غذا در ایتالیا

غذا در ایتالیا

تور ایتالیا غذاهای معروف

غذا در ایتالیا

غذا در ایتالیا

          در کشور ایتالیا تنوع غذایی زیادی به چشم میخورد ، اما با آنچه که در باور عموم به عنوان غذای ایتالیایی شناخته میشود تفاوت بسیاری دارد .

          در جنوب ایتالیا از آنجا که بیشتر مردم ماهی گیر بوده اند ، بالطبع در غذاهایی هم که طبخ می کرده اند از ماهی و موجودات دریایی استفاده میشده ، بنابراین در شهر های جنوبی غذاهای دریایی متنوعی طبخ میشود ، اما در شهر های شمالی ایتالیا که بیشتر به کشاورزی مشغول بوده اند از گوشت و نان و مرکبات در غذا ها استفاده میشده .

          و اما پیتزا که امروزه تمام دنیا را فرا گرفته است ، از شهر ناپل در بخش جنوبی ایتالیا برخاسته است ، همچنین خاستگاه پاستا نیز همین شهر ناپل است.

          یک نکته بسیار جالب توجه در غذاهای ایتالیایی تازگی و سادگی غذاها و مواد مورد استفاده در غذاهای اصیل ایتالیایی است و اینکه همیشه از موادی که در همان فصل موجود است استفاده میشود .

          غذاهای ایتالیایی همیشه مزه های قوی و با چندین طیف مختلف دارند ، زیرا ازموادی در آنها استفاده می شود که عطر و طعم غالب دارند ، اصلی ترین مواد که در اغلب غذاهای ایتالیایی استفاده میشوند عبارتند از :

          زیتون ، روغن زیتون ، حبوبات ، پنیر ، ادویه های بسیار متنوع ، آب غوره ، گوجه فرنگی ، سیر ، سبزیجات تازه و خشک

          از آنجا که بیشتر شهرهای ایتالیا در کنار دریای مدیترانه قرار دارند ، در اغلب غذاها از ماهی و میوه های دریا استفاده میشود ، شاید فکر کنید که میوه های دریا چه چیزهایی هستند ، مردمان ایتالیا به بسیاری از جانوران دریایی که به صورت تازه و همراه با کمی آبلیمو وادویه سرو میشوند میوه های دریا میگویند ، و سالاد میوه های دریا که در اغلب رستورانهای کنار دریا در منو دیده میشود شامل ، میگو ، هشت پا ، حلزون دریایی ، ماهی مرکب ، و چند مدل گوش ماهی است که همراه با روغن زیتون ، ابلیمو ، خردل ، نمک و فلفل ، سیر و جعفری به عنوان سس سرو میشود .

          همچنین غذای دیگری که بیشتر مورد استقبال مسافران قرار گرفته است ریزوتوآلامارینارا است که به آن دمی دریایی هم گفته میشود ، این غذا ترکیبی از ماهی و برنج و میوه دریا و کره است و مزه خوبی دارد که با بیشتر مزاج ها سازگار است .

          پیتزا که برای اولین بار در ایتالیا طبخ شد و سپس در تمام دنیا مورد استقبال قرار گرفت ، مواد اصلی آن نان گرد ، گوجه خرد شده ، چند برش پنیر و سبزی معطر است و اولین بار در ناپل تهیه شد ، اما بعدها امریکایی ها این غذا را در امریکا و با مواد متنوع بسیاری طبخ کردند که در واقع پیتزایی که امروزه در بیشتر جاهای دنیا شناخته میشود همان مدل امریکایی آن است.

غذا در ایتالیاReviewed by اول تور on Jul 1Rating: 4.5غذا در ایتالیاتور ارزان اروپا غذاهای ایتالیایی و خوراکی های محلی

3 دیدگاه ها

  1. النا گفت:

    وای دلم خواست از این غذاهای خوشمزه

  2. ali hadad گفت:

    مرسی از سایت خوبتون مطالب مفیدی دارین من عاشق ایتالیا هستم فرهنگ و تمدن اصیل و پر باری و غذاهای لذیذ و خوشمزه ای داره خانه های قشنگ و بی نظیری هم دارن مخصوصا اجناس و کالاهای مناسبی پیدا میشه پارسال هم با تور رفتم ایتالیا خیلی خوب بود

  3. آموزش آشپزی گفت:

    ممنون از سایت خوبتون.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی