7جاذبه گردشگری برتر استانبول

7جاذبه گردشگری برتر استانبول

تور ارزان استانبول گردی

7جاذبه گردشگری برتر استانبول

7 مکان دیدنی محبوب در استانبول

          زمانی که به استانبول این شهر زیبای دوست داشتنی سفر میکنید ، حتما از قبل برنامه ریزی داشته باشید که به دیدن کدام مکانهای شهر میخواهید بروید ، زیرا انقدر تنوع در جاذبه های گردشگری استانبول وجود دارد که در یک بار سفر به استانبول نمیتوانید از تمامی آنها بازدید نمایید.

          ما در این مقاله سعی کردیم محبوب ترین نقاط دیدنی استانبول را از دیدگاه اکثر مسافرین به شما معرفی کنیم ، تا شما در فرصت چند روزه تور استانبول خود بتوانید برنامه گشت های خود را بهتر اولویت بندی کنید.

  • مسجد ایاصوفیه

          اولین پیشنهاد ما برای بازدید در استانبول مسجد ایا صوفیه است که البته امروزه به عنوان موزه برای بازید عموم در نظر گرفته شده است ، ایاصوفیه را به نوعی میتوان نماد استانبول دانست ، این مکان در ابتدا کلیسای جامع ارتودوکس ها بوده اما بعد از تصرف قسطنطنیه یا استانبول کنونی تبدیل به مسجد شد و گنبدی بزرگ و زیبا برای آن ساخته شد ، معماری بنا ترکیبی از بیزانس و عثمانی است و چندین کاشی طلا در آن استفاده شده ، این مسجد به قدری زیباست و حال وهوای خاصی دارد که شما در شکوه و زیبایی آن محو خواهید شد.

  • قصر توپکاپی

برای درک بهتر و دیدن کاخ های دوران سلطنت عثمانی که در اتاقها و راهروهایش رازها و داستانهای بسیاری برای بازگو کردن دارند بی تردید بهترین مکان مجموعه کاخ های توپکاپی خواهند بود.

این کاخ های زیبا به مدت تقریبا 400 سال محل سکونت خاندان عثمانی بوده اند ، و شاهد دورانهای حکومت  سلاطینی تاریخ ساز و ابر قدرت بوده اند.

این کاخ مشرف به دریای مرمره ، تنگه بسفر و شاخ طلایی است که مناظر بسیار چشم نوازی را ایجاد نموده ، در داخل این کاخ که اکنون به عنوان موزه استفاده میشود مجموعه ای از سلاح های قدیمی ، ظروف و جواهرات و لوازم دیگر متعلق به دورانهای مختلف عثمانی در معرض بازدید عموم قرار دارد.

 

  • مسجد سلطان احمد

          اگر بخواهیم بین مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد از نظر شکوه و زیبایی مقایسه انجام بدهیم اینکه بگوییم کدام برتر است کار سختیست ، زیرا میشود گفت سلطان احمد نیز تلاش کرده تا مسجدی به زیبایی ایاصوفیه بنا کند و موفق هم شده است.

          در بین گردشگران این بنا بنام مسجد آبی نیز شناخته میشود زیرا در آن از کاشی های خاصی استفاده شده است که هم انعکاس دریا و هم انعکاس آسمان در آنها باعث میشود مسجد به رنگ آبی دیده شود ، همچنین در داخل بنا نیز از کاشی های آبی رنگ استفاده شده است که زیبایی معماری آن را دوچندان کرده است.

  • تنگه بسفر

          زیباترین مرزی که بین دو قاره ممکن است به چشم ببینید تنگه بسفر در استانبول است که در یک طرف آب قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته و در سمت دیگر آب قسمت آسیایی آن ، و همین دلیل نیز جدا از زیبایی ها و جذابیت های دیگر تنگه کافیست تا گردشگران بسیباری را به این مکان روانه کند.

          بهترین پیشنهاد برای گردشی چند ساعته در این تنگه گردش در آب با قایق های سنتی و یا لوکس است که بهتر بتوانید از زیبایی های بناهای دو طرف تنگه دیدن کنید.

          در کناره های تنگه نیز رستورانها و فروشگاه های بسیار متنوعی وجود دارد که بسته به هر سلیقه ای که داشته باشید میتوانید از گردش در آنها لذت ببرید.

  • محله آکسارای

          اگر قصد خرید بخصوص خرید عمده داشته باشید محله آکسارای یکی از ارزانترین و بهترین محله های استانبول است که تقریبا تمام ایرانی هایی که به استانبول سفر میکنند به این منطقه سری میزنند ، زیرا جدا از فراوانی و تنوع فروشگاه ها کوچه و پس کوچه های قدیمی و زیبای آن هم برای قدم زدن خالی از لطف نیستند ، البته نه در هنگام شب.

          این منطقه در نزدیکی مکانهای تاریخی ای مانند ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد واقع شده است و دسترسی به آن برای مسافران و توریستها راحت است.

  • بازار بزرگ استانبول

          در سفری که به استانبول زیبا دارید به هیچ وجه بازدید از بازار بزرگ و قدیمی استانبول را ازدست ندهید ، این بازار که از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است 5000 مغازه را در خود جای داده و قسمت های جداگانه ادویه جات ، فرش ، البسه ، جواهرات و هر نوع کالایی که فکرش را بکنید در راهرو های مختلف آن میشود پیدا کرد.

          بهترین راه شروع کردن به گردش در این بازار از محله کاپالی چارشی است که از نظر سطح بالاتر از محله امینونو قرار دارد و شما شیب بازار را از بالا به پایین طی میکنید و کمتر خسته خواهید شد.

          برای خرید در این بازار چانه زدن را هرگز فراموش نکنید زیرا فروشندگان بازار بسیار حرفه ای هستند و استعداد عجیبی در ترغیب مشتریان به خرید از مغازه هایشان دارند ، اما حواستان به قیمت ها باشد و کمی محتاط تر خرید کنید تا در انتهای روز که از بازار بیرون می آیید هنوز برای خودتان پول باقی مانده باشد و همه پولتان را در بازارخرج نکرده باشید !

  • خیابان استقلال

          در قسمت اروپایی استانبول معروف ترین خیابان و یکی از پر رفت و آمد ترین خیابانها قرار گرفته که البته ورود اتومبیل به آن ممنوع است ، و همیشه مملو از جمعیت است ، زیرا نه تنها پر از مراکز خرید و نمایندگی های برند های معروف دنیا است ، بلکه تعداد زیادی کافه و رستورانهای کنار خیابان و رستورانهای لوکس نیز برای انواع سلیقه ها در این خیابان زیبا وجود دارد .

          این خیابان از میدان معروف تکسیم شروع میشود و میتوانید برای پیمودن مسیر 3 کیلومتری خیابان سوار بر تراموای خیابان استقلال مسیر را طی نمایید ، اما پیاده طی کردن این خیابان لطف دیگری دارد.

          بسیاری از گردشگران این خیابان را شانزلیزه استانبول میخوانند ، زیرا میتوانید ساعتها در این خیابان وقت گذرانی کنید و از ساز و اوازهای گروه هایی که در گوشه و کنار خیابان استقلال همیشه به چشم میخورند نیز لذت ببرید.

          مطالب مرتبط :

          درباره ترکیه

          استانبول

7جاذبه گردشگری برتر استانبولReviewed by اول تور on Jun 25Rating: 4.57جاذبه گردشگری برتر استانبولتور ارزان استانبول دیدنی ها - جاذبه های گردشگری توریستی استانبول

6 دیدگاه ها

  1. مرجان گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون ، اگر در مورد مراکز خرید خوب استانبول هم مطلب بذارید خیلی عالی میشه

  2. افسانه گفت:

    تنگه بسفر رو خیلی دوست دارم ، کافه های اطرافش فضای خیلی خوبی دارن

  3. الناز رستمی گفت:

    قصر توپگاپی استانبول فکر کنم همون قصر خرم سلطان باشه.

  4. یاسا گفت:

    استانبول برترین شهر ترکیه است.

  5. تانیا حکمتی گفت:

    من میخواستم برم سفر استانبول . مقاله تون خیلی کمک کرد . راهنمای سفر استانبول جالبی بود مرسی

  6. سینا گفت:

    🙂 اول تور خیلی خوبی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی