پارک ملی دیلیجان، ارمنستان (3)

پارک ملی دیلیجان، ارمنستان (3)

دیدنیهای ارمنستان

تور ارزان

پارک ملی دیلیجان، ارمنستان: (3)

صومعه ماتوساوانک ارمنستان :

ماتوساوانک صومعه تاریخی دیگری که در دل دیلیجان و در تور ارمنستان خودنمایی می کند و قدمت قرون وسطایی خود چهره ای منحصربفرد به پارک ملی دیلیجان می بخشد. این صومعه بسیار قدیمی را در سال 1247 میلادی ساخته اند.  اگر بخواهید این صومعه را ببینید باید 3 کیلومتر از شمال غربی شهر دیلیجان فاصله بگیرید. نمای خارجی صومعه بصورتی است که در نگاه اول هیچ گردشگری حدس نمیزند که صومعه باشد و فکر می کنند که فقط یک ساختمان بسیار قدیمی قرون وسطایی را در پیش رو دارند. علاوه بر اینکه این صومعه در ظاهر خارجی هیچ شباهتی و قرابتی با سایر صومعه های هم عصر خود ندارد در آن از گنبد و معماری کلیسا نیز استفلده نشده است.

چنانچه قصد دارید که بدون گروه و راهنما در پارک ملی دیلیجان گردش کنید؛ دیدن از نزدیک این صومعه را به شما پیشنهاد نمی کنیم چون گسیر دسترسی به آن خیلی راحت نیست و حتی برخی از راهنمایان گردشگری بومی هم برای یافتن مسیر آن با مشکل مواجهه می شوند.

دریاچه گش ارمنستان :

دریاچه کوهستانی دیگری که در پارک ملی دیلیجان در تور ارمنستان خواهید دید «گُش» معرفی می شود. دریاچه گش در ضلع جنوب شرقی پارک ملی دیلیجان جای دارد. برای رسیدن به دریاچه گش حدود 24 کیلومتر باید از دیلیجان فاصله بگیرید. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا 1450 متر است و طول و عرضی 100 در 80 متر دارد. عمق 8 متر بالاترین عمق محاسبه شده برای دریاچه گش است. آب این دریاچه در ایام گرم سال تا 14 درجه سانتی‌گراد هم افزایش دما دارد که برای دریاچه ای کوهستانی این دما، بسیار جالب توجه است. 

 برای اینکه بتوانید دریاچه گش را ببینید اول باید در تور ارمنستان به روستای گش سفر کنید. بعد از رسیدن به روستا یک پیاده روی 4.2 کیلومتری را پیشرو خواهید داشت. با رسیدن به منطقه اول  به سراغ دریاچه بروید و مدتی را کنار این دریاچه زیبا و مناظر اطرافش سپری کنید. بعد از آن می توانید اطراف دریاچه مشغول بازی و گردش شوید. جالب است بدانید این دریاچه در نزدیکی خود چندین چشمه آب گرم هم دارد.

معمولا اطراف این دریاچه ماهیگیران زیادی را می توانید ببینید که مشغول ماهیگیری و صید میگو هستند. علاوه بر ماهی گیری این منطقه تفریحاتی هم چون افرود و طبیعت گردی هم دارد.

قلعه مانتاش ارمنستان :

قلعه ای قدیمی که  بر فراز کوه کنار رودخانه آقستو (Aghstev) واقع شده است و 25 کیلومتر از شمال شرقی شهر دیلیجان فاصله دارد. قلعه ای که می بینید اعراب فرمان ساختش را صادر کردند و تا مدت های طولانی به عنوان یکی از سنگرهای محکم ارمنی ها بشمار  می رفت.

این بنا  دو ورودی دارد که با سنگ های  بسیار عظیم الجثه ساخته شده اند. در بخش کوهستانی قلعه دیوارهای بسیار بلندی دارد که از بالا به صورت هرم دیده می  شود.

اگر از  ورودی اصلی می خواهید وارد  قلعه شوید به سمت گوشه جنوب غربی دشت بروید.

در تور ارمنستان ، حتما از پارک ملی ارمنستان که از دیدنیهای ارمنستان است دیدن کنید.

پارک ملی دیلیجان، ارمنستان (3)Reviewed by تور ارزان on Nov 7Rating: 3.0پارک ملی دیلیجان، ارمنستان: (3)پارک ملی دیلیجان، تور ارمنستان و دیدنیهای ارمنستان .

پارک ملی ارمنستان ، از دیدنیهای ارمنستان در دیلیجان است . حتما به آنجا سر بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی