والنسیا اسپانیا

والنسیا اسپانیا

تور اسپانیا والنسیا

والنسیا اسپانیا

والنسیا اسپانیا

والنسیا، یا به قول اسپانیایی ها بالنسیا ، سومین شهر مهم این کشور بعد از مادرید و بارسلوناست ، شهری اشرافی ، قدیمی و زیبا که مرکز استان والنسیا نیز به شمار می رود . والنسیا خیلی به دریا نزدیک است و همین قضیه محبوبیتش را در تابستان ها چند برابر کرده ، با بارسلونا و مادرید حدود سه تا چهار ساعت به وسیله ی قطار و اتوبوس فاصله دارد و بد نیست اگر مسافر هر کدام از این شهرهای اسپانیا بودید ، به والنسیا نیز سری بزنید . با این که آب و هوای والنسیا، مدیترانه ای است ، ولی تابستان هایش گرم و مرطوب است و به همین دلیل اهالی شهر در این وقت سال به سمت شمال اسپانیا سفر میکنند و شهر خلوت میشود . در زمستان معوملا هوا خیلی سرد نمی شود ، و به ندرت تا 5 درجه سانتیگراد می رسد .و بهترین فصل سفر به والنسیا فصل بهار است ، که درختان در این فصل پر از شکوفه اند و آب های سواحل نیز برای شنا مناسب هستند ، و پیاده روی در شب های خنک هر کسی را وسوسه می کند که اواخر ماه آوریل تا ماه جون را برای سفر به والنسیا انتخاب کند. 

اگر با هواپیما به والنسیا سفر کنید، فرودگاه والنسیا که نه کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، اولین میزبان شما به این شهر خواهد بود. برای رسیدن به مرکز شهر، یعنی ایستگاه توریا ، با اتوبوس حدود چهل دقیقه زمان نیاز دارید و اتوبوس ها هم هر نیم ساعت یک بار حرکت می کنند . همین مسیر با تاکسی و مترو نیز بیست دقیقه طول می کشد با این تفاوت که تاکسی گران ترین وسیله و مترو ارزان ترین وسیله برای پیمودن فرودگاه تا مرکز شهر است . اگر سفر هوایی را برای رفتن به والنسیا انتخاب نکردید، علاوه بر کشتی و اتوبوس، یک راه راحت و کم هزینه تر، سفر با قطارهایی است که از شهرهای دیگر اسپانیا به والنسیا می روند . راه آهن اسپانیا هم از والنسیا می گذرد و هم از دیگر شهرهای بزرگ . اگر بخواهید هزینه ها را تا حد ممکن پایین بیاورید ، حواستان باشد که بلیت های ارزان قطار به سرعت به فروش می روند و بهتر است از چند روز زودتر برای این بلیت ها اقدام کنید .

والنسیا علاوه بر تمام جذابیت هایی که از گذشته دارد، امروز با پروژه ی معماری عظیمی که شهر علم و هنر نام گرفته، حسابی سر زبان ها افتاده. طراحان فضاهای عمومی والنسیا که از مشهورترین معماران دنیا هستند، از تمام امکانات طبیعی و قدیمی شهر استفاده کرده اند تا والنسیای زیبای امروزی را بسازند. شهر علم و هنر واقعا شهری تمام عیار در دل والنسیات ، شهر علم و هنر که درست همان جایی قرار گرفته که رود خشک توریا در گذشته می ریخته، از این بخش ها تشکیل شده : موزه ی علم، سینمای آی مکس، تونل آکواریوم که بزرگ ترین آکواریوم اروپاست و موزه ی هنر و فضای خارجی ساختمان ها که طراحی تو در تو و منحصر به فردی دارد. سانتیاگو سالتراوا، طراح و سازنده ی این مجموعه و یکی از بزرگ ترین معماران جهان، اعتقاد دارد که شهر علم و هنر، سمبل اسپانیای مدرن است.

آب و هوای والنسیا

والنسیا آب و هوای مدیترانه ای دارد، اما مختصری گرمای تابستان هایش بیشتر از حدی است که آدم از این مدل آب و هوا انتظار دارد ، سردترین ماه سال ژانویه است و گرمترین ماه آن آگوست ، که هوا گرم و شرجی است ، و بیشتر اهالی والنسیا به شهر های دیگر برای سفر میروند . در عوض، در فصل پاییز و ماه های سپتامبر و اکتبر، شهر شلوغ می شود و ساحل جان می دهد برای حمام آفتاب گرفتن و پیک نیک برپا کردن . هر چند که بدون شک ، فصل والنسیا بهار است ، با جشن فالاس، شروع بهار گرامی داشته می شود، مشتریان رستوران ها توی تراس های پر گل می نشینند و شور زندگی در خیابان های شهر جاری می شود .

والنسیا اسپانیاReviewed by نویسنده تور on Aug 9Rating: 4.5والنسیا اسپانیاآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اسپانیا - شهر های توریستی اسپانیا - والنسیا اسپانیا - دانستنی های والنسیا

1 دیدگاه

  1. شهریار.بیاری گفت:

    ممنون اول تور من از والنسیا فقط تیم فوتبالش رو میشناختم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی