مالت

مالت

تور ارزان مالت

تور مالت

آشنایی با مالت

جمهوری مالت کشوری در نیمروز اروپا در کانون دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی پایه ریزی شده که نقش استراتژیک مهمی در درازای تاریخ داشته‌است و جایگاه مبارزه و برهم کنش میان اروپای در حال شکل‌گیری و فرهنگ و تمدن کهن تر آفریقا و خاورمیانه بوده‌است. پایتخت این کشور، شهر والِتا می‌باشد.

آب و هوا

خاک جزایر مالت بیشتر سنگلاخی و کم‌درخت است و در آن گیاه و سبزه کم می‌روید گرچه خاک برخی از دره‌ها بارور است. تنها استثناء قابل توجه، جنگلهای بوسکتدر کرانه‌های جنوبی هستند که در دره‌ای پرآب و در میان انبوهی تخته سنگ جای گرفته‌اند. در این جنگلها درختهای صنوبر و پرتقال می‌روید. آب و هوای مالت مدیترانه‌ای است، مالت زمستانهای خوش آب و هوا و بارانی و تابستانهای گرم و خشک دارد.

گردشگری در مالت

مالت دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی به ویژه در کرانه‌های دریاست و امروزه مهمانخانه‌های آماده ای در همهٔ جزایر مالت ساخته شده‌اند. بسیاری از مردم مالت به مسافرتهای برون مرزی می‌روند، هرچند که مالت بیشتر واردکنندهٔ صنعت جهانگردی است. نسبت جهانگردان مالتی به جهانگردان خارجی که به این کشور سفر می‌کنند، در حال کاهش است.

مردم و زبان

بیشینهٔ مردم مالت از نژاد مالتی، از تبار سامی (آمیزه‌ای از فنیقی‌ها و کارتاژی‌ها) هستند و با تازیان خویشاوندی نزدیک دارند. اقلیت‌هایی از ایتالیایی‌ها، سیسیلی‌ها و تازیان نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

دو زبان مالتی و انگلیسی زبانهای رسمی کشور هستند. زبان مالتی از خانواده زبان‌های آفریقایی-آسیایی و از شاخه زبان‌های سامی است و با زبان عربی خویشاوندی دارد، هرچند که وام‌واژه‌های بسیاری از گویش‌های ایتالیایی به ویژه سیسیلی (و به تازگی از انگلیسی) درون این زبان شده‌اند. زبان مالتی با نویسه‌های لاتین نوشته می‌شود. ۹۸٪ مردم مالت پیرو آئین کاتولیک رم هستند.

مالتReviewed by اول تور on Aug 30Rating: 4.5تور ارزان مالتتور ارزان - مکان های دیدنی مالت - بهترین جاذبه های گردشگری مالت

1 دیدگاه

  1. مهرانه.م گفت:

    وای من اصلا فکر نمیکردم مالت اینقدر قشنگ باشه . مرسی بابت این همه اطلاعاتتون .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی