غذای محلی آذربایجان (قسمت اول)

غذای محلی آذربایجان (قسمت اول)

غذاهای آذربایجان

معرفی ده غذای محلی آذربایجان در تور آذربایجان

ده غذای محلی آذربایجان قسمت اول:

اگر علاقمند به تور ارزان باشید و بخواهید سفری با کمترین هزینه را تجربه کنید ما به شما تور ارزان آذربایجان را توصیه می کنیم. آذربایجان نیز همچون ایران از فرهنگ غذایی غنی برخوردار است. سرزمینی دارای آثار باستانی و فرهنگی چند صد ساله نباید مناظر و طبیعت بی نظیر و خونگرمی ملت آن را از قلم انداخت.

فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجان:

 می دانید که آذربایجان همسایه کشور ماست و طبیعتا تشابهات زیادی در وجوه متفاوت باهم داریم. اگر به آذربایجان سفر کنید به خوبی این تشابهات و نزدیکی جنبه های فرهنگی را خواهید دید. آشنایی با فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجان در این سفر بسیار بدردتان خواهد خورد. یکی از اهدافی ممکن است گردشگر و توریست دنبال کند شناخت فرهنگ غذایی و سبک آشپزی کشور مورد نظر خواهد بود. گفتیم که در همسایگی ایران قرار دارد پس حتما تشابهاتی در تغذیه و تنوع غذایی خواهیم داشت البته آذربایجان و بخصوص منطقه قفقاز آن خوراک های بسیار لذیذی دارد که نباید فرصت چشیدنشان را از دست بدهید.

 در ادامه با اول تور همراه باشید تا با برخی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای این کشور و البته فرهنگ غذایی این مردمان آشنا شوید.

سبزی قورمه:

حتنا از دیدن و خواندن نام سبزی قورمه تعجب کردید. بله گفتیم که شباهت های زیادی در جنبه های متفاوت داریم بهصوص در فرهنگ غذایی. نه تنها نام این غذا بلکه شکل و شمایل آن هم بسیار به قورمه سبزی لذیذ خودمان نزدیکی  دارد و البته خورشت قورمه آذربایجان طعمی متفاوت دارد، جالب است بدانید کلمه سبزی از زبان پارسی برداشته شده.

در آذربایجان برای پختن سبزی قورمه، گوشت، سبزیجات معطر با سبک مشابه ایرانی طبخ می شوند تنها در میزان سبزی فرق دارد با قورمه ایرانی. در ضمن سبزی این خورشت درشت خورد می شود و گوجه سبزی جزو چاشنی های آن است. در آذربایجان هم قدرمه سبزی را با برنج سرو می  کنند.

بالیق:

بالیق، غذایی که هر آذربایجانی اصیل دوستش دارد. آذربایجانی ها و ترک ها به ماهی بالیق می گویند و نوع و گونه آن فرقی در این اسم ایجاد نمی کند. ولی این اسم در کشور آذربایجان اشاره به یک غذای خاص دارد. خوراکی سنتی که با ماهی خاویار تهیه می شود.

 بالیق کبابی بسیار لذیذ و خوش خوراک است و حتما با سسی ترش مزه دار می شود.

کوفته آرزومان:

کوفته آذربایجانی که دو دستورالعمل خاص دارد. اگر بصورت سنتی تهیه شود کمی وقت خواهد گرفت البته در عوض طعمی فوق العاده خواهد داشت. ولی به روش جدید خیلی سریع و بی دردسر آماده خواهد شد.

 غذایی که مواد اصلیش را کره، گوشت بره و تخم مرغ تشکیل می دهند. مواد رابصورت توپی قلقلی می کنند و داخل آب گوشت می ریزند و فرصت می دهند تا نرم و مزه دار شود. نان و سبزی معطر حتما درکنار این غذا سرو خواهد شد.

تکه کباب:

کبابی فوق العاده معروف و لذیذ. امکان ندارد نام این غذا را در یک رستوران آن هم در کشور آذربایجان در منو نبینید. مردم آذربایجان تکه کباب را غذایی افسانه ای می دانند.

 تکه های گوشت بره داخل سس تهیه شده از رب انار ترش، پیاز و سرکه خوابانده می شوند و بعد از چند ساعت، روی منقل کباب خواهند شد. 

خاویار شیش کباب:

شیش کباب غذایی که مواد اصلی آن خاویار است. ماهی خاویار را در قطعات یک اندازه با ترشی، نمک و فلفل مزه دار و کباب می کنند.

غذای محلی آذربایجان (قسمت اول)Reviewed by اول تور on Dec 14Rating: 3.0ده غذای محلی آذربایجان:قسمت اولاگر علاقمند به تور ارزان باشید و بخواهید سفری با کمترین هزینه را تجربه کنید ما به شما تور ارزان آذربایجان را توصیه می کنیم. آذربایجان نیز همچون ایران از فرهنگ غذایی غنی برخوردار است. قرار است چند غذای محلی و معروف آذربایجان را معرفی کنیم.

اگر علاقمند به تور ارزان باشید و بخواهید سفری با کمترین هزینه را تجربه کنید ما به شما تور ارزان آذربایجان را توصیه می کنیم. آذربایجان نیز همچون ایران از فرهنگ غذایی غنی برخوردار است.

4 دیدگاه ها

  1. معرفی کاخ باغچه جوق - تور ارزان، تور وان تور قشم-اول تور گفت:

    […] مایلید که در تور آذربایجان غربی سفر کنید، تور ماکو را نیز تجربه کنید و کاخ باغچه جوق را ببینید، اول تور […]

  2. بخش های داخلی کاخ باغچه جوق (قسمت 2) - تور ارزان، تور وان تور قشم-اول تور گفت:

    […] مایلید که در تور آذربایجان غربی سفر کنید، تور ماکو را نیز تجربه کنید و کاخ باغچه جوق را ببینید، اول تور […]

  3. سردار ماکو - تور ارزان - اول تور گفت:

    […] مایلید که در تور آذربایجان غربی سفر کنید، تور ماکو را نیز تجربه کنید و کاخ باغچه جوق را ببینید، اول تور

  4. باغ کاخ باغچه جوق - تور ارزان - اول تور گفت:

    آیا مایلید که در تور آذربایجان غربی سفر کنید، تور ماکو را نیز که یکی از شهرهای مرزی ایران است را تجربه کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی