جزایر قناری

جزایر قناری

تور اسپانیا جزایر قناری

جزایر قناری

جزایر قناری

جزایر قناری از مجموع هفت جزیره در اقیانوس اطلس تشکیل شده و بخاطر نزدیکی جغرافیایی ، کشور مراکش سال هاست ادعای مالکیت آن را دارد ، اما جزایر قناری بخشی از خاک اسپانیاست و مردم آن ملیت اسپانیایی دارند . بین این هفت جزیره ، دو تای آن ها از بقیه مهم ترند ، جزیره ی تنه ریف و جزیره ی گرن کاناری . پایتخت جزایر قناری ، شهر لاس پالماس است که در گرن کاناری واقع شده و شهر پرطرفداری در میان گردشگران است . جزیره ی تنه ریف هم از هفت تا شهر تشکیل شده که مهم ترین و بزرگ ترین شهر آن ، سانتاکروز در شرقی ترین قسمت جزیره است .

در جزایر قناری معمولا دمای هوا نوسان زیادی ندارد ، در تابستان دمای هوا در گرمترین حالت بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد است و در زمستان هم حدود 8 یا 9 درجه خنک تر می شود .

راحت ترین راه برای رسیدن به جزایر قناری ، هواپیماست . رفتن به جزایر قناری از طریق فرودگاه های تنه ریف و گرن کاناری بیشترین تعداد پرواز را دارد و شلوغ تر است ولی اگر بخواهید وارد جزایر دیگر قناری شوید ، هم ساعت های پروازی محدودتر می شود و هم بلیط ها گران تر . تنه ریف دو تا فرودگاه دارد ، رینا سوفیا در جنوب و لوس رودئوس در شمال جزیره . از هر دوی فرودگاه ها اتوبوس و تاکسی برای رفتن به شهرهای جزیره هست .

تنها فرودگاه گرن کاناری نیز در قسمت شرق جزیره قرار گرفته و حدود نیم ساعت با لاس پالماس فاصله دارد که این مسیر را می شود با تاکسی و اتوبوس هم طی کرد . در هر دو جزیره ، اتوبوس ها به راحتی رفت و آمد می کنند و در جاهای مختلف شهرها ایستگاه دارند ، ولی یکی از بهترین گزینه ها برای رفت و آمد در جزایر قناری ، کرایه ی یک اتومبیل است . شرکت های بزرگی هستند که می توانید از آن ها ماشین کرایه کنید ، تنها شرطش هم داشتن گواهینامه ی بین المللی و پاسپورت است .

شاید جزایر قناری بهترین جای دنیا برای گشت و گذارهای رویایی باشد . یک روز کامل بیرون از هتل ماندن ، پیاده روی در کوچه های سنگ فرش تا تپه های سرسبز و کمی استراحت در سایه های درختانی با برگ های پهن و تیره شاید یکی از بهترین و آرام بخش ترین اتفاقاتی باشد که در طول سفر تجربه خواهید کرد . برای همین است که اداره ی گردشگری اسپانیا همیشه از شعار تبلیغاتی دوباره جوان شوید در دعوت نامه های سفر به جزایر قناری استفاده می کند .

آب و هوای جزایر قناری

اگر بخواهیم آب و هوای جزایر قناری را در یک عبارت کوتاه توضیح دهیم آن عبارت " همیشه بهار" خواهد بود . این آب و هوا حتی اگر نخواهید ، لبخندی بر لبشما خواهد نشاند ، میانگین دمای هوا در زمستان نزدیک به 18 درجه و درتابستان ها نیز به 24 درجه می رسد ، و در خی روزها هم ممکن است دما به 30 درجه برسد ، درست است که هوا هیچ وقت خیلی سرد نمی شود اما به هر حال بد نیست که در زمستان لباس گرم همراه داشته باشید . در زمستان هوا خنک ، دلچسب و البته آفتابی است و در کل با آنچه از زمستان اروپا و آمریکای شمالی در سر دارید متفاوت است ، فلذا جزایر قناری در طول فصل زمستان همیشه شلوغ و پر از توریست های اروپایی و آمریکایی است ، در عوض تابستان ها جزایر پر از اسپانیایی ها می شود ، یکی از دلایل این امر برگزاری جشنواره ها و فستیوال های مختلف است . پیشنهاد ما به شما رفتن به جزایر قناری در نوامبر و اواسط دسامبر است .


گردشگری در جزایر قناری

یکی از جاذبه های طبیعی و عجیب جزایر قناری ، روکوسینکادوست که بومی ها آن را انگشت خدا می نامند ، چون صخره ی بلندی است که به صورت عمودی روی زمین قرار گرفته و داستان های باستانی قناری می گوید انگشت خدا توانسته این صخره را به این حالت نگه دارد . معلوم نیست روکوسینکادو تا کی قرار است همین طوری بایستد ، ولی تا امروز که توانسته حداقل نود درصد توریست های جزایر قناری را به تماشایش جلب کند .

غذاهای محبوبی که بهترینش را در تنه ریف می توان پیدا کرد ، خوراک ماهی سانکوچو کاناریوست که همراه با سس موخو سرو می شود . سانکوچو یک جور ماهی سفید نمک سود شده است که گوشت ترد و خوشمزه ای دارد . و البته مانند بقیه ی جاهای اسپانیا ، تاپاس هم یکی از خوراکی های معمول جزایر قناری است که بیشتر همراه با نوشیدنی سرو می شود .

جزایر قناریReviewed by اول تور on Aug 3Rating: 5.0جزایر قناریآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اسپانیا - توریستی ترین شهر های اسپانیا - جزایر قناری در کشور اسپانیا

1 دیدگاه

  1. احسان.افشاری گفت:

    این جزایر خیلی معروفه و از جاهای دیدنی مراکش هست .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی