درباره ایتالیا

درباره ایتالیا

تور ارزان ایتالیا

تور ایتالیا

آشنایی با ایتالیا

ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا است که پایتخت آن شهر رم می‌باشد. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه‌یافته است و جزو گروه هشت به‌شمار می‌آید . واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱٫۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.

ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد . دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود . رم، پایتخت ایتالیا، به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ، برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

پس از فروپاشی امپراتوری روم، منطقه ایتالیا به مناطق و شهرهای خودگردان بسیاری تقسیم شده‌بود (ازجمله جمهوری ونیز و دولت کلیسا) ولی واحدهای مختلف سیاسی در منطقه ایتالیا در سال ۱۸۶۱ متحد شده و کشور کنونی ایتالیا را به‌وجود آوردند.

آب و هوای ایتالیا

آب و هوای ایتالیا مثل سایر کشورهای مدیترانه ای است. تابستان هایش گرم و خشک اند و ژوییه (تیر)، گرم ترین ماه سال است. شمال کشور، زمستان های سردی دارد که اغلب با برف همراه اند؛ بر خلاف زمستان های ملایمی که جنوب می گذراند. برخی مناطق جنوبی، در تمام فصل بارش، رنگ باران را نمی بینند. رشته کوه های ایتالیا، تاثیر مهمی بر آب و هوا می گذارند، بنابراین با سفر از این شهر به آن شهر، ممکن است آب و هوای مختلفی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به ایتالیا ، بین آوریل تا ژوئن (اواسط فروردین تا اواخر خرداد) است. آن موقع هوا آفتابی است، بدون این که زیادی گرم باشد. دور و بر شهرها پر از گل های بهاری است و توریست های تابستانی هنوز به آن جا سرازیر نشده اند. در ماه های ژوییه و آگوست (تیر و مرداد) بیشتر ایتالیایی ها به جاده می زنند .

فرهنگ مردم ایتالیا

عمده ایتالیایی ها رومی تبار هستند و زبانهای رایج در ایتالیا هم تقرببا همگی شاخه هایی از زبان رومی محسوب میشوند ، با وجود اینکه زبان رسمی ایتالیا زبان ایتالیایی است اما زبان های پرگویـش دیگری نیز در این کشور وجود دارند که حالتی نیمه رسمی و گاه محلی دارند. بسیاری از این زبان ها در معرض نابودی قرار گرفته اند .

از نظر مذهب میتوان گفت اکثریت ایتالیایی ها پیرو دین مسیحیت کاتولیک هستند ، اما پروتستان ها ، یهودی ها و مسلمان ها نیز در ایتالیا زندگی میکنند .

گردشگری ایتالیا

ایتالیا همواره یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان برای مشاهده شگفتی های معماری بوده است، چرا که بسیاری از ساختمان های نوآورانه مربوط به عصر باستان، از قبیل کولسئوم، پانتئون و برج کج پیزا که از شگفتی های معماری کلاسیک جهان به شمار می روند، همگی در ایتالیا واقع هستند . 

همچنین از دیگر جاذبه های گردشگری ایتالیا غذاهای لذیذ آن هستند که در مطالب بعدی بیشتر در مورد غذاهای ایتالیایی توضیح خواهیم داد .

درباره ایتالیاReviewed by اول تور on Jun 22Rating: 4.5تور ارزان ایتالیاتور ارزان - دیدنی های ایتالیا - بهترین جاذبه های گردشگری توریستی ایتالیا

1 دیدگاه

  1. سوگند.فرهادی گفت:

    پیشنهاد میکنم حتما به ایتالیا سفر کنید . واقعا به دیدنی می ارزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی