جاذبه های گردشگری وین (قسمت 2)

جاذبه های گردشگری وین (قسمت 2)

تور اتریش

جاذبه های گردشگری وین

جاذبه های گردشگری وین:

(قسمت 2)

هافبورگ:

هافبورگ در واقع تعدادی از کاخ های تاریخیِ برجای مانده از دوره قدرت امپراتوری خاندان هابسبورگ است. این خاندان قدرتمند بیش از شش قرن حاکمیت اتریش را در دست داشتند. این مجموعه حالا دفاتر ریاست جمهوری اتریش و چند موزه را اداره می کند. تنوع معماری کاخ های هافبورگ بیشتر وامدار جاه طلبی شاه های خاندان هابسبورگ است. آن ها علاقه ای نداشتند در کاخ های پدران خود به زندگی ادامه دهند و در زمان رسیدن به قدرت در کاخ پدری باشند، بنابراین اقدام به ساخت کاخ جدید می کردند و ثروت و دارایی خود را به رخ اروپایی ها می کشیدند. قدیمی ترین قسمت این مجموعه دیدنی و تاریخی شوایتزرهوف است؛ حیاطی کوچک که به قرن ١٣ میلادی تعلق دارد و به کلیسای کاخ و خزانه ی امپراتوری متصل می شود. به مجموع ساختمان های اطراف این حیاط آلته بورگ یا کاخ قدیمی می گویند.

یک حیاط بزرگتر نیز به شوایتزرهوف متصل می شود که ایندر بورگ معروف است و معمولا اکثر بازدیدکنندگان هافبورگ از این محوطه پا به مجموعه می گذارند.

بنای یادبود امپراتور فرانتز که ورودی اصلی آپارتمان های قیصر نیز هست وسط این حیاط جای دارد. البته این مجموعه قسمت های دیگری همچون میدان جوز فپلاتز، کاخ جدید و بناهای یادبود شاهزاده یوجین از ساوُی و آرشیدوک کارل را نیز در خود دارد که همه دیدنی و جالب توجه هستند.

آپارتمان های قیصر:

این ساختمان ها جزئی از مجموعه ی هافبورگ محسوب می شوند، و در دوره ای اقامتگاه رسمی و دائمی امپراتور فرانتز جوزف اول و همسرش الیزابت بوده اند. شش اتاق اول، یا موزه ی سیسی، به یادگارهای محبوبترین امپراتریس اتریش، الیزابت یا به قول نزدیکانش سیسی، تعلق دارند. پس از این بخش اتاق های خود فرانتز جوزف، سالن ناهارخوری و اتاق کار قیصر را خواهید دید.

رینگ اشتراسه:

رینگ اشتراسه یا رینگ، اصطلاحی که مردم وین استفاده می کنند بلواری فراخ و مملو از درخت است که قسمت وسیعی از شهر مرکزی را به خود اختصاص داده و در حقیقت آن را جای دیوارهای قدیمی شهر بنا کرده اند. شاهکارهای معماری بسیار را در این محل خواهید دید، فقط باید در آن قدم بزنید تا تاریخ معماری اروپا را در مدت زمانی کوتاه از چشم بگذرانید. معماری منحصربفردی که اکنون در رینگ مشاهده می کنید حاصل تلاش های فرانتز جوزف اول است.

استحکامات دفاعی منطقه در قرن شانزدهم ساخته شد، ولی جوزف فرانتز بود که در سال1857 تصمیم گرفت این استحکامات را ویران و به جای آن ها ساختمان های زیبا و دلفریبی بسازد که قدرت و ثروت خاندان هابسبورگ را به رخ دیگران بکشد. بلوار را بین سال های ١٨٥٨ و ١٨٦٥ ساختند و در دهه های بعد از آن نیز این ساخت و ساز ادامه تمام نشده بود، هرچند جنگ جهانی اول سبب اجرایی نشدن برخی از طرح های امپراتور شد.

اصلی ترین بخش بلوار فاصله ی دو کیلومتری میان دانشگاه و تالار اپراست. این بخش را پیاده طی کنید تا زیبایی هایش را هر چه بهتر ببینید. از دوچرخه و تراموا نیز برای پیمودن این بخش می توانید استفاده کنید.

جاذبه های گردشگری وین (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Jun 16Rating: 3.0جاذبه های گردشگری وین قسمت دوماگر علاقمندید تور اتریش و تور وین را تجربه کنید و جاذبه های وین را ببینید، برای تجربه تور ارزان اتریش اول تور راهنمایی تان می کند تا اطلاعاتی را پیش از شروع سفر کسب کنید.

اگر علاقمندید تور اتریش و تور وین را تجربه کنید و جاذبه های وین را ببینید، برای تجربه تور ارزان اتریش اول تور راهنمایی تان می کند تا اطلاعاتی را پیش از شروع سفر کسب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی