جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

تور آنتالیا دیدنی ها

جاهای دیدنی آنتالیا

دیدنی های آنتالیا

  • سواحل آنتالیا

    دور تا دور آنتالیا را سواحل زیبایی فرا گرفته که اگر بخواهیم طول مستقیم آنها را جمعا در نظر بگیریم حدود 500 کیلومتر خواهد شد ، در سواحل غربی عمق آب بیشتر است و ساحل ها یا پلاژهایی مانند کمر ، کنی آلتی ، رشید آوا ، تکیر آوا ،ازکاره ، و گوینوک در این قسمت قرار دارند  و امکانات خوبی هم دارند . در سمت شرقی آنتالیا ساحل ها یا پلاژهای بلک ،  لارا و کونوو قرار دارند که بسیار معروف و محبوب هستند ، نکته جالب که در سواحل آنتالیا به چشم میخورد وجود پرچم های آبی در تمام سواحل این شهر است ، که در واقع این پرچم ها از سوی سازمان حفظ محیط زیست اروپا که آنتالیا هم عضو این سازمان است ، به سواحل آنتالیا داده شده است زیرا در حفظ تمیزی و حفظ محیط زیست سواحل تمام تلاشهای لازم را انجام داده اند و همچنین با ایجاد پلاژهای زیبا و هتلهایی با خلیج های کوچک در کنار سواحل به دو چندان شدن زیبایی محیط کمک زیادی شده است .

  • آبشار دودن

    آشاری بسیار زیبا که تمام طول مسیر پر پیچ و خمش نیز زیبایی خاصی دارد ، و سر انجام آب آن به دریای مدیترانه سرازیر میشود ، در مسیر آنتالیا به بوردور قرار دارد ، و این آبشار از منطقه کیرک گوزلر سرچشمه میگیرد و سپس با طی مسیری در حدود 30 کیلومتر به دریا میرسد ، منظره این آبشار بسیار زیباست و افراد بسیاری برای دیدن آن به این منطقه میروند .
  • منطقه سیده

    یکی از بندر های زیبای آنتالیا است که به دلیل بافت خاص باستانی اش و همچنین ساحل شنی زیبایش ، و علاوه بر اینها بخاطر فروشگاه ها و رستورانهای عالی و فراوانش به منطقه ای بسیار محبوب در بین گردشگران تبدیل شده ، تمام کافه ها و رستورانهای این مکان دید دریا دارند و منظره بی نظیری را ایجاد کرده اند ، همچنین یک تالار اجرای تئاتر دی این مکان وجود دارد که با تزئینات خلاقانه اش توجه بینندگان را به خود جلب میکند .
  • مسجد مراد پاشا

    در خیابان کاظم اوزآلپ به دستور مراد پاشا مسجدی بیرون از محوطه کاخ های عثمانی بنا شده که معماری بخصوصی دارد و با تزئینات چشم نوازش باعث شده تا توریستهای زیادی به بازدید این مسجد بروند ، خطاطی های سبک سلجوقی و سنگها و شیشه های رنگی برای تزئین این مسجد هماهنگی دلربایی را ایجاد کرده اند .
  • شهر میرا

    شهر باستانی میرا که به نامهای کاله و یا دیمره نیز شناخته میشود ،در 25 کیلومتری منطقه فینیکه قرار دارد . این شهر باستانی مربوط به حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح است ، و مقبره هایی در این شهر وجود دارند که حکاکی های زیبایی بر روی آنها انجام شده است ، از محل قرار گرفتن مقبره ها به تئاتر سن نیکلاس اشراف دارد که منظره زیبایی ار در برابر چشمان بیننده ایجاد کرده است ، سنت نیکلاس اسقف شهر میرا بوده است و در همین شهر نیز دفن شده است ، محبوبیت سنت نیکلاس به اندازه ای بوده که در ماه دسامبر هر سال برای او مراسم یادبود گرفته میشود .
  • پارک کاراتپه

    منطقه ای که در گذشته صحنه نبرد های صلیبی بوده است و آثار مهمی نیز از تمدن های باستانی هیت هیت ها و فنیقی ها در آن کشف شده است ، همچنین بقایای اقامتگاه پادشاه آسیتاوادا نیز در این ناحیه کشف شده است ، مجسمه هایی از بدن انسان  و مجسمه گاو از بقایای بجا مانده از دوران باستانی این مکان هستند .
جاهای دیدنی آنتالیاReviewed by اول تور on Jul 8Rating: 4.5جاهای دیدنی آنتالیاتور ارزان آنتالیا جاذبه های گردشگری ترکیه جاهای دیدنی - بهترین دیدنی های ترکیه - مکانهای توریستی آنتالیا

1 دیدگاه

  1. صحرا.کلینی گفت:

    مرسی خیلی مطالب جدیدی بود من اینارو نمیدونستم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی