بازار های معروف محلی استانبول (قسمت3)

بازار های معروف محلی استانبول (قسمت3)

بازار بزرگ استانبول

بازار استانبول

بازار های معروف محلی استانبول (قسمت3) :

بازار بزرگ استانبول :

توصیه می کنیم یکی از اولین انتخاب های شما برای بازار گردی در استانبول برای خرید و تفریح بازار بزرگ شهر استانبول باشد. بازار بزرگ استانبول یکی از وسیع ترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان به شمار می رود و هر سال حدود ۲۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می کند. در بازار بزرگ استانبول، بالغ بر۶۰ خیابان مسقف و ۵۰۰۰ مغازه متفاوت و ۲۲ ورودی دیده می شود. با ورود به بازار می توانید علاوه بر مغازه ها دو مسجد، چند آبنمای زیبا،رستوران، دو حمام و کافه هم ببینید که جزو امکانات خوب بازار بزرگ محسوب می شوند.

با بازدید از بازار بزرگ بجز دیدن مکانی تاریخی و قدیمی، می توانید اطلاعات خوبی از فرهنگ و زندگی روزانه مردم محلی استانبول بدست آورید و از هم نشینی با بومیان منطقه که بسیار مهربان و گرم هستند نهایت استفاده را ببرید. در این بازار می توانید محصولاتی هم چون لوستر، طرف های سرامیکی کار دست بومیان، منسوجاتی همانند قالیچه و لیف و ...، عتیقه جات زیبا و فانتزی، زیورآلات و البته خوراکی هایی بسیار لذیذ مثل باقلوا، قهوه و ادویه هم در بازار بزرگ استانبول تهیه کنید. 

بهتر است به همراه یک راهنما وارد بازار شوید چون بسیار بزرگ است و ممکن است سردرگم شوید.

ساعات کار: ۹ تا ۱۹

آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، محله بایزید

شنبه بازار بشیکتاش استانبول :

بشیکتاش در واقع یکی از محله های اروپایی استانبول محسوب می شود که در کناره بسفر واقع شده است و بعضی از باارزش ترین دیدنی های شهر باستانی استانبول را در خود جای داده است. اماکن تاریخی، مثل کاخ دولمه باغچه که از اهمیت و جایگاه ویژه ای در این شهر برخوردار است. در بشیکتاش هر هفته بازاری با عنوان شنبه بازار برپا می شود که از طبقات مختلف مردم برای خرید به آن مراجعه می کنند. در شنبه بازار با دسته های متفاوتی از جواهرفروشان، فروشندگان خوراکی ها و سبزیجات تازه و پوشاک پر از نقش و نگار و زیبا و روسری های خوش دوخت روبرو خواهید شد.

این بازار از چند طبقه تشکیل می شود، در طبقه نخست آن مردم معمولا مایحتاج خوراکی خود را تهیه می کنند و در طبقه دوم انواع محصولات و کالاهای خانگی و لباس و هر چه را که فکرش را بکنید پیدا خواهید کرد.

در ضمن پس از خرید می توانید به کافه بشیکتاش بروید و با نوشیدنی داغ خستگی خرید را بدر کنید.

 ساعات کار: ۶ تا ۱۸

 آدرس: ترکیه، استانبول، بشیکتاش، خیابان نوژتیه

بازار های معروف محلی استانبول (قسمت3)Reviewed by تور ارزان on Jun 9Rating: 3.5بازار های معروف محلی استانبول (قسمت3)بازار های معروف محلی استانبول از دیدنیهای استانبول است.

بازارهای محلی استانبول از دیدنیهای استانبول است . بهترین مراکز خرید استانبول در این مقاله.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی