تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (5)

تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (5)

تور پارک ملی ارمنستان

تور ارمنستان

تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (5)

مسیر پنجم (E5): دیلیجان - تتوجور - دریاچه پارز

از میدان دیلیجان به طرف میدان شهر بروید و به مرکز نگهداری کودکان دیلیجان مراجعه کنید.

 شرح مسیر تور ارمنستان:

  800 متر از نقطه شروع فاصله بگیرید تا به آلاچیق مسیر چهارم برسید. از اینجا تا رودخانه یک مسیر 400 متری دارید، با عبور از رودخانه باید از یک تپه کوچک صعود کنید تا چمنزار در مقابلتان ظاهر شود. در جاده اصلی پیش بروید تا به منطقه پوجور دیلی (Pujur Dilli) برسید. در این قسمت چند خاچکار و بقایای یک کلیسای قدیمی قابل مشاهده است. دقیقا همینجا چشمه و آلاچیق دیگری وجود دارد. آب معدنی این چشمه خستگیتان را بدر می کند. مسیر را ادامه دهید تا به دو راهی برسید، با ادامه مسیر از سمت چپ به روستای تتوجور خواهید رسید. آلاچیق سوم در این مسیر واقع شده است. رودخانه دیگری در مسیر دارید که از آن عبور خواهید کرد و با پشت سر گذاشتن یک تپه به جنگل خواهید رسید. 1.5 کیلومتر پیاده روی کنید، به طرف راست بروید و با کمی کوهنوردی و عبور از رودخانه به تابلوهای دریاچه پارز برسید. این تابلو را که دنبال کنید مسیری آسفالته رو به رویتان قرار می گیرد که در نهایت به دریاچه خواهد رسید. 

جاذبه های مسیر تور ارمنستان: 

گیاهانی چون آقطی، تمشک وحشی، شاه توت و شقایق ایرانی از جمله گیاهانی است که در مسیر پنجم به چشم می خورند و پرندگانی مانند سار، دیوار خزک و دارکوب بخشی از گونه های حیوانی مسیر هستند. 

 طول مسیر: 3.5 ساعت | 10 کیلومتر

 علامت: ندارد

 درجه سختی: متوسط

 ارتفاع مسیر: 1354 تا 1420 متر

 نوع مسیر: یک طرفه

 شرایط جاده: جاده خاکی و جنگلی

 ارتباط تلفنی: دارد

تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (5)Reviewed by اول تور on Nov 8Rating: 4.5تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (5)تور کوهنوردی در پارک ملی ارمنستان است.

تور کوهنوردی در پارک ملی ارمنستان از جاذبه های ارمنستان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی