فرهنگ غذایی مردم وین

فرهنگ غذایی مردم وین

تور اتریش

غذاهای وین

فرهنگ غذایی مردم وین:

فرهنگ غذایی:

سبک آشپزی وین، همچون آشپزی کشور اتریش، از سبک آشپزی سرزمین هایی که در قدیم در قلمرو امپراتوری قرار داشتند تأثیر پذیرفته، بخصوص به سبک پخت و پز جنوب آلمان نزدیکی زیادی دارد. به خوبی می توان تاثیر قرن ها ارتباط با اروپای مرکزی و اروپای شرقی را در آشپزخانه ی وینی ها مشاهده کرد. معمولا غذاها و خوراکی های وینی مزه عالی دارند ولی بسیار به لحاظ کالری سنگین و انرژی زا هستند. بویژه که گوشت گوساله، ماده ی اصلی اغلب غذاهای این دیار است.

غذاهای وینی:

چنانچه به غذاهای گیاهی علاقه ای ندارید، پیشنهاد می کنیم حتما در شهر وین شنیتسل را امتحان کنید. وینی های شنیتسل را با ورق های نازک گوشت گوساله تهیه می کنند. البته با گوشت های دیگر هم می توان آن را تهیه کرد. دیگر غذای پای ثابت اغلب منوهای رستوران های وین گولاش است؛ غذایی که به تاس کباب شباهت دراد. برای تهیه این غذا از گوشت گوساله و سس پاپریکای تند مزه استفاده می کنند. کنودل نیز دیگر غذای اصلی اهالی وین بشمار می رود. در وین نوعی پیراشکی با خمیری از سیب زمینی یا آرد تهیه می کنند. این پیراشکی با خوراکی های ترش یا شیرین پر می شود.

شیرینی های وینی:

همچون سایر اتریشی ها، وینی ها هم بسیار به دسرها و شیرینی ها علاقه دارند. اشترودل سیب یکی از دسرهای محبوب وینی هاست که اگر یکبار امتحان کنید به ان علاقمند می شوید. پالاچینکن نیز نوعی پنکیک نازک و لطیف است که همچون کنودل با مواد شیرینی همچون انواع مربا و یا با گوشت پر می شود. در تابستان که میوه های رنگارنگ وارد بازار وین می شود، وینی ها ماریل نکنودل یا کنودل زردآلو بسیار تهیه می کنند، حتی وارد منوها هم می شود. در فصل پاییز، کدو تنبل و قارچ به بازار می آید و غذاهای زیادی با این مواد را می توانید در رستوران های وین سفارش دهید و نوش جان کنید.

اوایل نوامبر رستورانهای وین به مناسبت روز سنت مارتین غاز بریان تهیه می کنند. در روزهای کریسمس هم سرو انواع ماهی رونق می یابد. وینی ها بسیار به ناهار اهمیت می دهند و از این رو منوی ناهار رستوران های وین بسیار بلندبالاست و برای انتخاب باید وقت بگذارید. بسیاری از رستوران های وین یک منوی کامل برای ناهار دارند که انواع سالاد یا سوپ و یک غذای اصلی با قیمتی خیلی ارزان را شامل می شوند. ساعات ظهر در این شهر رستوران ها بسیار شلوغ می شوند. اغلب مردم وین صبحانه را در خانه میل می کنند، ولی ایام تعطیل ماجرا فرق می کند. اهالی شهر صبحانه را هم در رستوران میل می کنند، بخصوص درناش مارکت، بازار اصلی مواد غذایی وین بسیار شلوغ می شود.

اغلب رستوران های این شهر منوی انگلیسی هم دارند. نام غذای روز را یا روی تخته ای بر دیوار یا در منو درج می کنند. غذای روز بهترین غذای هر رستوران است. در رستورانهای وین معمولا باید برای نان هزینه جدا بدهید، حتی اگر در سبدی مقابلتان جای دهند. به پیشخدمت ها هم باید انعام بدهید، حدود ١٠ درصد صورت حساب.

فرهنگ غذایی مردم وینReviewed by Yegane on Jul 20Rating: 3.0فرهنگ غذایی مردم ویناگر مایلید در تور اتریش ضمن دیدن جاذبه های اتریش تور وین را نیز تجربه کنید و غذاهای وین را امتحان کنید برای تجربه تور ارزان اتریش این مطلب را در اول تور دنبال کنید. 

اگر مایلید در تور اتریش ضمن دیدن جاذبه های اتریش تور وین را نیز تجربه کنید و غذاهای وین را امتحان کنید برای تجربه تور ارزان اتریش این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی