آلبانی

آلبانی

تور-ارزان تور-تور ارزان-تور اروپا-تور آسیا-tour

تور ارزان آلبانی

کشور آلبانی

جمهوری آلبانی کشوری در جنوب شرقی اروپا است که تنوع فرهنگی و مذهبی زیادی دارد . این کشور از جنوب شرق با یونان، از شمال با مونته‌نگرو، از شمال شرق با صربستان و از شرق با مقدونیه همسایه است. در غرب این کشور دریای آدریاتیک قرار دارد . سرزمین کنونی آلبانی از زمان پیش از تاریخ سکونتگاه بشر بوده است. این کشور به دلیل قرار گرفتن در مسیر امپراتوری‌هایی چون روم، عثمانی، بیزانس و یونانی‌ها در طول تاریخ شاهد خشونت‌ها و جنگ‌های زیادی بود . پایتخت این کشور تیرانا است و واحد پولی آن لک می باشد .

این کشور سال‌های زیادی تحت سلطه امپراتوری عثمانی بود. پس از جنگ دوم بالکان در اوایل قرن بیستم، عثمانی‌ها از منطقه آلبانی عقب‌نشینی کردند و این کار زمینه‌ای برای استقلال آلبانی شد . البته آلبانی این استقلال را بیشتر مدیون کشورهایی چون ایتالیا و مقدونیه است که نمی‌خواستند صربستان قوی شود زیرا در آن زمان صربستان تلاش داشت بخش‌هایی از آلبانی را تحت تسلط خود درآورد . بعد از استقلال آلبانی تحت حمایت امپراتوری آلمان قرار گرفت و به همین دلیل در جنگ جهانی اول کشورهای فرانسه، مونته‌نگرو، صربستان، اتریش و ایتالیا آن را تا پایان جنگ تصرف کردند.

در جنگ جهانی دوم هم آلبانی جزو اولین کشورهایی بود که آلمان آن را اشغال کرد. نکته جالب درباره این اشغال این است که آلمانی‌ها آلبانی را به عنوان تبعیدگاه یهودی‌ها در نظر گرفتند و به این ترتیب آلبانی تنها کشور اروپایی است که جمعیت یهودیانش پس از جنگ جهانی دوم افزایش یافت . پس از جنگ جهانی دوم کمونیست‌ها حکومت را در آلبانی در دست گرفتند. در 20 فوریه 1990 حکومت 50 ساله کمونیسم در آلبانی رسما پایان یافت. این روز، روز رسمی آزادی در این کشور است.

آب و هوای آلبانی

آلبانی آب و هوای نسبتا معتدلی
دارد. تابستان‌ها هوا گرم و خشک و زمستان‌ها هوا سرد و مرطوب است. اغلب خاک این کشور را کوه و تپه پوشانده است. در حدود یک‌سوم این کشور جنگلی است و آلبانی از نظر گونه‌های گیاهی کشوری غنی است.

آلباني داراي جمهوري پارلماني بوده و ساختار سياسي آن براساس تفكيك قوا تعريف شده است. رئيس جمهور، رئيس كشور و شوراي وزيران عالي ترين دستگاه اجرائي كشور است كه در راس آن نخست وزير قرار گرفته است. رئيس جمهور با راي مخفي اعضاي پارلمان براي يك دوره 5 ساله انتخاب و نخست وزير توسط رئيس جمهور و از ميان حزب اكثريت در پارلمان تعيين مي شود. پارلمان با 140 عضوكه براي يك دوره 4 ساله انتخاب مي شوند، بالاترين مرجع قانونگذتري بوده و سيستم چند حزبي در اين كشور جاري است. احزاب سوسياليست و دموكراتيك دو حزب مهم اين كشور هستند.

قومیت ها و مذهب
 
بیشتر مردم آلبانی از تیرهَ آلبانیایی هستند و به زبان آلبانیایی سخن می‌گویند که شاخه‌ای مستقل از زبانهای هندواروپایی است. گویشوران این زبان به دو گویش توسک  و گگ  سخن می‌گویند. در آلبانی اقلیت‌هایی از نژادهای یونانی، صرب، مقدونیایی، بلغار، بوسنیایی، ایتالیایی، ولاش و کولی زندگی می‌کنند.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ آلبانی ۵۸٫۷۹ درصد مردم این کشور مسلمان  و ۱۷٫۰۶ درصد مسیحی (۱۰ درصد ارتدوکس و ۷ درصد کاتولیک) هستند و ۲۴ درصد نیز بی‌دین هستند یا از مذهب دیگری پیرو می‌کنند. البته کلیسای ارتدوکس این سرشماری را رد کرده و معتقد است ۲۴ درصد مردم کشور ارتدوکس هستند.

پیش از جنگ جهانی دوم حدود ۷۰ درصد مردم مسلمان، ۲۰ درصد ارتدوکس و ۱۰ درصد کاتولیک بودند. یک تحقیق در سال ۲۰۰۲ نشان داده فقط ۳۹ درصد مردم آلبانی معتقدند مذهب نقشی مهم در زندگی دارد. تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۲ هم نشان می‌دهد حدود ۶۵ درصد از مسلمان کشور به هیچ فرقه‌ای تعلق ندارند.

آلبانیReviewed by اول تور on Jun 20Rating: 4.5تور ارزان آلبانیتور ارزان آلبانی ،از طبیعت و مراکز دیدنی آلبانی دیدن کنید - بهترین جاذبه های گردشگری توریستی آلبانی

5 دیدگاه ها

  1. حدیثه میرزایی گفت:

    تور ارزان آلبانی .

  2. پارسا گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون راجع ب تور ارزان آلبانی

  3. طاهری گفت:

    برگزارکننده بهترین تور آلبانی

  4. مفیدی گفت:

    بهترین و باسابقه ترین برگزارکننده تور آلبانی و صربستان

  5. تن ناز گفت:

    تور آلبانی انگار بهشته

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی