درمورد جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا

درمورد جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا

جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا

هزینه ها و دانستنی های جالب درمورد جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا

هزینه ها و دانستنی های جالب درمورد جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا

نکاتی جالب درباره جشنواره:

هر سال جمعیت کثیری به لارا سفر می کنند تا پیکره ها و مجسمه های ماسه ای زیبایی را بسازند؛ ولی فقط تعداد بسیار کمی از این مجسمه از کیفیت خوبی برخوردارند و تا چند ماه از آن ها محافظت و مراقبت می شود. در میان سال های ۲۰۱۵ ا ۲۰۱۶ میلادی ۲۲ پیکره عظیم الجثه توانستند این امتیاز را بدست آورند که تا یک سال در ساحل نگهداری شوند سازنندگان این مجسمه ها از 22 سرزمین متفاوت به لارا آمده بودند. در میان این مجسمه های هنری باغ های معلق بابل، هالیکارناسوس، هرم جیزه و معبد آرتمیس توانستند امتیازات زیادی را به خود اختصاص دهند و بسیار مورد توجه قرار گرفتند، کسانی که این آثار هنری را خلق کردند لاتویان کارلیس (Latvian Karlis) و ماجا پاکیو (Maija Puncule) بودند که بخش بزرگی از مجسمه ها را فقط در 10 روز ساخته بودند.

بعضی نکته های ناگفته درمورد جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا:

دو سال قبل این جشنواره با یک ماه دیر کرد شروع شد و موضوع جشنواره نیز در هفته آغازین نوامبر به اطلاع عموم مردم رسید، پس اعلام موضوع فستیوال همواره غیرمنتظره خواهد بود. از هر کشوری افراد می توانند در این جشن شرکت کنند و معمولا از  بیست کشور مختلف در این فستیوال شرکت کننده حضور پیدا می کنند. این جشنواره برای مردم سرزمین های فرانسه، لتونی، برزیل، هلند، جمهوری چک، لیتوانی، پرتغال، روسیه، اوکراین، اسپانیا، انگلستان، کانادا، ایتالیا، سوئیس و بلغارستان و ترکیه محبوبیت بسیار زیادی دارد.در سال ۲۰۱۵ میلادی مجسمه ای در این جشنواره خلق شد که لقب مرتفع ترین پیکره شنی دنیا را به خود اختصاص داد.

بعضی از افرادی که در این فستیوال شرکت می کنند مجسمه های خود را با لامپ های ال ای دی مزین و زیباتر می کنند. علاوه بر مسابقه بچه ها هم این امکان را دارند که برای مدتی تحت آموزش قرار گیرند و یادبگیرند که چطور مجسمه شنی بسازند.

هزینه شرکت در جشنواره:

همان گونه از ابتدا گفته شد این فستیوال در دو دوره زمانی متفاوت برگزار می شود که شرح آن ها به این صورت می باشد:

یک ماه می تا ۳۱ اکتبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان)

یک نوامبر تا ۳۰ آوریل (۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت)

تا جایی که امکان دارد در هنگام بارندگی این فستیوال برگزار نمی شود و اگر هم شد روی مجسمه ها را می پوشانند تا خراب نشوند.

هزینه بلیت:

 بزرگسالان: ۲۴ لیر ترکیه (معادل ۳۳,۶۰۰ تومان)

 کودکان (۳ تا ۱۲ سال): ۱۰ لیر ترکیه (معادل ۱۴,۰۰۰ تومان)

 کودکان (۰ تا ۲ سال): رایگان 

تخفیف هزینه های بلیت:

افرادی که دانشجو هستند با ارائه کارت دانشجویی می توانند از تخفیف  45 درصدی بهرمند شوند.

کسانی که بومی ترکیه هستند برای بزرگسالان 30 درصد تخفیف دریافت می کنند.

کسانی که چند نفره در جشنواره شرکت می کنند از ده درصد تخفیف بلیط برخوردار می شوند.

اگر بخواهید می توانید هزینه حضور در جشنواره را با استانبول کارت بپردازید. استانبول کارت را می توانید با پرداخت ۵۰ الی ۸۵ لیر (حدود ۵۰ تا ۸۵ هزار تومان) دریافت نمایید.با استفاده از این کارت شما می توانید از ۳۰۰ مجموعه تحت نظارت میراث فرهنگی ترکیه دیدن کنید.

  اگر اهل سفر هستید، تور ترکیه را به شما پیشنهاد میکنیم . جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

درمورد جشنواره مجسمه های شنی آنتالیاReviewed by مهدی on Jun 27Rating: 3.0هزینه ها و دانستنی های جالب درمورد جشنواره مجسمه های شنی آنتالیااگر اهل سفر هستید، تور ترکیه را به شما پیشنهاد میکنیم . جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور ترکیه را به شما پیشنهاد میکنیم . جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی