قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (2)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (2)

دیدنی های استانبول

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (2)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (2)

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

بخش تنگه داردانل
   به بخشی دیگر از آکواریوم استانبول می رسیم. این قسمت را با نام تنگه داردانل معرفی می کنند، قبل از هرچیزی نمادی از اسب تروجان یا تروآ را در این بخش خواهید دید که مهم ترین  نماد تاریخی منطقه و ترکیه محسوب می شود. اسب تروا ارتباط مستقیمی با نبرد مشهور تروآ و تنگه داردانل دارد و به همین خاطر است که المانی از آن در این قسمت جای گرفته. در این بخش از آکواریوم استانبول، از تکنولوژی لایت باکس بهره گرفته شده و به صورتی دیوارهای قسمت داردانل را زیباسازی کرده اند که انگار واقعا دارید از داخل تنگه داردانل عبور می کنید.
   این فرصت برای بازدیدکنندگان فراهم شده که در مخزن های این قسمت، ماهی های زبردم‌، شانک ماهی، بزماهی و دم دراز معمولی را از نزدیک ببینند. دیدن این بخش از آکواریوم فقط محدود به دیدن آبزیان نمی شود و شما می توانید همزمان اطلاعاتی تاریخی و بسیار مفید از این تنگه نیز کسب کنید. درمورد تنگه داردانل باید بدانید که این تنگه باریک مسیری است که دریای اژه را به دریای مرمره اتصال می دهد و در شمال غربی ترکیه واقع شده است.
بخش دریای اژه
   وارد بخش دریای اژه می شویم. دریای اژه مابین قسمت های غربی کشور ترکیه و کشور یونان واقع شده است، این منطقه در واقع محل تولد یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیا محسوب می شود و حدود ۵ هزار سال قدمت دارد. اژه زادگاه افسانه ها و اساطیر معروف یونان باستان است و افراد معروفی همچون پوزئیدون، خدای دریاها و رودها از این سرزمین متولد شده اند. 
   هنگامی که به بخش دریای اژه می رسید، پیش از هرچیزی المانی بسیار بزرگ و شاخص از پوزئیدون نظرتان را جلب خواهد کرد که در مرکز توجه جای گرفته و آکواریوم دقیقا در زیر پای این شخصیت جای دارد. خوب است از موجودات گوناگون این بخش همچون شقایق ماهی و خرچنگ های دریای اژه دیدن کنید و یا در کنار خدای دریاها و رودها تصویری به یادگار ثبت کنید. چنانچه خوب به صفحات نمایش مقابل آکواریوم توجه کنید، می بینید که فیلمی کوتاه و مستند درمورد دریای اژه از آن پخش می شود که توسط همین آکواریوم ساخته شده است.

سواحل ازمیر

بخش کانال سوئز
زمانی  که وارد قسمت کانال سوئز می شویم، اول المانی از فردیناند د لیسپس، کسی که کانل سوئز به پایان رساند را خواهید دید و بعد از آن می توانید درمورد پروژه ساخت کانال سوئز و تاریخچه ساخت آن اطلاعات خوبی بدست آورید و ماکت های سمبلیک آن را ببینید. با دیدن این ماکت ها از سه مرحله ساخت و گشایش و استفاده کنونی کانال سوئز مطلع خواهید شد. قابل به ذکر است که این کانال دو دریای سرخ و مدیترانه را به هم وصل می کند و راه قدیمی آن، به فرمان داریوش بزرگ احداث شده بود. در حقیقت شما در این بخش تنها گذری بر تاریخ خواهید داشت و هیچ ماهی و آبزی دیگری را نخواهید دید.

تفریحات استانبول

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (2)Reviewed by تور ترکیه on Nov 18Rating: 2.5قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (2)آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی