سه تا از دیدنی ترین جاهای استانبول

سه تا از دیدنی ترین جاهای استانبول

تور استانبول - دیدنیهای توریستی

سه تا از دیدنی ترین جاهای استانبول

سه تا از دیدنی ترین جاهای استانبول

شهر استانبول یکی از مقدس ترین شهرهای جهان به شمار می رود. استانبول، شهری دو تکه میان آسیا و اروپا، نمایشی همیشگی از فرهنگ، سنت و تاریخ ترکیه را در کنار زیبایی های امروزی اش اجرا می کند. ام قدیمی استانبول قسطنطنیه بوده و از سال 1930 به استانبول تغییر کرد ، این شهر زیبا یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی دنیا و بخصوص برای ایرانیان به شمار میرود ، زیرا در استانبول جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیار زیبا و همچنین قهوه خانه های سنتی و رستوران های اروپایی بین المللی در کنار مراکز خرید مدرن و بازار های قدیمی و بزرگ ، همگی در یک شهر پر جنب و جوش و سرشار از زندگی و رنگ و موسیقی در کنار یکدیگر جمع شده اند و هر مسافری را با هر طبع و سلیقه ای راضی مینمایند. با اول تور همراه باشید تا در این مطلب سه مکان از محبوب ترین و مهمترین جاهایی که در سفر به استانبول حتما باید از آنها بازدید کنید به شما عزیزان معرفی کنیم.

  • کاخ بیلربی : کاخ بیلربی که در استانبول قرار دارد یکی از باشکوه ترین ساختمان‌های این شهر محسوب می شود که در بخش آسیایی تنگه بسفر قرار گرفته است. این کاخ بی نهایت چشم نواز از گل‌های مگنولیا پوشیده شده است.
    عمر آن به قرن نوزدهم میلادی بر میگردد. این ساختمان با شکوه به فرمان سلطان عبدالعزیز بنا شده که در فصل گرما، برای پذیرایی از مهمانان خارجی و مقامات عالی رتبه از آن استفاده می‌شد . یکی از میهمانان خارجی که از او در این کاخ پذیرائی شده ملکه فرانسه، ملکه اژنی بوده است.
    در دکوراسیون درونی آن طرح‌های شرقی و ترک همراه با دیزاین به صورت نقشهای مغرب زمین درآن استفاده شده است. درون این ساختمان با لوسترهایی چشم نواز، چینی‌های خاص و گلدانهای سرامیکی تزئین شده مشاهده می‌شود که با فرشهایی گرانقیمت زیبایی ویژه‌ای به این قصر بخشیده است.
  • تنگه بسفر : یکی از اماکن دیدنی و جذاب شهر استانبول است که دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می‌کند. شهر استانبول در دو سمت این تنگه قرار دارد. درازای و طول این تنگه 300 کیلومتر و عرض آن متغییر میان 700 تا 3550 متر است و فضای خوبی برای قایق رانی آن هم با قایق‌های سنتی و قدیمی و یا کشتی‌های تفریحی می‌باشد. برای دیدن خوب این تنگه باید با قایق مسافرت کنید.
    در کنار این تنگه خانه‌ها و هتل‌های مدرن و جدید با اشکال زیبا و مرمری در کنار روستاهای سنگی، قلعه‌ها و دهکده‌های ماهیگیری و ساختمان‌های تاریخی مانند کاج چراغان و کاخ دولما باغچه قرار گرفته‌اند که در شب با نورپردازی ، زیبایی و شکوه آن دوچندان می شود.
    حرکت قایق در این تنگه به شکل زیگزاک است که زیبایی و بزرگی همه‌ی ناحیه‌های تنگه بسفر را می توانید مشاهده کنید. همینطور قایق‌های خصوصی برای علاقه مندان وجود دارد که به صورت شبانه روزی در این تنگه حرکت می کنند.
  • موزه سدبرک حانیم استانبول : موزه‌ سدبرک حانیم (Sadberk Hanim Museum) نخستین موزه‌ اختصاصی ترکیه است. این بنا و موزه‌اش از خاص ترین و با اهمیت ترین مکانهای دیدنی استانبول لقب گرفته است. مجموعه‌ پر ارزشی از هنرهای آناتولیایی، متشکل از عتیقه‌ها و آثاری با عمر بیش از 88 هزار سال در این بنا برای گردشگران و بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.
    امروزه موزه‌های ترکیه ، زبان زنده‌ی تاریخ و فرهنگ مردم این سرزمین هستند. بنای موزه سدبرک حانیم سه طبقه دارد و‌ فوق العاده زیباست که از نمونه‌های باقی مانده‌ از منزل‌های قدیمی عثمانی است. در این موزه، دو خانه‌ی خیلی زیبا مربوط به قرن نوزدهم میلادی قرار گرفته است. این موزه در سال 1980 در بخش‌ تاریخی آذری‌ها، در بویوک دیره،خیابان پیاشا در مجاورت با تنگه‌ بسفر احداث شد.
سه تا از دیدنی ترین جاهای استانبولReviewed by اول تور on Dec 10Rating: 4.0سه تا از دیدنی ترین جاهای استانبولسه تا از دیدنی ترین جاهای استانبول - تور ارزان استانبول - جاذبه های گردشگری استانبول - تور ارزان ترکیه - تور استانبول

سه تا از دیدنی ترین جاهای استانبول – تور ارزان استانبول – جاذبه های گردشگری استانبول – تور ارزان ترکیه – تور استانبول

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی