جزایر اندونزی

جزایر اندونزی

تور اندونزی جزیره ها

جزایر اندونزی

جزایر اندونزی

از آنجا که کشور اندونزی در واقع یک مجمع الجزیره است که نزدیک به 6000 جزیره مسکونی دارد ، مناسب دانستیم تا بهترین و مهم ترین این جزیره ها را به شما عزیزان معرفی نماییم تا در سفر به این کشور دیدنی بتوانید سفر خود را بهتر برنامه ریزی نمایید .

جزیره سوماترا : یکی از بزرگترین جزیره های جهان است و با جزیره های جاوه، سلبس و برنئو، در مجموع، جزایر سوندای بزرگ نامیده می شوند. قسمت عمده آن را جلگه ها و نواحی پست تشکیل داده و ارتفاعات آن (از جمله کوه های باریسان) در کناره غربی آن تا سمت شمال گسترده شده و دارای وسعت زیادی می باشند. رودهای کوتاه و پر آبی دارد و جریان رودها از سمت غرب به شرق جزیره می باشد. مهم ترین رودهای این جزیره عبارتند از : کامپار، بارومون، ایندراگیری، روکان، موسی و هاری. جنگل ها که اغلب غیر قابل نفوذند، وسعت زیادی دارند. و مرداب های وسیعی نیز در کرانه شرقی آن وجود دارند.

جزیره جاوه : پنجمین جزیره وسیع اندونزی و یکی از پر جمعیت ترین جزایر است و 65% جمعیت اندونزی در این جزیره زندگی میکنند ،در تمام نقاط جزیره کوه هایی پراکنده شده اند و بیشترین قسمتهای جزیره را جنگل ها و جلگه ها تشکیل می دهند ، رودهای این جزیره نیز کوتاه و پر آب هستند ، و مهمترین رودها عبارتند از : سولو ، سرانگ ، تاروم ، سرایو و مانوک .

جزیره برنئو : قسمت اعظم این جزیره متعلق به اندونزی است که محلی های این منطقه به آن کالیمانتان میگویند ، بیشتر ارتفاعات جزیره در قسمت شمالی آن متمرکز شده اند ، و جنگل ها و جلگه های فراوانی دارد ، این جزیره رودهای بلندی دارد که مهم ترینهای آنها عبارتند از : باریتو ، ماهاکام ، نگارا ، کایان ، و کاپواس .

جزیره گینه نو : نیمه غربی این جزیره متعلق به اندونزی است و به این قسمت ایریان گفته میشود . مناطق مرکزی و شمال غربی آن را جنگل ها و جلگه ها فرا گرفته اند ، ممهمترین رود این جزیره رود دیگول است .

جزایر سوندای کوچک یا نوستانگارا : این مجموعه از جیره ها مابین جزیره های جاوه و گینه نو قرار گرفته اند ، جزایری کوهستانی و مرتفع هستند ، بزرگترین جزیره های آن عبارتند از : سومباوا، فلورس، سومبا، تیمور و بالی.

جزایر غربی : در سمت غرب و مابین جزایر برنئو ، جاوه و سوماترا جزایر غربی قرار دارند ، عمدتا کم ارتفاع هستند و مهمترین آنها بانگکا کی باشد .

جزیره های شرقی : اندونزیایی ها به این مجموعه جزیره ها که در اطراف جزیره های سلس و گینه نو قرار گرفته اند ، اصطلاحا ملوک و یا اویه میگویند ، این جزیره ها کوهستانی و مرتفع هستند و بزرگترین های آنها هالماهرا و سرام هستند .

در کل اندونزی را میتوانیم یک کشور نیمه کوهستانی بنامیم ، جلگه های اندونزی عمدتا در جزیره های جاوه ، سوماترا و جزایر سوندای کوچک قرار دارند ، و جنگل های آن نیز در جزایر برنئو ، گینه نو و سوماترا قرار دارند . آب و هوای اندونزی گرم و مرطوب و پر باران است ، کوه لوکون در جزیره سولاوسی یکی از فعالترین آتشفشانهای اندونزی است .

جزایر اندونزیReviewed by اول تور on Aug 18Rating: 4.0جزایر اندونزیآشنایی با بهترین مقاصد گردشگری توریستی اندونزی - راهنمای سفر به اندونزی - جزایر اندونزی

1 دیدگاه

  1. sahra.ls گفت:

    عالـــــــــــــــ:)ـــــــی بود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی