غذا در پراگ

غذا در پراگ

تور اروپا غذاهای پراگ

غذا در پراگ

غذا در پراگ

در سفر به پراگ پایتخت جمهوری چک یکی از دلچسب ‌ترین قسمتهای سفرتان غذاهای محلی و سنتی پراگ هستند که معمولا هم قیمتهای متوسطی دارند و در کل هزینه خورد و خوراک در پراگ بالا نخواهد بود، البته غیر از رستوران‌های لوکس شهر که طبیعتا باید انتظار قیمت‌های بالاتری را در این رستورانهای بسیار شیک داشته باشید.
در این مطلب با اول تور همراه باشید تا با غذاهای خوشمزه و رستورانهای خوب پراگ بیشتر آشنا شوید.

مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در میان اهالی چک، وعده ناهار است: گوشت سرخ شده در کنار یک خوراکی نشاسته‌دار مثل سیب‌زمینی آب‌پز یا سرخ‌شده . اما ماهی چندان محبوبیتی ندارد، ولی در پراگ راحت پیدا می‌شود. دسرهای مرسوم، یکی پای میوه است و دیگر کرپ یا بستنی. وقت ناهار و شام، رستوران‌های خوب هم معمولا شلوغ می‌شوند و بهتر است از قبل میز خود را رزرو کنید.
انعام دادن در رستوران‌های پراگ مرسوم است. در کافه‌ها و رستوران‌های ارزان، می‌توانید مبلغ صورتحساب را گرد کنید و در جاهای شیک‌تر، بین ده تا پانزده درصد به آن اضافه کنید. اگر دنبال غذاهای سریع و دم دست می‌گردید، به‌خصوص در شهر قدیم گاری‌ها و چرخ‌های زیادی پیدا می‌کنید و همچنین دکه‌های خوراکی فروشی، که هات‌داگ و نوشیدنی‌های ادویه‌دار می‌فروشند. هات‌داگ‌های چک لذیذ و چرب و چیلی‌اند و با سس خردل و کچاپ در باگت‌های کوچک به مشتری‌ها عرضه می‌شوند. اما برای فست‌فودها، به میدان وَکلَوَک (Václavák) بروید و یکی از فست‌فودهای زنجیره‌ای بین‌المللی را انتخاب کنید.
روزهای وسط هفته و غیر تعطیلات، تقریبا تمام رستوران‌ها بین ساعت یازده تا دو بعدازظهر، غذای تخفیف‌خورده هم دارند. البته حواستان باشد که بیشتر وقت‌ها منو به زبان چک است و باید از پیشخدمت بخواهید که نسخه‌ی انگلیسی منو را برایتان بیاورند، وگرنه به بخت و اقبالتان بسته است که غذای جلوی رویتان را دوست باشید یا نه.

رستوران «Saté» درهرادچنی

قیمت‌های ارزانی دارد و یک وعده غذا در آن بین 80 تا 120 کرون می‌شود. ساته غذاهای اندونزیایی و مالایی سرو می‌کند، پنج دقیقه پیاده از ضلع غربی قلعه پراگ فاصله دارد و از ساعت 11 صبح تا 10 شب باز است.

رستوران «Cantina»

یکی از رستوران‌های با قیمت متوسط در شهر کوچک است که غذاهای سبک تگزاس و مکزیک را جلوی مشتری‌ها می‌‌گذارد. کانتینا از ظهر تا نیمه شب باز است و غذاهای اصلی‌اش بین 120 تا 300 کرون قیمت دارند.

رستوران «Country life»

درشهر قدیمی پراگ قرار دارد، قیمت‌های ارزانی دارد و غذاهای بسیار سالمی را آماده می‌کند. بوفه‌ی سالاد، ساندویچ‌های متنوع، پیتزای سبزیجات تر و تازه و گولاش از دیگر غذاهای این رستوران‌اند. کانتری‌لایف شعبه‌ای هم در شهر جدید دارد و هر دو شعبه، ساعت ناهار بسیار شلوغ می‌شوند. این رستوران از دوشنبه تا پنج شنبه از 8/30 صبح تا 7 بعدازظهر، جمعه‌ها از 8/30 صبح تا 6 بعدازظهر و یکشنبه‌ها از 11 صبح تا 6 بعدازظهر باز و قیمت غذاهای اصلی آن بین 75 تا 150 کرون است.

رستوران «HergetovaCihelna»

با بالکن خوش‌منظره‌ای رو به پل چارلزو حاشیه‌های شهر قدیم، غذاهای خوشمزه و متنوعی هم دارد. از تمپورای تن ماهی گرفته تا فاهیتای مرغ و غذاهای اصیل چک و چین و انواع برگر. قدر مسلم این است که هیچ کس در این رستوران گرسنه نمی‌ماند.
ساعت کار رستوران از 9 صبح هر روز تا 2 صبح روز بعد است و غذاهای اصلی‌اش، بین 225 تا 550 کرون قیمت دارند.

رستوران «U Zlaté Hrušky»

رستورانی لوکس و گران قیمت در همین منطقه است که ماهی، ماکیان و گوشت شکار را به سبک آشپزی چک سرو می‌کند. این رستوران هم بین توریست‌ها و هم اهالی پراگ محبوبیت فراوان دارد و هر بشقاب غذایش حدود 600 تا 800 کرون است. ساعت کار رستوران از 11/30 تا 3 بعدازظهر و 6/30 تا 12 شب است و تابستان‌ها می‌شود در حیاطش هم نشست.

غذا در پراگReviewed by تور ارزان on Oct 11Rating: 3.5غذا در پراگآشنایی با بهترین رستوران‌ها و غذاهای پراگ - غذا در پراگ - راهنمای سفر به اروپا پراگ جمهوری چک

انعام دادن در رستوران‌های پراگ مرسوم است. در کافه‌ها و رستوران‌های ارزان، می‌توانید مبلغ صورتحساب را گرد کنید و در جاهای شیک‌تر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی