بخش های مختلف گوردخمه های اودسا اوکراین قسمت دوم

بخش های مختلف گوردخمه های اودسا اوکراین قسمت دوم

تور اوکراین ، تور ارزان اوکراین

بخش های مختلف گوردخمه های اودسا اوکراین قسمت دوم

بخش های مختلف گوردخمه های اودسا اوکراین قسمت دوم

دیوار ها

ممکن است در سطح زمین دیوارها خیلی مهم به نظر نیایند ولی در گوردخمه های اودسا به عنوان یکی از بخش های جذاب شناخته می شوند. بر روی این دیوارها می توانید شعارهای ترسناکی را بخوانید؛ جملاتی که حالت تهدیدی دارند. این شعارها و جملات برای مهاجمان و افرادی که بدون اجازه به گوردخمه وارد می شدند اعلام می کرد که بهتر است برگردند چون با ادامه دادن این مسیر مورد حمله قرار می گیرند.

در واقع این دیوارها و شعارهایش برای مهاجمان نقش بازدارنده داشت و باعث دلهره و ترس در انها می شد. البته جز جملات تهدیدآمیز نوشته ها و تصاویر دیگری هم بر روی این دیوارها وجود دارد. مثلا تصاویر فرمانده هان و یا خطوط متفاوتی که افراد ماجراجو و یا کاوشگران بر روی دیوار به یادگار حک کرده اند. اکثر این سنگ نوشته ها به زبان های روسی، آلمانی و انگلیسی ثبت شده اند.

اتاق ها

 در تونل های اودسا اتاق های زیادی وجود دارد که هنوز هم مشخص نیست دقیقا از آن ها چه استفاده ای می  شده به جز اتاق های آشپزخانه و رادیو، البته چند اتاق برای استراحت در نظر گرفته شده بودند، از تخت هایی فلزی و یا سکوهای ساخته شده از آجر می توان به این موضوع پی برد. چند اتاق برای بازی و سرگرمی که گاهی اوقات از ان ها به عنوان اتاق خواب هم استفاده می کردند. از جمله وسایل بازی این اتاق ها می توان به شطرنج، دومینو و... اشاره کرد.

مکان مخصوص مدیران 

 نظامی ها و فرماندهانی که درجه بالایی داشتند و در این گوردخمه ها جلساتی سِری برگزار می کردند. به اتاق مخصوص کار خود نیاز داشتند. پس چند اتاق برای مدیران در این تونل ها ساخته شده بود. البته این مکان ها در دوره های متفاوت تغییر می کرد و آن ها جلسات خود را در سایر اتاق ها برگزار می کردند تا همیشه برنامه ها و موقعیتشان سری بماند.

ستون ها:

در نقاط مختلف  این گوردخمه برای بالا بردن سطح امنیت ساکنان ستون هایی سنگی و بعضی اوقات آجری ساخته اند. ولی برخی معتقدند که داخل این ستون ها  گنج ها و غنائم جنگی زیادی مخفی می شدند. البته تاکنون چیزی پیدا نشده و چنانچه چیزی هم بوده تابحال توسط سارقان و قاچاقچیان به تاراج برده  شده.

محل هایی برای قرار دادن فانوس

مسلما تونل هایی که در عمق زمین ساخته شده اند بسیار تاریک هستند و برای روشن شدن نیاز به نور دارند. چون اکسیژن این  مکان بسیار کم است استفاده از مشعل در آن غیرممکن است و اگر چنین کاری می کردند باید خیلی زود از گوردخمه خارج می شدند. بنابراین از فانوس استفاده می کردند و مکان هایی در بخش هایی متفاوت گوردخمه ها ساختند تا بتوانند چراغ ها و فانوس ها را در آن ها جای دهند.

سایر بخش ها

 بخش هایی دیگری هم در این گوردخمه وجود دارد که هنوز کشف و پاکسازی نشده اند، اتاق های درمانی، اتاق مهمات و بیمارستان از آن جمله هستند.

بخش های مختلف گوردخمه های اودسا اوکراین قسمت دومReviewed by مهدی on Jan 31Rating: 3.0بخش های مختلف گوردخمه های اودسا اوکراین قسمت دومدر یک تور ارزان اوکراین ، میتوانید از گوردخمه های اودسا اوکراین دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی اوکراین است .

در یک تور ارزان اوکراین ، میتوانید از گوردخمه های اودسا اوکراین دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی اوکراین است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی