معرفی مجسمه آزادی نیویورک

معرفی مجسمه آزادی نیویورک

تور آمریکا

مجسمه آزادی نیویورک

معرفی مجسمه آزادی نیویورک:

مجسمه آزادی:

تندیس آزادی، مجسمه ای 46 متری (با احتساب ارتفاع سکویش 93 متر) است که در سال 1886 ساخته شد و از آن به عنوان سمبل مودت دولت ایالت متحده آمریکا و فرانسه یاد می شود. اگر می خواهید این تندیس را ببینید باید به جزیره لیبرتی آیلند سفر کنید؛ جزیره ای بدون سکنه که 75 درصد زیر آب است. این مجسمه درضمن از کسانی که از طریق دریا وارد شهر می شوند استقبال می کند. این اثر انقدر در دنیا محبوب شده که در سال 1984 میلادی اسمش در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

ساخت این تندیس ریشه در سال های بسیار دور دارد؛ دقیقا وقتی که آمریکا قسمتی از مستعمرات بریتانیا بود. بعد از جنگ های متعدد میان این دو دولت، بالاخره آمریکا موفق شد با کمک فرانسه استقلال خود را به دست آورد. بعد از اعلام استقلال آمریکا، دولت فرانسه برای استحکام پیمان دوستی خود با این کشور ، مجسمه آزادی را به آمریکا اهدا کرد. تندیس آزادی علاوه بر اینکه نماد استقلال آمریکاست نشان دوستی این دو کشور هم محسوب می شود.

چهره ای که از بانوی مجسمه می بینید از چهره بانویی به نام لیبرتاس الهام گرفته شده. او الهه آزادی بود و برای فرانسوی ها جایگاه خاصی دارد. تندیس آزادی یک مشعل در دست راست دارد و نماد روشنایی آن محسوب می شود و جالب است بدانید به این تندیس، اینلایتنینگ دِ ورلد هم می گویند. یعنی روشنایی جهان که مترادف "روشنفکری در جهان" هم هست. در دست چپ تندیس یک لوح است که روی آن این عبارت حک شده: "JULY IV MDCCLXXVI" اعدادی رومی که زمان استقلال آمریکا یعنی ۴ ژانویه سال ۱۷۷۶ را نشان می دهند.

تمام گردشگران می توانند از داخل مجسمه آزادی دیدن کنند؛ داخل این مجسمه 354 پله ساخته شده که برای بالا رفتن از آن حتما باید جسمی سالم داشته باشید وگرنه با مشکل مواجه خواهید شد. این مجسمه غول پیکر در فرانسه از 350 قطعه متفاوت ساخته شد و بعد دوباره مجسمه را باز و به آمریکا ارسال نمودند. در مورد معماری و چگونگی ساخت تندیس آزادی نیز بصورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

آمریکای مدرن را با نمادهای پرچم پرستاره، آسمان خراش های بلند و پل های جدید می شناسند؛ ولی با این حال مجسمه آزادی هنوز جایگاه خود را دارد. حدود 100 سال قبل همه آمریکا را با مجسمه آزادی معرفی می کردند و می شد تمام محله های نیویورک را از فراز آن دید. کم کم برج ها جای خود را در آمریکا باز کردند و حالا اگر بخواهید تندیس را ببینید باید به جزیره آزادی سفر کنید. در سال ۱۹۲۴ مجسمه آزادی به صورت رسمی یادبود ملی(1) شد. 

در ادامه از ویژگی های ظاهری آن خواهیم گفت و تندیس را از زاویه های دیگر بررسی خواهیم کرد.

پاورقی:

یادبود ملی اصطلاحی است که در ایالات متحده آمریکا به کار می رود و چیزی شبیه به پارک ملی ست با این تفاوت که رییس جمهور وقت باید تصمیم بگیرد که کدام منطقه جزو یادبود ملی شود و بلافاصله پس از اعلام تصمیم وی، آن ناحیه به یادبود ملی تبدیل می شود.

معرفی مجسمه آزادی نیویورکReviewed by Yeganeh on Feb 15Rating: 3.0معرفی مجسمه آزادی نیویورکاگر قصد دارید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور آمریکا خواهد بود. با اول تور همراه باشید تا با برخی از جاذبه های معروف این کشور آشنا شوید.

اگر قصد دارید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور آمریکا خواهد بود. با اول تور همراه باشید تا با برخی از جاذبه های معروف این کشور آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی