آلمان

آلمان

تور ارزان آلمان

تور آلمان

آشنایی با آلمان

کشـور آلمان از شمال با دریای شمالی، دریای بالتیک و دانمارک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ و هلند هم مرز است . اغلب مردم کشور آلمان مسیحی هستند  . پایتخت و محل استقرار دولت آلمان برلین است. آلمان عضو سازمان هایی چون سازمان ملل متحد، ناتو، جی 8 اتحادیه اروپا و 5+1 است .

پس از جنگ جهانی دوم که آلمان آغازگر آن بود، این کشور به دو بخش آلمان غربی و آلمان شرقی تقسیم شد و دیوار برلین شهر برلین را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرد. مردم آلمان شرقی که تحت نظارت شوروی زندگی میکردند در وضعیت اقتصادی بدی به سر می بردند. پس از فروپاشی دیوار برلین بود که به یک باره اقتصاد آلمان شکوفا شد و در عرض چند سال این کشور در رده سه کشور اول اقتصادی جهان در کنار آمریکا و ژاپن قرار گرفت .

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است و 16 ایالت دارد . آلمان هم اکنون یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو حوزه پولی یـورو محسوب می شود. شهرهای مهم آلمان ، برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می باشند . آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده ای داشت و در پی این دو جنگ خسارت های زیادی را متحمل شد. پس از پایان جنگ با وام هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست کشور را بازسازی کند .

آب و هوا

بیشتر مناطق کشور آلمان، دارای آب و هوای معتدل فصلی است. این یعنی چهار فصل سر جایش است و سرما و گرما خیلی شدید نمی شوند. آب و هوای این کشور با وزش باد اقیانوس اطلس متغیر است. این آب های گرم باعث شده که آب و هوا در بخش های شمال غربی و شمال آلمان، اقیانوسی باشد و میزان ریزش باران در فصل تابستان، در سطوح بالایی قرار بگیرد. در زمستان ها، آب و هوا معتدل و تابستان ها، خنک است. در قسمت شرقی آلمان، آب و هوا بیشتر قاره ای است؛ زمستان ها بسیار سرد و تابستان ها بسیار گرم، و اغلب دارای آب و هوای خشک است. بخش مرکزی و جنوبی آلمان دارای آب و هوای متغیری است یعنی هر دو نوع هوای اقیانوسی و اقلیمی را در بر می گیرد .

زبان رسمی

زبان رسمی این کشور آلمانی است و 95% مردم آلمان به زبان المانی صحبت میکنند ، اما زبان های دیگری هم وجود دارند که درصد کمی از مردم با آن زبانها صحبت میکنند مثل : فریسی ، رومی ، دانمارکی ، سوربی ، ترکی و کردی .

جغرافیای آلمان

آلمان ترکیبی از دشت و جنگل و کوه و ساحل و تعدادی جزیره و مجموعه‌ای از باتلاق‌ها و دریاچه‌ها است. در شمال این کشور سرزمین‌های پست قرار دارند که سواحل آن سدبندی شده‌است. دشت‌های پست شمالی به دشت‌های مرکز آلمان وصل می‌شوند. بزرگترین دشت‌های آلمان دشت‌های راین بالا، وستفالن و دشت‌های منطقه لایپزیگ هستند. در شمال آلمان تعداد زیادی برکه و دریاچه یافت می‌شود.

در قلب آلمان رشته‌کوه‌های مرکزی قرار دارند، این رشته‌کوه‌ها شمال و جنوب آلمان را از هم جدا می‌کنند. کوه‌های هارتس، ارتس، فیشتل، هونسروک و جنگل‌های باواریا از شمال به جنوب کشیده شده‌اند. بلندترین کوه آلمان تسوگ اشپیتسه، در قسمت آلمانی رشته‌کوه آلپ در جنوب این کشور با ارتفاع 2962 متر است.

آلمانReviewed by اول تور on Jun 21Rating: 4.5تور ارزان آلمانآشنایی با بهترین کشورهای توریستی دنیا - راهنمای تور آلمان - بهترین تور ارزان اروپا - دانستنیهای آلمان

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین کشورهای توریستی دنیا آشنا کنیم. درباره جاهای دیدنی آلمان  بیشتر بدانیم.

3 دیدگاه ها

  1. پ گفت:

    ممنون مطلب خوبی بود

  2. لادن گفت:

    مطلب مفید و خلاصه ای بود ، ممنون

  3. جیوانا گفت:

    اینطور که شما نوشتید تور آلمان میتونه یکی ار بهترین انتخاب های سفر باشه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی