسلون قسمت اول

دیدنی های شهر بارسلون قسمت اول

تور ارزان دیدنی های شهر بارسلون

دیدنی های شهر بارسلون

دیدنی های شهر بارسلون قسمت اول

  • کاسا باتلو

کاسا باتلو شاهکار دیگری از آنتونی گائودی، معمار زبردست و معروف اسپانیا‌ست؛ یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های مسکونی اروپا که در ۱۹۰۴ طراحی و ساخته شده است. این خانه با تراس‌ها و پنجره‌های منحنی‌شکلش طراحی خلاقانه و فوق‌العاده‌ای دارد؛ در ساخت آن حتی از یک خط راست هم استفاده نشده که ریشه در همان علاقه‌ ذاتی گائودی به موج و انحنا دارد. نمای بیرون با موزاییک‌های رنگی تزئین شده و در آن بالکن‌هایی شبیه قسمت بالایی جمجه‌ی آدم می‌بینید؛ به همین خاطر محلی‌ها به آن کاسا دل اوسوس یعنی خانه‌ استخوان‌ها می‌گویند. داخل خانه هم دنیای عجیب دیگری است؛ سقف و قاب پنجره‌ها بافتی شبیه فلس ماهی دارند و پلکان هم خودش یک اثر هنری عجیب است.

  • خیابان لارامبلا

معروف‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان بارسلونا که به میدانکاتالونیا در مرکزی‌ترین نقطه‌ شهر منتهی می‌شود. بلوار پهنی مخصوص پیاده‌ها که پنجره‌ای به سوی زندگی و فرهنگ کاتالان است؛ دو طرفش مراکز فرهنگی، سالن‌های تئاتر و ساختمان‌هایی می‌بینید که معماری‌شان خیره‌کننده است. از آن خیابان‌هایی‌ست که روز‌ها شلوغند و شب‌ها زنده و بیدار؛ پر از دکه‌های سوغاتی‌فروشی، نقاش‌های خیابانی، پانتومیست‌های دوره‌گرد و البته کلی رستوران و کافه‌ جور‌واجور که شب‌ها پر از جمعیت می‌شوند و خوب است مهمان غذاهای دریایی خوشمزه‌شان شوید. در مسیر این خیابان، کاخ کاتالونیا و بنای یادبود کولوم - مجسمه‌ بلند کریستف کلمب- را خواهید دید که به سمت قاره‌ آمریکا اشاره می‌کند. از ایستگاه متروی کاتالونیا یالیسِئو می‌توانید به لارامبلا برسید.

  • کاسا میلا

این خانه‌ بزرگ شاهکار عجیب دیگری از گائودی و از مناطق دیدنی بارسلونا است که در فاصله ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ برای خانواده سرشناسمیلا طراحی‌اش کرده و به همین خاطر به آن کاسا میلا (خانه‌ میلا) گفته میشود . البته به خاطر نمای سنگی خاکستری و موج‌دارش بهلاپدرِرا (معدن سنگ) هم معروف است. پشت بام خانه به خاطر دودکش‌های عجیبی که بیشتر شبیه مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی هستند، بسیار مشهور و دیدنی است و اتاق زیر شیروانی هم نمایشگاهی است که سبک و شیوه‌ طراحی گائودی را با استفاده از ماکت‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد؛ ایده‌های او در استفاده از فضا و نور بسیار جلوتر از زمان خود بود و علاقه‌اش به موج و انحنا ریشه در این باور داشت که طبیعت خط راست و مستقیم ندارد. این خانه با آن همه انحنا و دایره، آنقدر حیرت‌زده‌تان می‌کند که بدون اینکه متوجه شوید، ساعت‌ها در آن می‌مانید. ساعات بازدید ۹ صبح تا ۶ عصر و از مارچ تا اکتبر تا ۸ شب است.

  • پارک گوئل

پارک بزرگی روی تپه‌ ال کارمل که طراحش گائودیِ معروف است و طی سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ ساخته شده. تزئینات فراوان و سازه‌های معماری گائودی، گوئل را تبدیل به موزه‌ای از آثار او و از جذاب‌ترین دیدنی‌های بارسلونا کرده؛ این پارک جادویی پر از مجسمه‌ها، پیکره‌های عجیب و جالب و کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده است. در ورودی پارک، اژدهایی از جنس موزاییک قرار گرفته که از کارهای معروف گائودیاست. مسیرهای پیاده‌روی با تخته‌سنگ‌ها و ستون‌هایی که انگار از زمین مثل درخت بیرون زده‌اند، تزیین شده و سازه‌هایی با طراحی‌های عجیب در آن به یادگار مانده. گوئل جزء میراث جهانی یونسکو است و دیدنی‌های آن تمام‌نشدنی‌اند. ساختمان بزرگی هم بالای پارک ساخته شده که از تراس آن می‌توان شهر را دید.

دیدنی های شهر بارسلون قسمت اولReviewed by اول تور on Jul 11Rating: 5.0دیدنی های شهر بارسلون قسمت اولبارسلون پایتخت و پرجمعیت ‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیاست که جاذبه های گردش گری بسیار زیادی دارد. برای بیشتر آشنا شدن با بارسلون با ما همراه باشد.

2 دیدگاه ها

  1. امیر گفت:

    بارسلون عالیه ، یه سفر تمام عیاره واقعا

  2. همایون.عسگری گفت:

    منم با نظر دوستمون موافقم بارسلون خیلی جای خوبیه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی