جشنواره‌های پراگ

جشنواره‌های پراگ

تور پراگ جمهوری چک جشنواره ها

جشنواره های پراگ

جشنواره‌های پراگ

از اصلی‌ترین نمادهای هر کشوری که نشان‌دهنده فرهنگ و تاریخ و هنر آن کشور است، جشن‌های سنتی و فستیوال‌های آن هستند. در این مراسم سنتی میتوانید نمایش زنده‌ای از آداب و رسوم کشور، ارزش‌های مهم مردم آن کشور، هنر، تاریخ و ریشه های کشور را مشاهده نمایید.
در این مطلب ما در تیم اول تور سعی کرده‌ایم تا شما را با جشنواره‌ها و فستیوال‌های جمهوری چک که بیشتر آنها در شهر پراگ با شور و شکوه خاصی برگزار می‌شوند، آشنا کنیم.
و اگر دوست داشته باشید بیشتر با مردم پراگ و فرهنگشان آشنا شوید تاریخ سفر خود را با یکی از همین جشنواره‌ها تنظیم کنید.


جشن روز سه پادشاه

جشن روز سه پادشاه که به نام شب دوازدهم هم شهرت دارد، روز ششم ژانویه برگزار می‌شود و در پایان تعطیلات کریسمس جشن گرفته می‌شود. اهالی پراگ این روز را به برگزاری آوازهای دسته‌جمعی، جشن و شادمانی و هدیه دادن به فقرا می‌گذرانند

جشنواره بهار پراگ

جشنواره بهار بزرگترین فستیوال موسیقی در پراگ است که از دوازدهم ماه می شروع می‌شود و تا سوم ماه جون ادامه دارد. این جشنواره‌ی بین‌المللی مهم‌ترین رویداد موسیقی پراگ محسوب می‌شود و طی آن، کنسرت‌های موسیقی کلاسیک را در کلیساها و قلعه‌های قدیمی برگزار می‌کنند.

جشنواره سینمایی اوپن ایر

«Open Air»که از ماه جون شروع می‌شود و تا اواسط سپتامبر ادامه دارد. طی این جشنواره، فیلم‌هایی به زبان انگلیسی، فیلم‌های کلاسیک آلمانی و فرانسوی و همچنین فیلم‌های کلاسیک محبوب چک و محصولات جدید سینمای این کشور به نمایش درمی‌آیند که برای فیلم دوستان میتواند بسیار جذاب اشد.

جشنواره ماسوپوست

ماسوپوست به معنی کارناوال یک کارناوال تمام عیار چکی است با رژه و آتش‌بازی و موسیقی و جشن‌های خیابانی. این سنت قدیمی چک در زمان حکومت کمونیست‌ها فراموش شده بود، اما ژیژکوف آن را در سال 1993 از نو زنده کرد. کارناوال پراگ در ماه فوریه و در روز موسوم به چهارشنبه‌ی خاکستری برگزار می‌شود که تاریخ ثابتی ندارد و هر سال فرق می‌کند. مثلا در سال 2013 روز دوازدهم فوریه بود و در سال 2014، روز چهارم مارس برگزار شد، این کارناوال یکی از مهیج ترین جشنواره‌هایی است که در پراگ میتوانید در آن شرکت کنید.

جشنواره one world

جشنواره«One World»در ماه مارس اجرا می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد، که به فیلم‌های مستند با موضوع حقوق بشر اختصاص دارد و معمولا در سینماهای کوچک شهر برگزار می‌شود.

جشنواره کتاب پراگ

جشنواره‌ بین‌المللی کتاب پراگ، هر سال در ماه آوریل و با برنامه‌های متنوعی از جمله معرفی کتاب‌های جدید، روخوانی کتاب توسط نویسنده‌ها، نمایشگاه و سمینار و ارائه‌ی مقاله، بیشتر هم به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، به کتاب دوستان عزیز پیشنهاد میکنیم این جشنواره را از دست ندهند، زیرا بهترین و جدید‌ترین کتابها را در این جشنواره میتوانید خریداری نمایید.

جشن زادروز توماس ماساریک

هفتم مارس، سال‌روز تولد اولین رئیس‌جمهور چکسلواکی هر سال طی جشنی در قلعه‌ی پراگ گرامی داشته می‌شود.

جشنواره‌های پراگReviewed by نویسنده تور on Oct 9Rating: 4.0جشنواره‌های پراگآشنایی با جشن‌ها و فستیوالهای پراگ در جمهوری چک - جشنواره‌های پراگ - راهنمای سفر به پراگ

از اصلی‌ترین نمادهای هر کشوری که نشان‌دهنده فرهنگ و تاریخ و هنر آن کشور است، جشن‌های سنتی و فستیوال‌های آن هستند

1 دیدگاه

  1. سهیل.معجونی گفت:

    زیبا بود ممنون .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی