دیدنی های گرانادا اسپانیا

دیدنی های گرانادا اسپانیا

تور اسپانیا دیدنی های گرانادا

دیدنی های گرانادا اسپانیا

دیدنی های گرانادا اسپانیا

در سفر به اسپانیا یکی از سهر هایی که دیدنی های بسیاری دارد و خاطرات شیرینی را از سفر به اسپانیا برای شما رقم خواهد زد دیدار از شهر گرانادا اسپانیا است که جذابیت های فراوانی دارد .

باغ معماری گرانادا

این قصر را میتوان  یکی از شاهکارهای منحصربه فرد معماری مسلمانان برشمرد. این قصر وسعت زیادی دارد و در مرز جنوبی کشور اسپانیا و در جنوب گرانادا قرار گرفته است. این قصر یکی از زیباترین معماری ها را دارد و بیننده با رفتن به داخل آن، گویا به قرن چهارده و  پانزده میلادی برمیگردد . باغ معماری گرانادا، زیباترین بخش قصر الحمرمیباشد. این باغ جزوی از قصر الحمرا در شهر گرانادای اسپانیاست. این باغ زیبا مملو از درخت کاری ها و گل کاری های زیبا در کنار استخرهای آب، فواره و برکه زیبا میباشد.منظره و طراحی این باغ بسیار منحصربه فرد و زیباست. این باغ را می توان جزو زیباترین باغ و پارک های دنیا محسوب کرد. به این باغ "جنت" نیز می گویند که معنای "بهشت" میدهد. حس آرامش و زیبایی ای که این باغ دارد، این را به انسان القا می کند که گویی در بهشت به سر میبرید. زیباترین بخش این باغ، استخر آبراهه مانند طولانی آن است که در سراسر باغ جریان دارد.انواع گل ها و درختانی که اطراف این باغ را احاطه کرده اند، نمای بسیار زیبایی به باغ بخشیده اند. این باغ مملو از گل و گیاه است و در همه تابستان هوای خنکی دارد. همه این موارد باعث شده اند که گردشگران از بودن در این باغ لذت ببرند و خاطرات خوبی از آن در ذهنشان باقی بماند.از آنجا که انواع گل ها و درختان مختلف در باغ معماری گرانادا کاشته شده اند، بهترین زمان برای بازدید از آن  ماه می میباشد. عطر گل و شکوفه های درختان و گل های سرخ و سفید، این باغ را به راستی به بهشتی تبدیل کرده است .

قصر الحمرا گرنادا

این قصر با نام قصر سرخ نیز شناخته شده است. این مکان قصری باستانی میباشد که محل اقامت خلفای مسلمان شهر گرانادای اسپانیا بوده است . الحمرا در سال 1984 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گرید . قصر الحمرا بالای تپه ای در جنوب شرقی گرانادا ساخته شده است و یکی از شاهکارها معماری مسلمانان محسوب میشود . قصر الحمرا به زبان عربی به معنای "قصر سرخ" است. این قصر بسیار زیبا یکی از شاهکارهای منحصربه فرد معماری مسلمانان میباشد . این قصر مساحت زیادی دارد و در مرز جنوبی کشور اسپانیا و در جنوب غرناطه واقع شده است . اطراف این قصر دیوارهای مستحکم و بیش از ده برج دفاعی کشیده شده اند.  در مورد نام این قصر صحبت های فراوانی وجود دارد . برخی معتقدند چون دیوارهای بیرونی قصر با آجرهای قرمز ساخته شده است به آن قصر الحمرا می گویند.البته باید بدانید این قصر در دوران حکومت الحمرا در خلال سال های 1248 تا 1354 میلادی ساخته شده است. معماری این بنا به سبک اسلام و مسیحی ساخته شده است. در واقع تلفیق دو مذهب است. این قصر بعد از ساخت فراموش شد. البته در قرن نوزده میلادی دوباره در کاوش های باستان شناسی اروپایی ها کشف گردید.قصر الحمرا در حال حاضر در لیست میراث فرهنگی یونسکو جای گرفته است.

جزیره کارتوجا در گرانادا

اسپانیا یکی از کشورهای توریستی دنیا به شمارمیرود که علاوه بر بناهای تاریخی و معماری و کلیسا جاذبه های طبیعی بسیاری دارد. جاذبه های اسپانیا ترکیبی از مناظر طبیعی و بناهای ساخت بشر است . افرادی که به اسپانیا سفر می کنند ، در طول سفر خود از مکان های دیدنی مختلفی بازدید دارند ولی بازدید از این جزیره از همه لذت بخش تر خواهد بود . این جزیره که بهشت اسپانیا نیز نام گرفته است به قدری زیباست که اصولا تورهایی که گردشگران را به اسپانیا می برند، در برنامه ریزی های خود، بازدید از جزیره کارتوجا را در مرحله آخر سفر میگذارند. گردش در کارتوجا از مرکز آن شروع میگردد. حدود دو روز و یک شب طول می کشد تا به جزیره دست یابید . برای رسیدن به جزیره از  علاوه بر ماشین سواری باید کوه پیمایی نیز کرد . هر دو این راه ها بسیار هیجان انگیز و ماجراجویانه میباشد . در این منطقه یک صومعه وجود دارد که به خودی خود جاذبه محسوب میشود .

قصر کارلوس پنجم

این قصرمربوط به دوران حکومت کارلوس پنجم میباشد و در نزدیکی قصر الحمرا قرار گرفته است . این قصر در حال حاضر یکی از میراث های تاریخی کشور اسپانیا محسوب میگردد . هنگام سفر به اسپانیا و شهر گرانادا، خوب است از این قصر که نماد معماری اسپانیاست نیز بازدیدی داشته باشید . معماری این قصر واقعا یک شاهکار معماری منحصر به فرد است . بنای مربعی شکل با حیاط دایره ای شکل ، چیزی نیست که همه جا و همیشه با آن روبرو شویم . از بالا که به این قصر جالب توجه نگاه می کنیم یک مربع را می بینیم که در خود یک دایره را جای داده است. دایره، در واقع حیاط بناست و مربع اطراف آن خود بنا را تشکیل داده است. با این که ساختار این بنا هیچ گاه تکمیل نشد، اما همچنان سالانه افراد بسیاری را به سمت خود جذب میکند . این مکان از جمله نمونه های برجسته معماری اسپانیا در دوره رنسانس است. این بنای تاریخی، یک قصر، یک قلعه و یک دژ بزرگ و خوش ساخت است. دولت وظیفه رسیدگی و نوسازی این قصر را دارد . طبقه همکف این قصر در حال حاضر موزه ملی "هیسپانو"است . در این موزه، مجموعه بزرگی از آثار بر جا مانده از موریش ها نگهداری میشود . این دوره، زمانی است که مسلمانان بر اسپانیا حکومت می کردند. در طبقه اول نیز موزه هنرهای زیبا قرار دارد. در موزه هنرهای زیبا، آثار هنرمندان گرانادا در معرض دیدعموم قرار گرفته است . در سمت شرق قصر کارلوس پنجم، کلیسای سانتا ماریا واقع گردیده است. این کلیسا بعد از فتح حکومت مسلمانان در محل مسجد الحمرا بنا گردید.

در گرانادا دوچرخه سواری کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای دور زدن و گشت‌و‌گذار در شهر گرانادا و دیدن زیبایی‌های آن ، دوچرخه‌سواری است ، فرقی نمی‌کند که تنها دوچرخه‌سواری کنید یا در یک گروه و به اتفاق گردشگران دیگر. دوچرخه‌سواری از گرانادا تا سویا نیز تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود که البته می‌توانید برای این کار از تورهایی به همراه راهنما استفاده کنید. این مسیر که ترکیبی از زمین‌های تخت و تپه‌های کوتاه است، سفری فوق‌العاده را برای شما رقم می‌زند و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد .

دیدنی های گرانادا اسپانیاReviewed by نویسنده تور on Aug 26Rating: 4.5دیدنی های گرانادا اسپانیاآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اسپانیا - دیدنی های گرانادا اسپانیا - راهنمای سفر به گرانادا اسپانیا

1 دیدگاه

  1. پیمان.عبدی گفت:

    عالی عالی عالــــــــــِ هرچی از اسپنیا بپید کمه و خیلی قشنگه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی