آرژانتین

آرژانتین

تور ارزان آرزانتین

تور آرزانتین

آشنایی با آرژانتین

آرژانتین کشوری است در آمریکای جنوبی. پایتخت آن بوئنوس آیرس است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی و جمعیت آن ۴۱ میلیون نفر است. واحد پول آرژانتین پزو نام دارد. آرژانتین از لحاظ وسعت پس از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی و در بین کشورهای جهان هشتمین کشور از لحاظ وسعت است. آرژانتین سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را دارد و سطح زندگی در آن بالا است . ۹۷ درصد از جمعیت آرژانتین اروپایی‌تبار هستند که بیشترشان از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی هستند. ۹۲ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۱٫۹ درصد مسلمان و بقیه بی‌دین یا پیرو ادیان دیگر هستند.

منطقه کنونی آرژانتین پیش از این یکی از مستعمرات امپراتوری اسپانیا به نام «فرمانداری ریو دلا پلاتا» را تشکیل می‌داد. با درگرفتن جنگ استقلال آرژانتین، مردم این منطقه اعلام استقلال کردند و پس از استقلال جنگ‌های داخلی آرژانتین رخ داد که در خلال بخش اعظم سده نوزدهم ادامه یافت. این کشور در جریان سده بیستم با چندین کودتا و دوره‌های بی‌ثباتی سیاسی روبه‌رو شد و بحران‌های اقتصادی نیز در آن رخ داد.

مجمع‌الجزایر فالکند در امتداد فلات آرژانتین قرار دارد و اما در کنترل بریتانیا است. این جزایر میان دو کشور مورد مناقشه هستند. ارتش آرژانتین در ۲ آوریل سال ۱۹۸۲ اقدام به تصرف جزایر فالکلند کرد، اما نیروهای بریتانیایی موفق شدند که در ۲۰ ماه مه همان سال جزایر را دوباره پس گیرند. در این جنگ ۲۵۰ سرباز بریتانیایی و ۶۵۰ سرباز آرژانتینی کشته شدند . پاپ فرانسیس اول، رهبر کنونی کاتولیک‌های جهان اهل آرژانتین است.

جغرافیای آرژانتین

آرژانتین کشوری پهناور واقع در بخش جنوبی آمریکای جنوبی است. آرژانتین از نظر وسعت هشتمین کشور جهان است. این کشور بعد از برزیل هم دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است. کوه های آند و شیلی در غرب این کشور قرار دارند. در شرق رشته کوه های آند، داخل کشور مسطح است و مرتع باروری به نام پاماس دارد. مرز شرقی این کشور اقیانوس اطلس است. بولیوی در شمال غربی و پاراگوئه در شمال آرژانتین قرار دارند. بخش بلند رشته کوه آند، به نام کوردیلرای آند (Andes Cordillera)، یک مرز طبیعی 3195 مایلی (5،141.9 کیلومتری) با شیلی ایجاد می کند. آرژانتین به 4 منطقه تقسیم شده است: آند، شمال، پاماس و پاتاگونیا. پاماس قلب کشاورزی این کشور است.

قومیت ها و مذهب در آرژانتین

در میان کشورهای آمریکای لاتین، آرژانتین طی سدهٔ بیستم بیش‌ترین تعداد مهاجران را از آمریکای لاتین به‌خود دیده است. در سال ۲۰۰۱ آرژانتین ۱ میلیون مهاجر آمریکای لاتینی داشت که ۳۲ درصد آن از پاراگوئه بودند . آرژانتین، میزبان بزرگ‌ترین جامعه یهودیان در آمریکای لاتین است.

بر خلاف مکزیک و کشورهای آمریکای جنوبی نظیر پرو و اکوادور، آرژانتین افراد بومی کمتری دارد و جمعیت زیادی از اروپا به این کشور آمده اند. بیشتر جمعیت این کشور از افراد اروپایی تبار، که عمده آنها از ایتالیا، اسپانیا و آلمان منشأ می گیرند تشکیل شده است. بیشتر جمعیت بومی این کشور بر اثر بیماری هایی که اروپایی ها با خود آوردند جان خود را از دست دادند.

نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور در منطقه اطراف بوئنوس آیرس زندگی می کنند. بوئنوس آیرس به دلیل تأثیراتی که از گرفته «پاریس آمریکای جنوبی» نامیده می شود.

آب و هوای آرژانتین

آرژانتین دارای شرایط آب و هوایی مختلفی می باشد. از گرما و باران های شدید مناطق نیمه گرمسیری در شمال Chaco گرفته تا آب و هوای دلپذیر دشت های مرکزی و سرمای قطبی دریای Patagonian در جنوب. منطقه ی مرکزی اصلی آب و هوای معتدلی دارد اما در تابستان ها ( دسامبر تا فوریه) می تواند بسیار گرم و در زمستان سرد شود.بهترین زمان برای سفر به بوئنوس آیرس سپتامبر – نوامبر و فوریه – مارس است. در ماه ژانویه در این شهر هوا بسیار گرم می شود و بیشتر ساکنان برار فرار از گرما به مناطق ساحلی می روند. بهترین زمان برای بازدید از حیات وحش Patagonia فصل بهار و تابستان است. ( نوامبر تا فوریه). در این زمان مناطق شمالی بسیار لذت بخش هستند. اگر می خواهید برای اسکی به آرژانتین بروید بهتر است اواسط ژوئن تا اکتبر به این کشور سفر کنید.

اگر مقصد شما شمال این کشور است بهتر است لباس های سبک و خنک همراه داشته باشید و لی اگر جنوب و مناطق کوهستانی مقصد شما است است و یا اگر در زمستان به مناطق مرکزی می روید حتما لباس های گرم در چمدانتان داشته باشید.

آرژانتینReviewed by تور ارزان on Jun 20Rating: 4.5تور ارزان آرژانتینتور ارزان آرژانتین هتل و سفر - آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی آرژانتین

1 دیدگاه

  1. mohamadreza.p گفت:

    برای تور ارزان آرژانتین باید چه کار کنم ؟ میشه کمک کند ؟ ممنون .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی