برج پیزا ایتالیا

برج پیزا ایتالیا

تور ایتالیا برج پیزا

برج پیزا ایتالیا

برج پیزا ایتالیا

در شهر پیزای ایتالیا یکی از بناهای مشهور در بین تمام جهانیان قرار دارد که همین برج معروف پیزا باعث معروفیت و پر توریست شدن شهر نیز شده است.
با اول تور همراه باشید تا با این برج جالب بیشتر آشنا شویم.
زمان ساخت برج پیزا به قرن 12 برمیگردد و از همان اوایل ساخت با ساخته  شدن چند طبقه از برج معماران متوجه شدند بنا به صورت کج ساخته شده است در حالی که نقشه ساخت برج به حالت کاملا عمودی بوده است ، بعد از تلاشهای ناموفقی که برای اصلاح کجی بنا انجام شد ، معماران تصمیم گرفتند طبقه آخر را هم بسازند و ناقوس را در بالای برج  قرار دادند.
نمای بیرونی برج که از سنگ مرمر است بنا را بسیار زیبا جلوه میدهد و مخصوصا در نور پردازی شبهای برج منظره بسیار زیبایی را به نمایش میگذارد ، با اینکه اصلی ترین دلیل کج بودن برج نشست زمین در یک طرف برج بوده ، اما کارشناسان زیادی تلاش کرده اند تا در طی سالها از کج تر شدن برج جلوگیری نمایند ، اما بازهم موفق نبوده اند ، و به همین دلیل بازدید از داخل برج ممنوع شده تا بتوانند برج را برای زمان بیشتری حفظ نمایند ، گرچه روند کج شدن برج همچنان ادامه دارد.
در شهر پیزای ایتالیا دیدنی‌های دیگری نیز علاوه بر برج پیزا وجود دارند مانند کلیسای دومو ، مکان تعمید سنت جان ، موزه دومو ، گورستان قدیمی پیزا ، و مکانهای دیدنی دیگری که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود.

برج پیزا ایتالیاReviewed by اول تور on Sep 8Rating: 4.5برج پیزا ایتالیاتور ارزان اروپا دیدنی های ایتالیا برج پیزا - جاذبه های گردشگری ایتالیا - راهنمای سفر به ایتالیا

1 دیدگاه

  1. گلریز.شاهی گفت:

    جالب ترین نکته این برج اینه که کجه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی