جاهای تفریحی بارسلونا

جاهای تفریحی بارسلونا

تور اسپانیا دیدنی های بارسلونا

جاهای تفریحی بارسلونا

جاهای تفریحی بارسلونا

در سفر به شهر زیبای بارسلونا جاهای دیدنی بسیاری برای گردش و تفریح وجود دارد که بهتر است بهترینهای آنها را بشناسید تا بتوانید راحت تر در سفر خود برنامه ریزی کنید و سفر شیرین تر و خاطره انگیز تری داشته باشید .

سواحل بارسلونا

ساحل بارسلونتا در این شهر در سال 2005 توسط کانال دیسکاوری که بهترین سواحل جهان را در فیلمی مستند معرفی کرد ، به عنوان بهترین ساحل شهری در دنیا و همچنین سومین ساحل از بهترین ساحل های جهان معرفی شد . این ساحل با شنهای سفید و تمیزش و همچنین با رستورانهای خوب و متعددش بسیار معروف شده است .

پارک دلاسیوتادیا

این پارک در شرق لاریبرا و شمال لابارسلوناتا، در سیوتات بیا قرار دارد. از اواسط قرن نوزدهم که این پارک ساخته شد ، تا مدت ها تنها محوطه ی سبز شهر به شمار می رفت و هنوز هم بیشتر از سایر پارک ها طرفدار دارد . باغ وحش پارلمان کاتالونیا ، یک دریاچه ، چند موزه و چشمه ای ساخته ی گائودی هم در این پارک قرار دارند . این پارک برای ورزش هایی مثل قایق رانی در دریاچه ، دوچرخه سواری و پیاده روی هم مناسب است . 

کلیسای جامع (کاتدرال )

کلیسای جامع یا کاتدرال بارسلونا که یکی از بناهای باشکوه سبک گوتیک این شهر است ، در انتهای خیابان بیسبه ایروریتا و در شمال غربی میدان سنت خاومه قرار دارد . خیابان های باریک و قدیمی دور و بر کاتدرال ، مخصوص عابران پیاده است و هنرمندان محلی هم در آن ها فعالیت می کنند . بهترین نمای ساختمان را می توان از میدان دلاسو و سردر اصلی تماشا کرد . بر خلاف بیشتر بنای کلیسا کهبین سالهای 1298 تا 1460 ساخته شده است ، این سر در را تازه در سال 1870 میلادی ساختند و گفته میشود طرح اصلی آن در سال 1408 کشیده شده است . اما در طراحی این سردر به جای سبک معماری کاتان از سبک گوتیک اروپای شمالی استفاده شده است . ورودی کلیسا، فضای عریضی است با سقف بلند که با ردیفی از ستون های باریک و برازنده ، به یک صحن و دو راهرو تقسیم شده است .

لارامبلا

لارامبلا معروف ترین خیابان اسپانیاست و اولین جایی که می شود فرهنگ این کشور را از نزدیک لمس کرد . لارامبلا بلوار عریضی است که ماشین در آن رفت و آمد نمی کند و مخصوص پیاده هاست ، از سر تا ته خیابان را کافه ها و رستوران ها پر کرده اند و شب ها پر از جمعیت می شود . فروشگاه های کوچک ، گل فروشی های زیبا و هنرمندان دوره گرد نیز در این خیابان به چشم می خورند . از مهم ترین بناهای موجود در مسیر این خیابان ، کاخ کاتالونیا و بنای یادبود کولوم ( پیکره ای بزرگ از کریستف کلمب، کاشف اسپانیایی ) است .

میدان رئال

می گویند این میدان ، قدیمی ترین و باشکوه ترین بنای باری گوتیک است . توریست ها خود این میدان را به عنوان یکی از جاذبه های توریستی شهر می شناسند . بیشتر ساختمان های بلند دور و بر میدان هم که قدمت چند صد ساله دارند ، امروزه برای بازدید عموم ، باز هستند .

موزه فوتبال باشگاه بارسلونا

از پرطرفدارترین موزه های بارسلوناست و نزدیک ورزشگاه بزرگ کمپ نوئو واقع شده است . این موزه سه بخش جداگانه ی سینمای سه بعدی ، صفحه ی نمایش لمسی و اطلاعاتی در مورد تاریخ باشگاه فوتبال بارسلونا تقسیم شده است . بخش اول شامل عکس ها ، مدارک و نشان های پیروزی می شود که به تفصیل تاریخ باشگاه را بر روی یک دیوار شیشه ای شرح می دهد و بازدیدکنندگان با لمس صفحه های نمایش می توانند اطلاعات روی دیوار را ببینند . دومین بخش یک مجموعه ی هنر خصوصی است که کارهای هنرمندان داخلی مثل دالی ، میرو و تاپیس را به نمایش گذاشته است . بخش سوم کلکسیون فوتبال است : مجموعه ای از خاطرات مختلف فوتبال از تاریخ باشگاه را به نمایش می گذارد و یک اتاق نشان پیروزی هم دارد که نشان های مختلف باشگاه برای هر پیروزی، در آن قرار گرفته است .

موزه ی پیکاسو

فقط همین موضوع که بیش از سه هزار و پانصد اثر از پیکاسو ، در پنج ساختمان بزرگ قرون وسطایی این موزه قرار گرفته ، کافی است که دردسر توی صف ماندن را به جان بخریم و به تماشای این موزه برویم .

ساگرادا فامیلیا

اگر برای بازدید جاهای دیدنی بارسلونا وقت محدودی دارید توصیه میکنیم حتما به دیدن این کلیسا بروید ، این کلیسا یکی از برجسته ترین آثار به جا مانده از هنرمند معروف آنتونی گائودی ، معمار مشهور اسپانیایی است . گائودی برای ساخت این کلیسا از سال 1884 تا سال 1926 که از دنیا رفت مشغول به کار بود اما در نهایت نتوانست کار ساخت کلیسا را خودش به اتمام برساند . و قرار شده است در سال 2026 که مصادف با صدمین سالگرد درگذشت گائودی میشود بنای کلیسا را تکمیل کنند . برج های صد متری این بنا در تمام شهر دیده می شوند و مجسمه های بسیاری که زندگی مریم مقدس و مسیح را به تصویر کشیده اند ، بیشتر سطح بیرونی ساختمان کلیسا را پوشانده اند . کلیسای ساگرادا فامیلیا ، اگرچه هنوز به پایان نرسیده ، اما جزو میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است . 

جاهای تفریحی بارسلوناReviewed by نویسنده تور on Aug 2Rating: 4.5جاهای تفریحی بارسلوناآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی بارسلونا اسپانیا - جاهای تفریحی بارسلونا

1 دیدگاه

  1. بهناز.مرندی گفت:

    این منطقه از بارسلونا چقدر شبیه ریو دوژانیرو هستش . ممنون از مطالبتون.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی