کاخ موزه های استانبول

کاخ موزه های استانبول

یکی از دیدینی های ترکیه کاخ موزه های استانبول

کاخ موزه های استانبول

کاخ موزه های استانبول

  • کاخ موزه موزائیک:

کاخ موزه موزائیک مهم ترین و وسیع ترین قصر بیزانسی شهر قسطنطنیه است،این کاخ در قرن چهارم میلادی در قسطنطنیه ساخته شده. کاخ موزه موزائیک شامل چندین کلیسا، کوشک، کاخ، حیاط، حمام و سایر ساختمان ها بود که بر فراز تپه قدیمی قسطنطنیه بنا شده بودند. کاخ موزه موزائیک میان کلیسا ایاصوفیه، میدان هیپودروم تاریخی و دریای مرمره جای داشت و هم اکنون در محله سلطان احمد استانبول جای دارد و تقریبا در مجاورت مسجد آبی و بازار آراستا واقع شده است.

کاخ موزه موزائیک در قرن چهارم میلادی به فرمان کنستانتین بزرگ بنا شد و بعد از دو قرن توسط ژوستینین مرمت شد. این کاخ تا قرن ۱۲ میلادی مورد استفاده فرمانروایان بود. وسعت این کاخ به۱۰۰,۰۰۰ متر مربع می رسد.

اولین اکتشافاتی درمورد کاخ اعظم صورت گرفت در ۱۹۳۰ شروع شد و در پس از کوشش های فراوان قسمتی از یکی از بناها در سال ۱۹۵۳ بازگشایی و تبدیل به موزه موزائیک شد. موزائیک ها و کاشی هایی که در این موزه در معرض دید عموم قرار داده شده متعلق به ادوار متفاوتی از دوره بیزانس و در واقع بهترین نوع موزائیک های دوره رومی هستند.

کاخ موزه موزائیک در زمان جنگ های صلیبی چهارم خالی و متروکه شد و خانواده سلطنتی هم به قصر تکفور رفتند. این قصر یکبار هم بر اثر حادثه زلزله از بین رفت.

هزینه بازدید: ۱۵ لیر (حدود ۱۵ هزار تومان)

  • کاخ موزه ابراهیم پاشا:

قصر ابراهیم پاشا در سال ۱۵۲۴ احداث و هم اکنون به اسم موزه هنرهای اسلامی و ترکی کاربری دارد. در این مجموعه بی نظیر تعداد زیادی از نمونه های زیبای خطاطی و خوشنویسی، قالیچه ها، کاشی ها و همچنین عکس های عامی نگهداری می شوند. هر کدام از این مجموعه ها براساس قدمت و دوره شان دسته بندی و به نمایش گذاشته شده اند.

این قصر زیبا در زمان وزارت ابراهیم پاشا احداث شد. ابراهیم پاشا با خواهر سلطان سلیمان ازدواج کرد ولی به خاطر توطئه های خرم سلطان، همسر سلطان سلیمان بع اعدام محکوم شد.

بعد از فوت ابراهیم پاشا، دارایی هایش را تصرف کردند و قصرش را هم به عنوان کاخ وزیر اعظم بعری در نظر گرفتند. بعد از سال ها این کاخ در جمهوری ترکیه، مرمت شد و به عنوان موزه هنر اسلامی و ترکی بازگشایی شد.

این قصر باشکوه در میدان سلطان احمد و رو به روی مسجد آبی واقع شده است.

سبک معماری کاخ ابراهیم پاشا به سبک قصرهای باشکوه دوره عثمانی است.

امروز از این کاخ تنها به عنوان موزه استفاده می شود.

برای اینکه وارد موزه شوید باید 25 لیر ترکیه یعنی حدود 25 هزار تومان پرداخت کنید.

آدرس: استانبول، فاتح، کاخ ابراهیم پاشا

در تمامی روزهای هفته می توانید از این موزه دیدن کنید به جز روزهای دوشنبه.

کاخ موزه های استانبول، یکی از کاخ موزه های دیدنی استانبول به شمار می آید ، که شما با تهیه یک تور ارزان استانبول میتوانید از کاخ موزه های استانبول دیدن نمایید. 

کاخ موزه های استانبولReviewed by اول تور on Mar 5Rating: 3.5کاخ موزه های استانبولکاخ موزه های استانبول ،کاخ موزه های استانبول از دیدنی ترین مکان های ترکیه است

کاخ موزه های استانبول ، در این مقاله ما قصد داریم که چندتا از کاخ موزه های دیدنی استانبول رو به شما معرفی کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی