بالی اندونزی

بالی اندونزی

تور اندونزی بالی

بالی اندونزی

بالی اندونزی

بالی،برای اینکه به این بهشت افسانه ای سفر کنید نیازی به ویزا نخواهید داشت. این جزیره ی افسانه ای اندونزی، بهشت کوچک گردشگران به شمار می آید باران های سیل آسای زمستان ها را که نادیده بگیریم، هر وقتی در سال برای سفر به بالی مناسب است. آب و هوای گرمسیری این جزیره با روزهای آفتابی و شب های خنک، بالی را شهر چهارفصل توریست ها کرده؛ با این حال از ژوئن تا سپتامبر، با کم شدن رطوبت هوا، تعداد مسافران هم بیشتر می شود.

جزیره ی بالی با این که مساحت چندانی ندارد، از چند تا شهر کوچک و به هم چسبیده تشکیل شده که بزرگ ترین و مهم ترین آن ها دنپاسار در جنوب جزیره است ، دنپاسار یک فرودگاه بین المللی به نام Ngurah Rai دارد ، که معمولا توریست ها از طریق همین فرودگاه به این شهر می آیند . دریافت ویزای اندونزی برای مسافران ایرانی، بعد از رسیدن به مقصد انجام می گیرد؛ به این صورت که بعد از ورود به سالن ترانزیت فرودگاه، باید با در دست داشتن اصل گذرنامه و هزینه ی ویزا، به باجه های صدور روادید مراجعه کنند و مامور دولتی اندونزی بعد از کنترل مدارک، مهر ویزای توریستی یک ماهه را در گذرنامه ی مسافر خواهد زد .

فرودگاه دنپاسار در 13 کیلومتری شهر قرار گرفته و رفت و آمد بین فرودگاه و مرکز شهر از طریق تاکسی و اتوبوس امکانپذیر است که اتوبوس ارزان تر است ، دنپاسار با این که مرکز بالی به شمار می آید ولی مقصد اصلی گردشگران نیست. نام این شهر به معنی در کنار بازار است و از اسمش پیداست که بزرگ ترین و پر رونق ترین بازار بالی را دارد. به خاطر مناسب بودن قیمت ها، طرفداران بازارهای بالی زیاد هستند. همه جور جنسی هم توی این بازارها پیدا می شود؛ از کفش و لباس های مارک دار گرفته تا بدلیجات سنگی و چوبی. خیلی از زیورآلات، سرامیک ها، مجسمه ها و پارچه های رنگارنگی که توی بازارها می بینید، صنایع دستی بالی هستند و فرهنگ هندو را که عاشق رنگ است، به خوبی نشان می دهند. هر جای بازار که بوی قهوه یا ادویه می آمد، قدم ها را آهسته تر کنید. بالی منبع ادویه جات و قهوه های مختلف با قیمت ارزان است.

موزه ی نگری پروپنسی در دنپاسار، از دیگر جذابیت های این شهر است؛ موزه ای با ساختمانی به عمر تقریبی 100 سال و مجموعه متنوعی از عروسک های خیمه شب بازی ، ماسک ها و لباس های آئینی فستیوال های اندونزیایی است. اوبود، شهر دیگر بالی است که در شمال دنپاسار قرار گرفته و مرکز فرهنگی و هنری این جزیره محسوب می شود. کاخ های اوبود و پوری سارن اگونگ هم در همین شهر قرار گرفته اند و حتی امروز هم محل زندگی خاندان سلطنتی هستند، بدون این که شکل سنتی خود را از دست بدهند یا زرق و برقی اضافه کرده باشند. معبد پورا ماراجان آگونگ هم که معبد اختصاصی خاندان سلطنتی است، در شمال اوبود واقع شده.

یکی از جاذبه های مهم اوبود که از نظر مطالعات ژنتیکی نیز دارای طرفدارهای مخصوص به خودش است، جنگل میمون مقدس است؛ میمون مقدس یا همان واندالا ویستا وانارا وانا، سه معبد مقدس دارد و گونه ای از میمون های نادر بالیایی در آن زندگی می کنند . آب و هوای گرم بالی و سواحل متعددش، امکان هر گونه تفریحات آبی را فراهم می کند؛ اسکی روی آب، غواصی، شنا و قایق سواری از این دسته هستند. اگر در یکی از هتل های ساحلی اقامت داشته باشید، می توانید از امکانات اختصاصی هتل خودتان استفاده کنید؛ مثلا  ساحل سانور یکی از مناطق ساحلی بالی است که هتل های لوکس و گران قیمتی هم دارد. در غیر این صورت می توانید به یکی از سواحل بوکیت، در جنوب دنپاسار، یا ساحل جیمبارا بروید. در شمال و شرق و غرب بالی هم سواحل دیگری وجود دارد ولی این دو تا توریستی ترین ها هستند .

آب و هوای بالی

اندونزی دارای آب و هوایی استوایی (گرم و مرطوب) بوده که تغییرات فصلی در آن بسیار اندک می باشد. این کشور دارای دو فصل گرما ، بارانی و مرطوب است و از آنجایی که جزیره بالی نیز در همین منطقه تروپیکال قرار گرفته است، در تمامی طول سال درجه حرارت مابین 20 تا 33 درجه می باشد ، اما وزش بادهای غربی که حامل گرما و رطوبت اقیانوس هند می باشند باعث می گردد تا از ماه دسامبر تا ماه مارس این جزیره شاهد بارش های متوالی بوده و این فصل به منزله تابستان نیم کره جنوبی می باشد. اما زمستان نیز در بالی متفاوت است. از ماه جون تا سپتامبر بادهای سرد اقیانوس آرام جزیره بالی را تحت تاثیر قرار داده و زمستان نیم کره جنوبی را با خود به ارمغان می آورد. در این فصل روزها دما معتدل و شب ها خنک می گردد. میزان رطوبت کاهش یافته و اغلب روزها آفتابی خواهد بود.

بالی اندونزیReviewed by اول تور on Aug 17Rating: 4.0بالی اندونزیآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اندونزی - شهر های معروف اندونزی بالی - تور ارزان بالی اندونزی

1 دیدگاه

  1. احسان.افشاری گفت:

    من بالی رفتم . خیلی خوش میگذره . با یه تور ارزان برید که خیلی حال میده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی