سویل اسپانیا

سویل اسپانیا

تور اسپانیا سویل

سویل اسپانیا

سویل اسپانیا

سویل، شهر میدان های پر رونق گاوبازی ، شهر سفال و سرامیک و شهر کولی های مسافر است . سویل مرکز بخش خودگردان اندلوس و استان سبیا است که بر جلگه ی گوادال کیبیر آرام گرفته . گوادال کیبیر، رودخانه ای پر آوازه در سراسر تاریخ که شهر سویل را دو نیم می کند ، سویا و تریانا . با این که اسپانیا را توریست ها با شلوغی مادرید و بارسلونا می شناسند ، اما آرامش و شب های زیبای سویل و زندگی و آوازی که کنار گوادال کیبیر در جریان است، هر سال توریست های زیادی را به جنوب اسپانیا می کشاند . آب و هوای سویل ،مدیترانه ای و نسبتا معتدل است ، با تابستانهای گرم و زمستانهایی که در ماه ژانویه بسیار سرد میشوند ، و مانند بسیاری دیگر از شهر های جهان بهار سویل هم زیبایی های خاص خودش را دارد ، دمای هوا در بهار در گرمترین حالت به 27 درجه می رسد و شبهای بهاری نیز خنک هستند .

چگونه به سویل برویم

راه های زیادی برای رسیدن به سویل وجود دارد ، اگر با هواپیما آمده باشید که فرودگاه بین المللی سویل پذیرای شما خواهد بود و از آن جا با اتوبوس هایی که هر نیم ساعت یک بار به سمت مرکز شهر حرکت می کنند یا با تاکسی هایی که نزدیک ایستگاه اتوبوس هستند، می توانید به شهر بروید . هزینه ی رفت و آمد در سویل ممکن است از هزینه ی خورد و خوراک بیشتر شود! با این حال خوشبختانه گزینه های دیگری هم برای مسافرانی که می خواهند کم هزینه تر سفر کنند ، وجود دارد .

روش دیگر سفر به سویل، انتخاب قطار از مادرید یا بارسلون است . با قطار از مادرید به سویل کمتر از 3 ساعت طول میکشد ، و از بارسلون به سویل نزدیک به 11 ساعت طول می کشد . اگر حوصله داشته باشید ، اتوبوس های بین شهری هم گزینه ی خوبی برای سفر بین شهرهای اسپانیا هستند ، با این که این جور سفرها ممکن است بیشتر از سفر با قطار طول بکشند ، اما اسپانیا یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل جهان را دارد . داخل شهرها هم البته با حمل و نقل منظم و راحتی روبه رو خواهید بود .

اگر در سویل وقت محدودی داشتید و علاقه مند بودید که همه ی جاهای دیدنی شهر را ببینید ، بهتر است یک کارت سویل تهیه کنید . کارت سویل یک کارت اعتباری است که در روزنامه فروشی ها، قهوه خانه ها و دفاتر گردشگری فروخته می شود . با این کارت می توان از تخفیف یا حتی خدمات مجانی خیلی چیزها در شهر سویل استفاده کرد ، از وسایل حمل و نقل عمومی گرفته تا موزه ها و گالری ها . کارت سویل بــا سه اعتبار یک روزه، دو روزه و سه روزه فروخته می شود . قبل از هر چیز در شهر سویل به دیدن سومین کلیسای بزرگ جهان، کاتدرال سویل بروید . این کلیسا در قرن پانزده میلادی بر روی بقایای مسجدی سیصد ساله ساخته شد و کریستوف کلمب ، دریانوردی که قاره ی امریکا را کشف کرد، در آن دفن شده است . برج بلند کنار این کاتدرال، دیده بان اصلی شهر در زمان های گذشته بود و امروزه می شود از پلکان مارپیچ آن بالا رفت و سویل را تماشا کرد . کاخ پادشاهی الکرز نزدیک کاتدرال سویل قرار گرفته و یکی از بهترین سازه های معماری مودخار است . طبقات بالایی الکرز در حال حاضر در انحصار خانواده ی پادشاهی در اسپانیاست ، ولی از دیگر اتاق ها و سالن های الکرز می توان بازدید کرد . دیدن دفتر کریستف کلمب و وسایلش را از دست ندهید . این جا ، همان جایی است که نقشه ی سفر به امریکا در آن کشیده شده . باغ الکرز در قسمت پشتی کاخ پادشاهی، یکی از مراکز تفریحی مردم محلی است و جشنواره ها و برنامه های زیادی این جا برگزار می شود . اگر در بهار به سویل سفر کرده باشید، می توانید چادرهای فرهنگی اسپانیا و بازارچه هایی را که روی سنگ فرش های این باغ بنا شده ببینید .

آب و هوای سویل

سویل در تمام سال آب و هوای مدیترانه ای دارد با زمستان های خنک و تابستان های بسیار گرم . ژوییه و آگوست (تیر و مرداد) گرم ترین ماه های سال هستند . این وقت سال ، دمای هوا گاهی تا چهل درجه هم بالا می رود . از نوامبر تا آوریل (پاییز و زمستان) ، بد نیست که پلیور ، ژاکت یا کت همراه داشته باشید . اواسط زمستان و ماه ژانویه ، هوای سویل بیشتر از همیشه سرد است ، اما از اواخر همین ماه ، هوا شروع به گرم شدن می کند . در ماه مارس (اواخر اسفند تا اواخر فروردین)، بیشتر وقت ها آفتابی می شود و ماه مه (اردیبهشت) با هوای گرم و دلپذیرش، بهترین وقت رفتن به سیویل است .

سویل اسپانیاReviewed by اول تور on Aug 22Rating: 4.5سویل اسپانیاآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اسپانیا سویل - سویل اسپانیا

1 دیدگاه

  1. kambiz.j گفت:

    تصاویری که از سویل گذاشتید محشره من عکاس هستم و این عکس هارا تحسین میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی